G. Bergeris: komandos turi gauti daugiau pinigų

G. Bergeris: komandos turi gauti daugiau pinigų
logo 2014 Birželio 22 d. 07:45, GEPA pictures/ Franz Pammer
Gerhardas Bergeris – viena iš garsiausių Austrijos lenktynininkų „Formulėje – 1“. Užbaigęs piloto karjerą, jis vadovavo „BMW Motorsport“ , vėliau buvo „Toro Rosso“ komandos bendrasavininkiu, o dabar užsiima FIA jaunųjų lenktynininkų varžybomis ir turi nuosavą transporto kompaniją.
- Neseniai Sebastianas Vettelis „Red Bull Ring“ trasoje važiavo su jūsų 1988 m. „Ferrari“ bolidu. Ar „Red Bull“ komandos vadovybė turėtų baimintis, kad vokietis, paragavęs itališko bolido kvapo, sumanys jau greitai pereiti į „Ferrari“ komandą?
- Nemanau. S. Vettelis yra kur kas mažiau emocionalus pilotas nei buvai aš. Sebas visada stengiasi dalyvauti ten, kur galima pasiekti geriausio rezultato. Manau, kad artimiausiais metais jis liks „Red Bull“. Tai jo komanda.
- Jūs tuo metu buvote „Formulės – 1“ madų skleidėju. Be to, jūs niekada neturėjote asmeninio vadybininko, kaip ir šiandien S. Vettelis?
- Aš visuomet pats sudarydavau kontraktus su „Ferrari“, iš pradžių su Enzo Ferrari, vėliau su Luca di Montezemolo. Beje, tuo metu jo konsultantu buvo Niki Lauda.
- Kaip tuo metu vykdavo derybos?
- Enzo ofise visuomet būdavo tamsu, degdavo žvakės. Viskas vyko labai lengvai ir paprastai. Mes abu norėjome, kad aš važiuočiau už „Ferrari“. Be to, tuomet dar buvau jaunas ir daug nereikalavau. Man buvo svarbiausia galimybė važiuoti už gerą komandą.
- O kaip su L. di Montezemolo?
- Su Luca viskas buvo kur kas sunkiau, nes kalba jau ėjo apie didžiulius pinigus. Niki Lauda, beje, man tuomet smarkiai padėjo.
- Kaip „Ferrari“ komandai dabar pasiekti F-1 viršūnę?
- Šiandien aš nežinau kaip tai padaryti. L. di Montezemolo yra vienas iš labiausiai patyrusių žmonių „Formulėjė – 1“. Aš nesu įsitikinęs, kad dabartinis komandos vadovas ilgai išsilaikys savo poste. Gali būti, kad prie komandos prisijungs dar koks nors garsus specialistas, kaip savo laiku buvo BMW komandoje, kai man į pagalbą atėjo Mario Theissenas, puikiai žinojęs kompanijos vidaus struktūrą.
- Ar į jus iš „Ferrari“ dar niekas nesikreipė?
- Mes laikas nuo laiko pabendraujame, bet nieko konkretaus neaptarinėjame. Perėjimas į „Ferrari“ reikštų, kad turi atsisakyti visų kitų darbų. Ten reikia sunkiai dirbti, gal net po 20 valandų per dieną, kaip tai darė Jeanas Todtas. Tik taip galima atrasti raktą į sėkmę. Po BMW aš dirbau „Toro Rosso“. Ir dabar aš linkęs labiau turėti nuosavą komandą F-1 čempionate.
- Ar yra kokios nors galimybės, kad jūs sugrįžtumėte į „Formulę 1“?
- Jei į mane kreiptųsi kuris nors automobilių koncernas arba tokios sportinės komandos kaip „Red Bull“, tai laikyčiau tinkamu pasiūlymu ir iššūkiu man. Kitais atvejais sugrįžimas neturėtų prasmės, būtų vien tik bemiegės naktys.
- Ką jūs keistumėte F-1 čempionate?
- Arba komandos turi gauti daugiau pinigų iš organizatorių, arba reikia mažinti biudžetus.
- Dabar jūs užsiimate jaunimo lenktynėmis, kurias organizuoja FIA. Kaip atrodo jūsų darbo diena?
- Jei aš biure, tai darbas prasideda 9 val. ryto ir tęsiasi tiek, kiek reikia. Čia aš užsiimu ir savo transporto kompanijos reikalais, ir FIA klausimais. Dažnai reikia važinėti arba į Ženevą, arba į Paryžių. Būtent patirtis FIA man leido automobilių sporto reikalus suprasti iš esmės.
