P. Hembery: „Pirelli“ palaiko platesnių padangų idėją

logo 2015 Liepos 13 d. 06:55, Pirelli
„Pirelli Motorsport“ direktorius Paulas Hembery pasakoja apie konkursą padangoms tiekti nuo 2016 metų...
- Ar yra kokių nors naujienų dėl konkurso tiekti padangas „Formulei-1“ po 2016 m. sezono?
- Kol kas nėra jokių naujienų. Kiek aš suprantu, kita konkurso stadija bus po liepos 17 d.: tada FIA turės formaliai patvirtinti, kas yra prileistas dalyvauti šiame konkurse.
- Bet galutinis sprendimas priklausys jau nuo komercinio susitarimo?
- Taip, FIA užduotis yra nuspręsti, kas iš konkurso dalyvių sugebės tiekti padangas F-1 lenktynėms, o tik po to bus priimamas komercinis sprendimas.
- Ar priimant sprendimus bus atsižvelgta į tai, kad yra galimi pakeitimai reglamente? Tarkime, jog jūs norite pereiti prie 18 colių dydžio padangų ir Bernie Ecclestone jus palaikys, o FIA bus nusistačiusi pasilikti prie 13 colių dydžio ratų. Kuo viskas baigsis?
- Iš tokio požiūrio taško viskas atrodo labai keistai. Jeigu po to, kai susitarimas bus pasirašytas, įvyktų kai kurie labai svarbūs pakeitimai, liečiantys kontrakto esmę, reikės iš naujo siekti kitokios sutarties.
- Jei konkurse jums teks suremti ietis su „Michelin“ kompanija, ar nejaučiate, jog jėgos yra nelygios, turint galvoje prancūzų padangų gamintojo kur kas didesnę apyvartą?
- Sunku atsakyti.
- Nuo kitų metų komandoms gali būti suteikta teisė pačioms pasirinkti padangų sudėtis lenktynėms. Ar galvojate, kad komandos visuomet pasirinks optimaliausius variantus?
- Ne, žinoma, kad reikės įvesti kažkokius ribojimus, kad būtų garantuotas saugumas ir neteršiamas geras padangų gamintojo vardas. Tai kažkokio lankstumo duotų, bet bus būtina išvengti rizikos faktoriaus. Suprantama, kad tai daroma lenktynėms paįvairinti, tačiau apie detales kalbėti dar labai anksti.
- Ar tokiu atveju padangų mišinių variantų padaugėtų?
- Žvelgiant iš šalies, niekas iš esmė nepasikeistų.
- Taigi, jei komanda ir gautų pasirinkimo laisvę, „Pirelli“ turės veto teisę, kurį galės panaudoti tam tikromis sąlygomis?
- Kol kas sunku pasakyti, todėl bus svarstomi 7 ar net 8 pasiūlymai, galiu tik pasakyti, kad bus surastas sprendimas, kuris tenkins visas puses.
- Vienas iš siūlymų yra nuo 2017 metų pereiti prie platesnių padangų. Ar jūs su tuo sutiksite?
- Taip, mūsų nuomonės buvo paklausta ir mes pasakėme, kad palaikysime tokį sprendimą. Nežinau, kaip bus su priekinėmis padangomis, gali būti, jog norint nepažeisti bolido balanso, jas taip pat bus geriau padaryti platesnėmis. Manau, kad komandos visa tai turėtų pačios patikrinti ant simuliatorių. Bet mes esame pasiruošę tokio pasiūlymo realizacijai.
- Savo laiku Maxas Mosley yra sakęs, kad perėjimas prie siauresnių padangų buvo nulemtas iš esmės saugumo sumetimais – reikėjo sumažinti posūkių įveikimo greičius. Ką jūs apie tai manote, jei bus sugrįžta prie platesnių padangų?
- Bet juk visi nori, jog bolidai ratą įveiktų 5-6 sekundėmis greičiau nei dabar, o tai būtų dalis tų pakeitimų, kurie tam reikalingi. Tačiau visa tai yra labai sudėtingi klausimai, juk „Formulėje-1“ greitis daug kuo priklauso ir nuo aerodinaminio efektyvumo. Mes turime suprasti, koks vaidmuo šiuo atveju bus skiriamas aerodinamikai. Kol kas ne viskas yra aišku. Platesnės padangos užtikrintų geresnį mašinos sukibimą su kelio danga, bet norint maksimaliai efektyviai tai išnaudoti, reikia padidinti ir prispaudžiamąją jėgą. Kol kas mes neturime detalios informacijos. Kadangi sunku sulyginti dabartinę situaciją su ta, kuri bus po 2017 m. ir jei atsiras platesnės padangos.
- Ar tokios padangos komandoms bus brangesnės?
- Ne.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983