FIA paskelbė nuosprendžio išaiškinimą

FIA paskelbė nuosprendžio išaiškinimą
logo 2007 Rugsėjo 14 d. 17:11, McLaren
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) paskelbė vakar šnipinėjimo byloje priimto nuosprendžio, kuriuo „McLaren“ komanda buvo nubausta 100 mln. JAV dolerių bauda bei visų šiemet pelnytų taškų anuliavimu, išaiškinimą bei įrodymus, kuriais šis buvo pagrįstas.
Kaip ir buvo spėta, pagrindiniais įrodymais byloje tapo elektroniniai laiškai bei SMS žinutės tarp „McLaren“ bandytojo Pedro de la Rosa, lenktynininko Fernando Alonso bei vyriausiojo bolidų kūrėjo Mike'o Coughlano, o taip pat ir skambučių bei SMS žinučių siuntimo išklotinės tarp pastarojo specialisto bei „Ferrari“ ekipos darbuotojo Nigelo Stepney.
Kovo 21 dieną P. de la Rosa išsiuntė M. Coughlanui tokio turinio elektroninį laišką: „Sveikas, Mike'ai. Ar žinai raudonojo bolido svorio paskirstymą? Mums būtų svarbu tai sužinoti, kad galėtume tai išbandyti simuliatoriuje. Iš anksto dėkoju, Pedro. P. S. Simuliatoriuje dirbsiu rytoj“.
M. Coughlanas į šį laišką atsakė SMS žinute, išsiųsdamas bandytojo prašomą informaciją, tačiau šie duomenys simuliatoriuje taip ir nebuvo panaudoti.
Kovo 25 dieną P. de la Rosa išsiuntė F. Alonso elektroninį laišką, kuriame šimtųjų tikslumu įvardino svorio paskirstymą abiejuose „Ferrari“ boliduose Australijos GP metu.
„Formulės-1“ čempionas į tai atsakė: „Jų svorio paskirstymas mane stebina. Nežinau, ar šiais duomenimis galima pasitikėti visu šimtu procentų, tačiau tai tikrai verta dėmesio“.
Bandytojas užtikrino komandos draugą, kad duomenimis verta pasikliauti: „Visa informacija iš „Ferrari“ yra labai patikima. Ją gauname iš Nigelo Stepney, buvusio jų vyriausiojo mechaniko – nežinau kokias pareigas jis užima šiuo metu. Tai tas pats žmogus, kuris mums Australijoje pranešė, kad Kimi sustos 18 rate. Jis artimas Mike'o Coughlano, mūsų vyriausiojo bolidų kūrėjo, draugas. Jis jam tai pasakė“.
Įrodymuose taip pat pateikiami P. de la Rosa elektroniniai laiškai, kuriuose aptariamas lankstūs sparnai, aerodinaminis balansas, padangų dujos, „Ferrari“ stabdžių sistema bei komandos sustojimų boksuose taktika lenktynių metu.
Be to, kaip jau minėta, FIA gavo kambučių bei SMS žinučių siuntimo išklotinės tarp M. Coughlano bei N. Stepney: „Nuo 2007 metų kovo 11 dienos iki 2007 metų liepos 3 dienos buvo išsiųstos mažiausiai 288 SMS žinutės bei atlikti 35 skambučiai“.
FIA Pasaulio autosporto taryba posėdyje priėjo šių išvadų:
* M. Coughlanas turėjo daugiau informacijos nei buvo žinoma anksčiau ir gaudavo šią informaciją nuolat kelis mėnesius iš eilės.
* Informacija buvo išplatinta „McLaren“ komandoje bent iki tam tikro laipsnio, pavyzdžiui, žinoma ponams de la Rosa ar Alonso.
* „McLaren“ komandoje išplatinta informacija buvo ne tik itin konfidenciali techninė informacija, bet ir slapta informacija apie „Ferrari“ sportine taktiką.
* Ponas de la Rosa, vykdydamas savo pareigas „McLaren“ komandoje, prašė ir gavo slaptą „Ferrari“ informaciją, nors žinojo, kad jos šaltinis veikia neteisėtai, ir aiškiai įvardino, kad informacijos prašė norėdamas ja pasinaudoti simuliatoriuje.
* Minima slapta informacija buvo pasidalinta su ponu Alonso.
* Ne vienas „McLaren“ darbuotojas turėjo aiškių ketinimų pasinaudoti dalimi slaptos „Ferrari“ informacijos bandymų metu. Jei ja ir buvo nepasinaudota, tai tik dėl techninių priežasčių.
* M. Coughlano vaidmuo „McLaren“ komandoje buvo toks, kad jo turimos žinios apie slaptą „Ferrari“ informaciją padėjo jam geriau vykdyti savo pareigas.
Pilną sprendimo tekstą anglų kalba Autosport.com svetainėje galite rasti paspaudę šią nuorodą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983