M. Brundle: Hamiltonas jau pajuto titulo kvapą

M. Brundle:  Hamiltonas jau pajuto titulo kvapą
logo 2014 Rugsėjo 24 d. 06:55, Daimler
Buvęs F-1 lenktynininkas, dabar „Sky Sport“ komentatorius Martinas Brundle susumavo Singapūro GP rezultatus populiaraus televizijos kanalo tinklalapyje.

M. Brundle: „Incidentas peletono viduryje tarp Sutilo ir Perezo privedė prie nenumatytų pasekmių, dėl kurių Singapūro etapas tarsi gavo antrąjį kvėpavimą. Gali būti, kad Perezui nereikėjo Sutilo lenkti tame dešiniajame 90 laipsnių posūkyje, kai „Sauber“ pilotas vos nenustūmė jo į sieną, sulaužęs bolido nosį. Kitoje tiesiojoje važiuojant labai dideliu greičiu priekinis sparnas tiesiog subyrėjo į šipulius ir pažėrė tūkstančius šukių. Neišvengiamas saugos automobilio pasirodymas intrigos prasme pasitarnavo tolesnei pilotų tarpusavio kovai.
Gali būti, kad ateityje bus numatytos kokios nors šluotos ar siurbliai trasai nuo nuolaužų valyti, kaip ir nebūtinai ratu atsiliekantiems pilotams tokiu metu leisti pasivyti peletoną – Singapūre dėl to saugos automobilio fazė užtruko net 7 ratus, t.y. labai ilgai.
Iki to mes matėme Hamiltono „solinį“ pasirodymą, kuris nuolat didino persvarą prieš paskui jį važiavusį Sebastianą Vettelį. Vokietis po truputį sugrįžta prie savo buvusios formos, pasinaudodamas tuo, kad lenktynėse jau nebuvo Nico Rosbergo ir pirmajame posūkyje jis aplenkė kolegą Danielį Ricciardo.
Starte labai agresyviai elgėsi Fernandas Alonso, išsiveržęs net iki antrosios vietos, bet po to jis nupjovė „S“ formos posūkį dėl pernelyg vėlyvo stabdymo. Daug kas mano, kad jis į priekį privalėjo praleisti ir Ricciardo, bet tai yra subjektyvus vertinimas, nes šioje situacijoje negali būti tikslaus atsakymo – kokį pranašumą jis įgavo taip išlėkęs iš trasos. Asmeniškai aš manau, kad ispanas privalėjo į priekį praleisti abu „Red Bull“ pilotus ir sugrįžti į tą poziciją, kurią užėmė starto metu.
Pirmoji lenktynių valanda buvo labai nuobodi, bet pasirodęs saugos automobilis viską pakeitė. Hamiltonas važiavo su optimalia trijų sustojimų strategija ir jam dar reikėjo nuvažiuoti nemažą atkarpą su superminkštosiomis raudonomis padangomis, o varžovai stengėsi važiuoti su dviem sustojimais, kietesnes padangas pasilikdami lenktynių pabaigai. Pavyzdžiui, Felipe Massa sugebėjo su vienu padangų komplektu nuvažiuoti net 38 ratus, įskaitant ir 7 ratus paskui saugos automobilį. Dėl labai tvarkingo vairavimo, kur daug kas priklausė ne nuo greičio, o nuo veiksmų tikslumo, daug kam pavyko realizuoti tokį planą. Be Massos, tai padarė ir „Red Bull“ bei „Ferrari“ pilotai.
Kiti lenktynininkai patyrė begales įvykių, kaip, pavyzdžiui, Jeanas-Ericas Vergne. Nežiūrint į dvi 5 sek. baudas, jis didvyriškai skynėsi kelią tarp varžovų. Sergio Perezo atveju matėme likimo ironiją – dėl priverstinio sustojimo pasikeisti bolido nosį, jam taip pat reikėjo veržtis tarp priešininkų. Ant Valtteri Botto bolido iškilo vairo valdymo problemų, dėl to jis negalėjo efektyviai kontroliuoti padangų dėvėjimosi. Todėl paskutiniuose ratuose Bottas iš šeštos vietos nukrito net į vienuoliktą – paskutiniuose ratuose atrodė, kad jis pilotuoja mašiną ant ledo.
Bet pagrindiniu aktoriumi šiuose lenktynėse vis tik buvo Hamiltonas, kuriam 26 ratus su superminkštosiomis padangomis teko nuvažiuoti kvalifikaciniu režimu, nes reikėjo atitrūkti tiek, kad būtų galima be nuostolių atlikti sustojimą boksuose. Jo tempas buvo labai puikus, bet vėliau padangos pradėjo prarasti greitį, todėl buvo neaišku, ar sugebės britas likti prieš Vettelį, kuris važiavo pačias geriausias lenktynes šiame sezone. Po sustojimo boksuose gavęs naujas padangas, Lewisas nesunkiai susigrąžino pirmą vietą. Tačiau lenkimo vietos pasirinkimas buvo įdomus – viduryje šeštojo posūkio, kuris nustebino ne tik Vettelį, bet ir patį Hamiltoną. Gerai, kad Sebas veikė protingai ir paliko varžovui vietos. Po lenktynių Lewisas sakė, kad galėjo pasirinkti ir kitą lenkimo vietą, bet jis buvo susikoncentravęs ties tuo, kad atsikovotų kuo daugiau taškų prieš Rosbergą ir veikė labai skubotai. Nežiūrint į septynias pergalės šį sezoną, Hamiltonas tik antrą kartą šiemet pradėjo pirmauti asmeninėje įskaitoje.
Reportažo per TV metu aš apgailestavau, kad Rosbergui teko pasitraukti dėl elektronikos gedimo. Aš taip pat galvojau, kad Hamiltonas geriau būtų pasirinkęs aštrią kovą su komandos kolega, bet aš klydau. Po lenktynių tapo aišku, kad nežiūrint į brito pirmavimą, tik nuo bolido patikimumo priklausys, kas čempionate šiemet užims pirmąją vietą. „Mercedes“ labai pasisekė, kad jie šiemet neturi rimtų varžovų, nes dėl patikimumo problemų jie galėtų netekti net abiejų titulų – Konstruktorių taurės ir asmeninės.
Mano nuomone, kad po lenktynių Spa Rosbergas pavargo nuo kritikos ir žiūrovų švilpimų bei klaidos, vėliau padarytos Monzoje. Jis atrodo truputį prislėgtas ir nemoka tvarkytis su negatyvu jo adresu. Verta prisiminti, kaip su neigiamomis emocijomis puikiai tvarkydavosi jo žemiečiai Michaelis Schumacheris bei Sebastianas Vettelis.
Prieš lenktynes Hamiltonas sakė : „jei Nico nebaigs distancijos, jis dar turės šansų laimėti čempiono titulą, bet jei varžybų nebaigsiu aš, šansų laimėti asmeninę įskaitą aš jau beveik neturėsiu“. Taigi, Rosbergas tęsia kovą, jis yra labai greitas, bet Hamiltonas pajautė realius šansus į čempiono titulą ir dabar darys viską, kad šio šanso neišleistų iš rankų. Bet kartu mums, sirgaliams belieka tikėtis, kad titulą nulems ne laidų gedimas vairo kolonėlėje ar dvigubi taškai Abu –Dabyje“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983