Kita vertus, yra žmonių, kurie sako, kad FIA nereikalinga. Aš manau kitaip. Visuomet bus reikalingas nepriklausomas teisėjas, kuris garantuotų, kad kova automobilių sporte vyktų korektiškai ir pagal taisykles. Tiek sportininkai, tiek investuotojai, tiek ir žiūrovai tai turi jausti. „Formulė – 1“ yra populiarus sportas todėl, kad joje yra tokia asmenybė kaip Bernie Ecclestone‘as, tokį pat stiprų žmogų turi ir FIA – Jeaną Todtą. Ir jie abu sugeba neblogai bendradarbiauti.
- Kodėl FIA jūs rūpinatės jaunimu, o ne „Formule – 1“?
- Aš nenorėjau eiti į F-1 vien todėl, kad nenorėjau tapti pėstininku karalių žaidime. Kai yra tokie veikėjai kaip B. Ecclestone‘as ir J. Todtas, stoti tarp jų būtų didelė nesąmonė. Atsidurtumei tarp kūjo ir priekalo ir taptumei berniuku-pasiuntinuku.
- Ar jums būtų įdomu tapti B. Ecclestone‘o įpėdiniu?
- Jei kalbame apie pinigus – taip (juokiasi). Man dažnai užduoda tokį klausimą, bet jo batai man yra per dideli. Kodėl? Visų pirma todėl, kad šiame poste reikia turėti labai daug pinigų. Pagrindinis reikalavimas – valdyti F-1 kontrolinį akcijų paketą, kitaip automobilių koncernai ir komandų vadovai tave sumindys.
- Kaip jums patinka naujosios F-1 taisyklės?
- Man jos patinka, kadangi yra techniškai sudėtingos, tokia ir turi būti „Formulė – 1“ – technologiškai moderni. Juk tai automobilių Konstruktorių taurė. Iš kitos pusės, šiandien „Formulė – 1“ yra gerokai per brangi, surinkti metinį biudžetą nėra paprasta. Buvęs FIA vadovas Maxas Mosley norėjo, kad varikliai komandoms kainuotų po 5-6 mln. eurų per metus, bet šiandieninė tendencija yra atvirkštinė. Vienai komandai varikliai per metus kainuoja 20-25 mln. eurų. Ar gali „Caterham“, „Marussia“ ar „Sauber“ po tiek mokėti?
- Kas atsitiks, jei mažiau turtingos komandos pasitrauks iš čempionato?
- Tada likusioms komandoms reikės kovai rengti nemažiau kaip po 3 bolidus. Tai būtų geriausias sprendimas trumpalaikėje perspektyvoje. Bet ar tai išeitis, aš abejoju.
- Paimkime „Williams“ komandą. Praeityje tai buvo puiki komanda, daugelį metų nenugalima. O dabar ji yra tik tarp vidutiniokų. Kaip tai galima paaiškinti?
- Viskas labai paprasta: „Williams“ savo laiku nedavė kelio jauniems inžinieriams-novatoriams. Ypač po to, kai jie prarado A. Newey. Visose komandose, kuriose dirbo A. Newey, jis 70 proc. lemdavo sėkmę. Iš pradžių tai buvo „Williams“, po to „Mclaren“, dabar „Red Bull“. A. Newey yra F-1 genijus. Jei tokia komanda kaip „Red Bull“ jam palieka veiklos laisvę, ji gauna rezultatą – 4 čempiono titulus.
- Ar gali A. Newey lemti sėkmę prie dabartinių taisyklių ir aplinkybių, kai varikliai yra svarbiau už aerodinamiką?
- Taip, gali, dar gali. „Red Bull“ iki šiol turi labai greitą bolidą. Bet „Mercedes“ šiemet sugebėjo akumuliuoti viso milžiniško koncerno resursus ir geriausiai prisitaikyti prie aukštųjų technologijų reikalaujančio reglamento. „Renault“ ir „Ferrari“ su tuo susitvarkė kur kas prasčiau. „Ferrari“ dar galima suprasti, ji nėra tokia didelė ir turtinga kaip „Mercedes“. Tačiau „Renault“ yra lygiavertis koncernas, bet jie, matyt, neįvertino šių metų reglamento sudėtingumo. Jų atsilikimas dabar toks didelis, kad net ir toks genijus kaip A. Newey negalėtų jo greitai kompensuoti. Kol kas negalėtų. Bet „Mercedes“ dominavimas netruks amžinybę. Tačiau šiandien „Mercedes“ bolidas yra tiesiog puikus. Prie to – dar ir puikūs pilotai – L. Hamiltonas ir N. Rosbergas.
- Kuris iš šių pilotų yra geresnis?
- Jie abu važiuoja maždaug vienodame lygyje, nors jų požiūris ir skirtingas. Lewisas – pilotas, kuris remiasi savo įgimtu talentu. Nico – irgi greitas, bet jis daugiau analitinės pakraipos. Manau, kad ilgesniu periodu geresnis bus N. Rosbergas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983