J. Sawardas svarsto apie „Marussia“ perspektyvas: ar komanda bus parduota?

J. Sawardas svarsto apie „Marussia“ perspektyvas: ar komanda bus parduota?
logo 2014 Balandžio 11 d. 18:12, Marussia
Britų žurnalistas Joe Sawardas svarsto apie „Marussia“ komandos perspektyvas F-1 čempionate ir daro išvadą, kad tiems, kurie per artimiausius metus žada ateiti į F-1 čempionatą, būtų kur kas logiškiau ne burti naujas komandas, o perpirkti ką nors iš dabartinių autsaiderių.
„Pernai „Marussia“ komanda užėmė 10 vietą F-1 Konstruktorių taurėje ir tikėjosi, kad 2014 metais jai geriau pasirodyti leis naujieji „Ferrari“ varikliai. Komanda nori atsidurti bent tarp vidutiniokų. Kai kuriuos geresnio potencialo požymius pirmuosiuose šių metų etapuose įžvelgti gal ir buvo galima, bet rezultato kol kas nėra – „Marussia“ su „Caterham“ kaunasi dėl 10 pozicijos komandiniame čempionate“.
O už trasos ribų, pasak J. Sawardo, vyksta štai kas. Dabartinis komandos savininkas rusas Andrejus Cheglakovas žada „Marussia Motor“ uždaryti, kadangi šios komandos vadovas Nikolajus Fomenko nesurado investuotojų, kurie padengtų bent išlaidas naujiems varikliams iš „Ferrari“ pirkti ir kitų metų bolidui kurti. Regis, kad A. Čeglakovui nusibodo laukti ir beveik veltui leisti pinigus. Tai sudaro daug nepatogumų šiai F-1 komandai, jos ateitis nėra aiški: labai tikėtina, kad jau kitais metais „Marussia“ nebeliks. Šansų, kad kitais metais ši komanda galės dalyvauti „Formulės-1“ čempionate, nėra daug, nes tam reikia milžiniškų sumų, kurių rusas nenori skirti. „Marussia“ šiuo metu kažkiek pinigų gauna iš F-1 vadovybės ir iš Maxo Chiltono rėmėjų, be to, įtariama, kad „Ferrari“ moka už Jules Bianchi dalyvavimą. Pinigai, kuriuos „Marussia“ gauna iš kitų rėmėjų, yra labai maži, kadangi atsilikėliams itin sunku surasti finansinę paramą.
„Jei atsirastų naujas komandos savininkas, A. Čeglakovui tai būtų logiška išeitis, – rašo J. Sawardas. Juridinis asmuo, kuriam teisiškai priklauso „Marussia Motor“, vadinasi „Manor Grand Prix Ltd“, ji įeina į holdingą „Manor Holdco“, kuris savo ruožtu priklauso Liuksemburgo kompanijai „Marussia Lux SA“. Tačiau panašu, kad neseniai įvyko kai kurie teisiniai pakeitimai: komanda atiteko kitai firmai – „Marussia Communications“, registruotai Airijoje. Šiuo metu komanda lyg ir neturi bendrų sąsajų su „Marussia Motor“, bet jos savininku liko tas pats A. Čeglakovas. Visai įmanoma, kad jis jau derasi dėl komandos pardavimo, tačiau informacijos apie tokias derybas kol kas nėra“.
Kaip ne kartą yra sakęs Bernie Ecclestone‘as, netrukus bus pranešta, kokios naujos komandos ateis į 2015 ir 2016 (kas labiau tikėtina) metų čempionatus. Žadama, kad naujokų bus du, nors tuo ne visi tiki, žinant kiek daug pinigų reikia dalyvauti F-1 čempionate, norint bent atitikti „Marsussia“ ar „Caterham“ lygį. Todėl būtų kur kas protingiau, kad naujieji investuotojai nepradėtų kurti visiškai naujų komandų nuo nulio, o perimtų dabartinius autsaiderius, kurių nori atsisakyti šiandieniniai savininkai. Mat šios komandos jau turi infrastuktūrą, etatus, kažkokią patirtį ir pan.
„Kita vertus, viskas priklausys nuo kainos, kurios užsimanys dabartiniai komandų šeimininkai. – tvirtina J. Sawardas. – Mat komandų, kurios F-1 čempionate užima paskutines vietas, dabartinė vertė nėra ir negali būti didelė. Todėl, jei dabartiniai komandų savininkai panorės susigrąžinti savo investicijas, nieko gero neišeis: komandos tiek nevertos ir niekas jų nepirks. Iš kitos pusės, nėra jokio tikslo veltui atiduoti komandas kitiems savininkams. Todėl dabartiniams savininkams iškyla sunkiai sprendžiama dilema: ar patiems ieškoti pinigų skoloms padengti, ar šią funkciją perleisti kitiems investuotojams“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983