P. Hembery: kitais metais taktinių schemų bus mažiau

logo 2016 Liepos 17 d. 06:55, Pirelli
Kitų metų sezone „Formulės-1“ Techninio reglamento laukia rimtos permainos, komandos pereis prie gerokai platesnių padangų, o tai leis padidėti bolidų greičiui. „Pirelli“ sporto padalinio vadovas Paulas Hembery papasakojo, kaip padangų gamintojas ruošiasi 2017 metams.
- Ultraminkštosios padangos, atsiradusios šiame sezone, regis, tapo palyginti populiarios tarp lenktynininkų. Kodėl prireikė tiek daug laiko, kol atsirado pačio minkščiausio mišinio padangos?
- Mes veikėme vadovaudamiesi F-1 reglamentu, kuriame iš pradžių buvo numatytos tik keturių sudėčių padangų rūšys. Tik vėliau atsirado penkta rūšis – ultraminkštosios. Gali būti, kad ateityje mums teks gaminti dar daugiau padangų tipų – bijome, kad tam neužteks net ir padangų pavadinimų. Ultraminkštosios labai gerai pasitesino miesto trasose, be to, jos leidžia nuvažiuoti daugiau ratų, nei mes iš pat pradžių spėjome.
Kitais metais labai daug kas pasikeis, o vėliau, matyt, nuo 2018 m. sezono vėl reikės koreguoti padangų mišinius turint galvoje tą patirtį, kurią įgysime kitais metais. Tačiau atrodo, kad pati mintis įvesti pačios minkščiausios sudėties padangas trasoms su labai lygiu dangos paviršiumi buvo gera, nors, pavyzdžiui, Austrijos Spielbergui jos netinka, ten situacija yra nevienareikšmiška.
- Jei kalbėsime apie Austrijos GP, tai ten viena iš Sebastiano Vettelio padangų netikėtai susprogo. Kaip tai galėjo atsitikti? Ar gali panašūs dalykai pasikartoti?
- Žinote, kad šioje trasoje taip pat netikėtai sulūžo bene keturių mašinų pakabos ir tai buvo susiję su labai dideliais krūviais joms. Suprantama, jog padangų darbas yra susijęs su pakaba, todėl visai tikėtina, kad apkrovos persidavė ir padangoms.
Situacija Austrijoje skyrėsi dar ir tuo, kad ten buvo sumontuoti specialūs kelkraščiai, kurie neleido pilotams be pasekmių kirsti trasos ribas ir šia tema buvo labai daug diskusijų. SIlversone mes matėme, jog vienas L. Hamiltono kvalifikacinis ratas buvo anuliuotas, nes lenktynininkas pažeidė trasos ribų taisykles ir aš manau, kad tai yra protingas FIA sprendimas. Reikia pradėti tai griežtai kontroliuoti, kadangi pilotai pradėjo sąmoningai nesilaikyti taisyklių...
- Bet „Pirelli“ paskelbtame pareiškime yra sakoma, kad S. Vettelio „Ferrari“ padangos sprogimas yra susijęs su ant trasos buvusiomis nuolaužomis. Tačiau kartu buvo teigiama, jog „Ferrari“ nuėjo per toli su savo taktiniais sumanymais, nes Sebastianas su vienu padangų komplektu nuvažiavo per daug ratų...
- Taip, S. Vettelis lyginant su kitais pilotais, su tomis padangomis nuvažiavo gana daug ratų, bet problema buvo ne ta. Ji buvo susijusi su išoriniais faktoriais. Mes visa tai išsiaiškinome, „Ferrari“ viską suprato ir mūsų išvados buvo išaiškintos FIA atstovams.
Manau, kad dabar jau visi supranta, ką reikia daryti. Jei federacija užims griežtą poziciją trasos ribų pažeidimų klausimu, tokių aukštų kelkraščių kaip Austrijoje bus vis daugiau ir tada mes sukursime specialią metodiką, kurioje išaiškinsime, kiek agresyviai gali pilotas atakuoti tokius kelkraščius ir kuo tai gresia.
