Jėgainių ateitis dar neaiški

Jėgainių ateitis dar neaiški
logo 2015 Sausio 08 d. 06:55, Renault Sport
Britų žurnalistas Jamesas Allenas pakomentavo situaciją su jėgos agregatais „Formulėje-1“ ir apie galimą situacijos vystymosi scenarijų.
J. Allenas: „ Variklių gamintojų susitikime Ženevoje buvo aptarti patys įvairiausi situacijos su variklių tobulinimu scenarijai, bet akcentai buvo dėliojami į jėgainių garso poveikį žiūrovams bei sąnaudų mažinimo problemai. Kol kas nėra jokios detalios informacijos apie priimtus sprendimus ir numatytus įvykių vystymosi orientyrus, bet šio susitikimo rekomendacijos bus išsiųstos „Formulės-1“ Strateginei grupei, kuri jėgainių klausimą svarstys artimiausiame posėdyje. Į jo darbotvarkę jau įtraukta visa eilė klausimų, kadangi F-1 komercinių teisių valdytojas Bernie Ecclestone‘as reikalauja, kad sausio pabaigoje būtų parengtas aiškus veiksmų planas.
Jis nori, jog bolidai atrodytų kur kas agresyviau, jų jėgos agregatų galia viršytų 1000 AG, o garsas būtų didesnis ir aštresnis, jog „Formulės-1“ žiūrovams, kaip ir ankstesniais metais,motorai sudarytų didelį įspūdį. Jis norėtų, kad dabartinių jėgainių hibridinei sistemai būtų skiriama mažiau dėmesio, kad varikliai taptų kur kas labiau unifikuoti ir kainuotų kur kas mažiau. B. Ecclestone‘as reikalauja, kad visi šie pakeitimai būtų įgyvendinti jau nuo 2016 metų, kadangi jis nenori 2104 metų sezono pasikartojimo, kuomet per visą sezoną dominavo tik viena „Mercedes“ komanda.
Nors iš tiesų suspėti atlikti visus minėtuosius pakeitimus iki 2016 metų sezono būtų pakankamai sudėtinga, kadangi tam reikia, jog iki kovo pradžios balsavimui turi būti suformuluoti labai konkretūs klausimai. Paprastai Techninis reglamentas būsimajam sezonui yra paruošiamas iki kovo 1 d., o visi likusieji papildomi klausimai privalo būti patvirtinti tik vieningu visų komandų pritarimu, ko pasiekti yra mažai realu.
Svarbu pažymėti, kas susitikimas Ženevoje nebuvo visų „Formulės-1“ komandų susirinkimas, jame dalyvavo tik jėgos agregatų gamintojų techniniai vadovai. „Ferrari“ atstovavo Mattia Binotto, „Renault“ – Robas White, o „Mercedes“ – Andy Cowellas. Mat iki 2016 metų reikia detaliai susitarti dėl jėgos agregatų homologacijos, kadangi Techniniame reglamente atsirado „pilkosios zonos“, nes nebuvo aptarta jėgainių homologacijos data 2015 metais.
Remiantis vokiečių „Auto Motor und Sport“ informacija, dalis techninių situacijų, kurios buvo aptartos Ženevos susitikime, buvo šios: išmetamojo trakto pereinamojo vožtuvo padėtis, dujų išmetimo vamzdžio antgalio diametras, turbinos įvadų skaičius ir antrosios turbinos klausimas, kurį sezono pabaigoje pasiūlė „Red Bull“ atstovai. Dar vienas klausimas buvo skirtas jėgos agregatų komponentų unifikacijai, pavyzdžiui, akumuliatorių arba elektros variklių, kurie turėtų būti standartiniai, norint sumažinti finansines sąnaudas. Kartu šis vokiečių žurnalas cituoja vieną iš „Mercedes“ vadovų Niki Laudą, kuris teigia, kad nereikėtų priimti pernelyg skubotų sprendimų.
Tuo tarpu niekaip nenutyla diskusijos dėl jėgainių modernizacijos sezono metu. „McLaren“ ir „Honda“ nepatekinti, kad jiems nebus leista tobulinti jėgos agregatų šių metų sezono metu.
plačiau.
Praktiškai tai reiškia, kad jie, skirtingai nuo kitų komandų, jėgainių tobulinimą privalės sustabdyti jau kito mėnesio pabaigoje – jei „Honda“ jėgainė iki to laiko nebus homologuota, „McLaren“ negalės stoti į startą Australijos GP.
Kartu „Renault“, „Ferrari“ bei „Mercedes“ galės modernizuoti savo jėgos agregatus per visą 2015 m. sezoną ir tik po to homologuoti variklį, kai bus išnaudoti vadinamieji 32 sąlyginiai balai, reiškiantys vieną ar kitą jėgainės komponentą. Jei bet kokie kompromisai su FIA nebus pasiekti, tai jau Melburne „Mclaren“ galės pateikti protestą ir tuomet teisėjams reikės spręsti, ar kitos komandos pažeidė kurį nors motoro homologacijos proceso punktą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983