Tarptautinė automobilių federacija (
FIA) patvirtino, kad kitą mėnesį ketina išbandyti tris skirtingas saugesnio kokpito idėjas.
Rengdama bandymus federacija siekia rasti sprendimo būdų, kaip apsaugoti sportininkus, šiuo atveju jų galvas, tokiais atvejais, kai važiavimų metu į juos atskrieja tam tikros kito bolido nuolaudžos arba atitrūkęs ratas.
Pirmoji idėja – patobulinta, ant bolido nosies montuojama saugos lankų sistema, dar vadinama AFP-V2. Antroji – „
Mercedes“ pasiūlyta „halo“ idėja (pavaizduota nuotraukoje). Trečioji – trijų vamzdžių sistema, prasidentanti nuo bolido nosies vidurio ir susijungianti su oro įsiurbimo anga, esančia virš piloto galvos.
Informuodama apie vykdomų bandymų eigą, penktadienį Ostine FIA atstovai pristatė tris idėjas F-1 sportininkams.
Kol kas abejojama dėl kai kurių saugos sistemų funkcionalumo. Tačiau FIA atstovų teigimu, dabar ne tai yra svarbiausia.
„Visų pirma turime rasti sistemą, kuri tinkamai atliktų savo darbą. Tik tada pagalvosime, kaip išspręsti kitas problemas“, – sakė FIA saugumo direktorius Laurentas Mekiesas.
F-1 pilotų asociacijos (GPDA) vadovas Alexas Wurzas teigė, kad prioritetas teikiamas sportininkų saugumui, o ne sistemų išvaizdai.
„Pamatysite sprendimus, kurie galbūt nebus gražūs. Pradžioje turime pagalvoti apie jų funkcionalumą, o tik po to apie grožį“, – kalbėjo austras.
„Visų pirma žiūrime į tai, ką norime pasiekti. Tik po to pagalvosime apie galimas problemas, kurios gali iškilti bandant ištraukti pilotą iš bolido. Jei kalbėtume apie skriejančius objektus, tokiu atveju uždaras kokpitas būtų geriausias sprendimas. Tačiau reikia atsižvelgti ir į kitus dalykus – kaip bus iš bolido ištraukiamas pilotas, kaip viskas vyktų gaisro atveju.“
„Gera žinia yra tai, kad kažkas vis dėlto bus padaryta. Tačiau turime suprasti, kad tam prireiks laiko. Nekalbame apie tai, ką būtų galima naudoti jau kitais metais. Visų pirma turime įsitikinti, kad sprendimai nekels pavojaus ir tik tada judėti į priekį.“
L. Mekieso teigimu, saugesnio kokpito idėja galėtų būti įgyvendinta ne anksčiau nei 2017 metais.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).