J. Allenas: ar „Ferrari“ mes iššūkį „Mercedes“?

J. Allenas: ar „Ferrari“ mes iššūkį „Mercedes“?
logo 2016 Balandžio 15 d. 06:55, Manor
Britų F-1 ekspertas pasidalijo viltimis bei laukimu, ko galima tikėtis iš prasidedančio Kinijos GP etapo...
„Šį savaitgalį įvyks trečiasis „Formulės-1“ pasaulio čempionato etapas – Kinijos GP lenktynės Šanchajuje, kuris itin domina ir „Ferrari“ kompanijos vadovybę. Bendrovės prezidentas Sergio Marchionne primą kartą šiais metais apsilankys F-1 etape, nes nori būti „kuo arčiau komandos“, iš kurios šiais metais yra laukiama pergalių.
Jis pasirinko labai teisingą laiką atvykti į lenktynes – Australijoje ir Bahreine „Ferrari“ parodė, kad jie yra kur kas arčiau prie „Mercedes“ nei tai buvo pernai, ypač pagal jėgos agregato efektyvumą. O Šanchajuje, turint galvoje trasos ypatumus, italų ekipa turi šansą mesti iššūkį „sidabrinėms strėlėms“.
Lenktynių strategija, kaip ir sugrąžinta sena kvalifikacija, vėl turės labai didelės įtakos. Bahreine kvalifikacijos finale Sebastianas Vettelis sugebėjo pavyti „Mercedes“ jau iš pirmo bandymo, tačiau antrą kartą pasaulio čempionų komanda dar iš kažkur ištraukė pusę sekundės. „Mercedes“ neigia, kad panaudojo ypatingą variklio režimą, sakydami, kad jie maksimalią galią naudojo jau nuo antros kvalifikacijos dalies.
Taigi, „Ferrari“ greitis teikia vilčių ir duoda šansą gerai pasirodyti Kinijoje. Bet jie dar turi patikimumo problemų, ypač su turbinos darbu, tačiau komanda jau paruošė naujus sprendimus.
Šanchajaus lenktynės vyksta su 2 ar 3 sustojimais boksuose. Gana vėsokas oras Kinijoje labiau tinka minkštoms ir vidutinėms padangoms, kurios gali dirbti žemesniame temperatūros diapazone. Visą distanciją galima nuvažiuoti ir su 2 sustojimais, tačiau jei pirmasis sustojimas bus atliktas gana anksti, tai reikės stoti dar du kartus.
Trys sustojimai leis maksimaliai greitai įveikti visą distanciją, bet yra rizika užstrigti už lėtesnių varžovų, ypač tų, kurie rinksis kitokią strategiją. Nors ši rizika nėra labai didelė – lenkti Šanchajuje nėra sudėtinga, nes čia labai ilga tiesioji.
Didžiausia apkrova čia tenka priekinei kairiai padangai dėl ilgų dviejų posūkių – pirmo ir trylikto. Dėl galimų trijų mišinių padangų, kurios leidžiamos per lenktynes, mes vėl pamatysime strategijų įvairovę. Kai kurios ekipos – „Red Bull“ bei „Haas“, matyt, pasirinks agresyvius jos variantus, todėl mūsų laukia dar viena beprotiška šachmatų partija esant milžiniškiems greičiams.
Šanchajuje ir „Mercedes“ gali pasiekti įspūdingo rezultato – šis koncernas surengs 400-ąsias lenktynes kaip jėgos agregatų tiekėjas, o gamyklinė komanda gali pasiekti 30 savo pergalingo dublio. Jei kas nors iš jų pilotų laimėtų varžybas, tai taptų šiai komandai devinta pergale iš eilės – paskutinį kartą jie nelaimėjo pernai Singapūre, kur pirmas finišavo S. Vettelis.
„Formulės-1“ istorijoje yra tik trys atvejai, kai ekipa laimi devynis ir daugiau kartų paeiliui – „McLaren“ 1988 metasi laimėjo 11 kartų, „Ferrari“ 2002 m. – 10 ir „Red Bull“ 2013 m. – devynis kartus.
Naujoji „Haas“ ekipa jau pasiekė įspūdingo rezultato, uždirbusi nemažai taškų per pirmus du etapus vien tik Romaino Grosjeano dėka. Tokiu būdu amerikiečių komanda pakartojo „Shadow“ sėkmę, kuri 1973 m. gavo taškų už trečią ir šeštą vietą Pietų Afrikoje ir Ispanijoje.
Abu „McLaen“ pilotai – Fernando Alonso bei Jensonas Buttonas yra finišavę per visus Kinijos GP etapus, kurie vyksta nuo 2004 metų. F. Alonso yra 2 kartus laimėjęs Kinijoje, o pernai finišavo 12-tas – tai pats blogiausias jo rezultatas Šanchajaus trasoje. J.Buttonas čia laimėjo 2010 metais, tačiau neuždirbo taškų nuo 2013 metų, kai užėmė 5 vietą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983