Interviu su K. Vasiliausku: GP2, WSR ir F-2 nestartuosiu

Interviu su K. Vasiliausku: GP2, WSR ir F-2 nestartuosiu
logo 2011 Balandžio 21 d. 23:43, Formula Two
Kazimieras Vasiliauskas išskirtiniame interviu F-1.LT patvirtino šiemet nestartuosiantis GP2, „World Series by Renault“ ar „Formulės-2“ čempionatuose.
Lietuvis pripažino, kad kėbulinių automobilių sportas jo netraukia, tačiau jei tai bus vienintelė galimybė tęsti profesionalaus lenktynininko karjerą, sportininkas ketina ja pasinaudoti.
***
Serijų, į kurias taikeisi žiemą – GP2 ir „World Series by Renault“ – rikiuotės jau beveik užpildytos. Ar dar turi vilčių ten prasimušti?
Nei viename iš šių čempionatų nedalyvausiu. Abiejose serijose jau užpildytos komandos, o pagrindinė priežastis – nesurinktas biudžetas. Taigi, vilties bent jau šią minutę nėra.

Praėjusį savaitgalį prasidėjo „Formulės-2“ čempionatas, tačiau lenktynėse tavęs neišvydome. Šias pirmenybes anksčiau minėjai kaip atsarginį variantą. Ar, nesusiklosčius pagrindiniams planams, dar yra galimybių tave ten išvysti ir vėl? Sportininkai ten dažnai įsijungia ne nuo pačio pirmo etapo.
Jau pasibaigus 2010-ųjų sezonui buvome nusprendę, kad mūsų tikslas žengti į priekį, t.y. GP2 arba „World Series by Renault“. Mano paties įsitikinimu, jei norėjau tobulėti kaip sportininkas, privalėjau žengti į priekį, o dalyvaudamas F-2 būčiau išlaikęs tą lygį, kurį esu pasiekęs, o pažanga būtų minimali. Gal toks požiūris ne visiem priimtinas, tačiau mano sportinės karjeros vizija buvo bent jau tokia.
F-2 sezonas jau prasidėjo ir, nors yra galimybė prisijungti sezonui įsibėgėjus, tačiau toks variantas tikrai nebus svarstomas, nors ir bus galimybė. 2010 m. sezoną gavau pamoką, kad, jeigu ateini į čempionatą be pasiruošimo, sunku vytis konkurentus ir didelė tikimybė, kad save „perspausi“, nes natūralu, kad užsibrėžtų tikslų negali pasiekti be pasiruošimo, t.y. bent jau minimalaus laiko praleidimo už bolido vairo.
Ar yra kitų variantų, be jau minėtų GP2, WSR ir F-2?
Šiuo metu situacija nėra lengva. Mano nuomone, maža tikimybė, kad dalyvausiu bent viename iš minėtų čempionatų. Tačiau sezono metu komandos gana dažnai teikia įvairius pasiūlymus, todėl pilnai „nurašyti“ šio sezono „open-wheel“ lenktynėse negaliu. Variantų kitų yra, tačiau šiuo klausimu daugiausiai šiuo metu rūpinasi mano vadybininkai.
Nepavykus tęsti karjeros „open-wheel“ lenktynėse, dalis sportininkų pasuka į kėbulinių automobilių sportą. Ar tai tave traukia?
Atvirai sakant, tai dar netraukia. Lenktyniavimas su „open-wheel“ bolidais yra nepaprastai įdomus – pavyzdžiui, ypač didelis sukibimas posūkio metu.
Tačiau, kaip jau daug kartų esu sakęs, mano tikslas tapti profesionaliu sportininku – kokiu keliu tai pasiekiama, nėra iš esmės didelio skirtumo. Be abejonės, būtų kur kas didesnis malonumas dalyvauti „open-wheel“ lenktynėse, tačiau tai jau priklauso ne nuo manęs.
Ar tikrai pereisiu į kėbulinių automobilių sportą, šiuo metu negaliu pasakyti. Kaip jau sakiau, šiuo karjeros etapu rūpinasi mano vadybininkai. Aš kaip niekada geros fizinės formos, kupinas motyvacijos ir noro lenktyniauti, taigi, atsiradus galimybei būsiu pasiruošęs sėsti už bolido vairo.
Jei nepavyko rasti rėmėjų, gal gali papasakoti, ar apskritai buvo platesnių pokalbių, ar žmonėms Lietuvoje autosportas įdomus po tavo pergalių, ar užsienis tave pastebi?
Manau, susidomėjimas autosportu per pastaruosius kelis metus išaugo, tačiau tas augimas lėtas. Tam yra daug objektyvių priežasčių.
Tikiuosi, kad ir mano dalyvavimas tarptautinėse varžybose pritraukė naujų autosporto fanų. Kadangi mano 2010-ųjų sezonas nebuvo toks sėkmingas, kokio buvo tikimasi, susidomėjimas didėjo, tačiau po truputį. Bet tai normalu.
Galiu palyginti dvi sporto šakas ir du sportininkus. Prieš du metus tenisininkas Berankis ir lenktynininkas Vasiliauskas buvo panašiai populiarūs. Tačiau dabar tas skirtumas jau ženkliai didesnis, o pagrindinė priežastis ta, kad Berankis tiesiog pasiekė aukštesnių rezultatų ir tai automatiškai padidino susidomėjimą. Juk visada norima sirgti už savo šalies atstovą, kuris pasirodo sėkmingai. Tuo tarpu Vasiliauskas darė pažangą, pasiekė gerų rezultatų, tačiau ne tokių aukštų kaip Berankis ir susidomėjimas nedidėjo staigiai.
Kaip vertini prasidėjusį šių metų F-1 čempionatą ir jo naujoves?
Sezono pradžia man labai įdomi. Žiūriu visas treniruotes, skaitau ekspertų vertinimus ir panašiai. Manau, įdiegtos naujovės pasiteisino.
Dėl naujovių nėra vieningos nuomonės, aš asmeniškai palaikau tiek galinio sparno sistemą, tiek KERS sistemą. Šiuo metu tai buvo vienintelė galimybė padidinti lenkimų skaičių, įnešti intrigos. Tai trumpalaikis sprendimas, tačiau jo nereikėtų nuvertinti.
Manau, neteisinga sakyti, kad lenktynininkas su šiomis sistemomis neatlieka tikro lenkimo, tiesiog „atidaro“ sparną, paspaudžia mygtuką ir aplenkia. Taip juk nėra. Reikėtų suprasti, kad bet kokį lenkimą reikia paruošti, įvertinti stabdymo tašką, sugebėti koncentruotis ne tik į vairavimą. Tai yra velniškai sunku.
Taigi, sezonas bus įdomus, nes komandos dar neperprato padangų, vyksta bolidų tobulinimas ir dar laukia daug skirtingų trasų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983