Ir jei paaiškės, kad padangos gali išlaikyti visus lenktynių ratus užvažiuojant ant geltonų kelkraščių, neišvengiamai šiuos kelkraščius reikės padaryti kur kas aukštesnius. Mes su Bernie Ecclestone net juokavome, kad visuose posūkiuose vertėtų pastatyti specialius nedidelius barjerus. Jam ši idėja labai patiko ir jis jau sugalvojo, kad ant jų būtų galima pardavinėti reklaminį plotą.
- Turint galvoje tai, kad situacija su padangomis 2017 m. iš esmės pasikeis, kaip tai atslieps lenktynių pobūdžiui? Varžybų atkarpos taps ilgesnės, sustojimų boksuose skaičius, matyt, sumažės. Ar tai reiškia, kad lenktynių taktika taps visai kitokia?
- Neabejoju, kad 2017 m. padangų degradacijos lygis smarkiai sumažės, o darbinių temperatūrų diapazonas išsiplės – jei mus pavyks pasiekti to, ko mes norime. Taip, tai atsilieps taktinėms schemoms – jau aišku, kad komandų taikomų taktinių variantų bus kur kas mažiau.
Antra vertus, mes stengsimės, kad tam tikras padangų degradacijos lygis vis dėlto išliktų. Vienareikšmiškai mašinos bus kur kas greitesnės, laukiame, kad rato įveikimo laikas pagerės 3-4 sek., o tai yra rimtas skirtumas. Todėl padangos dirbs gana didelėmis apkrovomis, optimali jų degradacija egzistuos ir komandų pasirinkta taktika išliks labai svarbi.
- Kaip vyksta kito sezono padangų gamyba? Suprantama, kad kol kas jų negalite išbandyti, naudojami kitų metų bolidų važiuoklę...
- Pirmieji naujų padangų bandymai įvyks rugpiūčio pradžioje, mes dirbsime su pereinamosios transmisijos versija, tai tikrai dar nebus tikras 2017 m. bolidas. Bet tai mums leis gauti bazinį supratimą apie naujų padangų veiklą, duos atsakymus į daugelį klausimų. Suprantama, kad mūsų gamykloje jau atliktas milžiniškas darbas, o stendiniai bandymai vyksta pilnu tempu. Aš tikiuosi, kad mes „Formulei-1“ duosime būtent tai, ko ji dabar nori.
- Artimiausiais mėnesiais tik trys komandos – „Mercedes“, „Ferrari“ ir „Red Bull“ dalyvaus padangų bandymuose. Kaip „Pirelli“ ruošiasi dalintis informacija, kad likusios komandos nebūtų nuskriaustos?
- Nemanau, kad jos atsidurs blogesnėje padėtyje. Komandos, kurios nedalyvaus bandymuose, gaus absoliučiai visą informaciją, kuri bus surinkta per šiuos testus. O trys komandos, kurios dirbs su mumis, apskirtai nežinos, ką jos iš tikrųjų bando. Mes jiems duosime išbandyti labai įvairius mūsų sprendimus, todėl, jei jiems ir pavyktų įkąsti pačius efektyviausius padangų veiklos sprendimus, tai visai nereiškia, kad jie lygiai tokias pat padangas gaus ir 2017 metais.
- Labai svarbūs bus priešsezoniniai naujų bolidų ir padangų bandymai. Ar žiemą komandos jau galės dirbti su „tikromis“ 2017 m. sezono padangomis?
- Jei viskas klostysis normaliai, tai – taip. Bet jei bus kokių nors netikėtų sprendimų – pavyzdžiui, bolidai bus ne tokie, kokius mes juos įsivaizduojame, į tai teks reaguoti ir mums. Tikriausiai, kad jau po pirmųjų žiemos bandymų mes viską žinosime, kokių korekcijų dar prireiks.
- Jūs norite atlikti „kokybiškus žiemos bandymus“, tačiau ar po testų Barselonoje vasarį jūs jau žinosite viską, kaip reikės elgtis visą kitą sezoną. O kur jūs norėsite atlikti savo specialius bandymus?
- Mes norime juos rengti Bahreine arba Abu Dabyje. Ten oro ir trasos temperatūros yra reikiamo lygio ir tas trasas mes gerai pažįstame. Svarbu važiuoti į tokius autodromus, kuriuose galima būtų surinkti kuo daugiau ir kuo objektyvesnės informacijos...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983