P. Symondsas: "Williams" mažiau tobulino važiuoklę

P. Symondsas: "Williams" mažiau tobulino važiuoklę
logo 2016 Spalio 13 d. 15:21, LAT Photographic
Po Japonijos GP etapo „Williams“ technikos direktorius Patas Symondsas pakomentavo rezultatus ir papasakojo apie sunkumus, kuriuos jų komanda patiria šį sezoną.
- Po etapo Suzukoje buvote labai nusivylę, kad nė vienas iš jūsų pilotų nepateko į kvalifikacijos finalą. Tačiau dėl to gavote padangų pasirinkimo laisvę ir tai jums padėjo lenktynėse...
- Manau, kad taip. Nuvažiuoti lenktynes tik su vienu sustojimu buvo visai nebloga taktika. Mes turime pripažinti, kad Suzukos trasoje mums trūko greičio norint kovoti su „Force India“. Be to, pagal kvalifikacijos rezultatus labai gerai važiavo „Haas“ pilotai ir tai apsunkino mums užduotį.
Jei mes būtumėme veikę taip kaip ir kitos komandos, tai finišuotumėme paskui „Haas“ pilotus. Tiesa, E. Gutierrezas daug atsiliko lenktynėse, tačiau vienareikšmiškai mūsų taktika pasitvirtino. Nors tai buvo rizikinga, todėl kad niekada nežinai, kada gali pasirodyti arba nepasirodyti saugos automobilis. Bet kokiu atveju mes esame patenkinti rezultatais.
- „Force India“ Japonijoje atrodė kur kas stipriau nei „Williams“, nors prieš tai dvejus metus Valtteri Bottas startavo iš 3 pozicijos. Kas pasikeitė šį sezoną?
- Manau, kad ankstesniais metais mes būdavome greiti šioje trasoje, todėl kas mes turėdavome labai geras modernizacijos programas. Šiais metais jos nėra, kadangi dėl visos eilės priežasčių technikos tobulinimu mes užsiėmėme kur kas mažiau nei ankstesniais metais.
„Williams“ atveju galima kalbėti apie du prieštaraujančius veiksnius. Iš vienos pusės, labai gerai sudirbo „Force India“ ir jų techninės naujovės yra labai efektyvios. Antra, mūsų naujovės nebuvo tokios efektyvios ir nors mums kartais sekėsi, realiai jokio pranašumo, koks buvo prieš 2 metus, dabar jau nėra.
- Su kuo tai susiję?
- Šiais metais mes kur kas mažiau užsiimame važiuoklės tobulinimu ir akcentus sudėjome periferinei įrangai, nors tai nereiškia, kad tai neduoda jokio rezultato. Iš dalies mes labai daug dėmesio skyrėme priekinio sparno tobulinimui, nors tai ir nedavė apčiuopiamo rezultato. Ir tai tik vienas pavyzdys.
Kai dėl važiuoklės, tai visai komanda paveikė „Pirelli“ nurodymas ir mums teko stipriai per daug pripūsti padangas, todėl to tapo neįmanoma optimaliai sureguliuoti ratų kampų. Dėl to mes dirbome ne tik su naujais sprendimais, kurie leistų padidinti greitį, bet darėme viską, kad padangos mažiau dėvėtųsi per lenktynes. Kaip matote, rezultatas yra – nuvažiuoti visą Suzukos distanciją su vienu sustojimu nėra lengva. Žodžiu, mums pavyko padidinti padangų resursą, tačiau dėl kažkiek trūksta prispaudžiamosios jėgos.
- Kuo konkrečiai tai paaiškinama?
- Aš nebuvau patenkintas tuo, kaip mes dirbome tarpusezoniu. Aš jau tada žinojau, kad mes nepasieksime planinių rodiklių. FW36 buvo labai gera mašina, o su FW37 mums pavyko neblogai padirbėti žiemą ir tuo metu važiuoklė buvo nebloga, bet vėliau mūsų programa pradėjo strigti. Vasaros modernizacijos etapas buvo irgi neefektyvus ir dėl to mes pradėjome gerokai atsilikinėti.
Bet reikia pažymėti, kad lyginant su „Mercedes“, mes ne tiek daug jau ir atsiliekame. Kartu „Red Bull“ pasiekė labai apčiuopiamų rezultatų su važiuokle, be to, jie dabar turi ir galingesnes jėgaines. „Force India“ irgi turi gerą važiuoklę, ypač efektyvią aerodinamiškai.
- Dabar Konstruktorių įskaitoje „Force India“ lenkia „Williams“ 10 taškų. Kaip situacija vystysis toliau likusiuose 4 lenktynėse?
- Manau, kad jie yra truputį greitesni už mus. Gali būti, kad likusiuose etapuose viską nuspręs atsitiktinumas. „Williams“ užtenka vienose lenktynėse uždirbti daug taškų, nors tai ir seniai tai buvo.
- C. Horneris pateikė įdomų pasiūlymą dėl bandymų. Jis mano, kad prieš sezoną bolidus reikia bandyti Barselonoje, o po to po trijų etapų juos surengti Bahreine iš karto po lenktynių ten. Taip nebus didelių papildomų išlaidų. Kaip jums tokia idėja?
- Horneris yra ne vienintelis, kuris taip sako. Mes esame kategoriškai prieš, kad priesezoniniai bandymai vyktų Artimuosiuose Rytuose, tai būtų neteisinga, mus tenkina Bahreino variantas. Nors Sakhiras ir nėra geriausia vieta testams.
Jei „Pirelli“ pasiūlys konservatyvų padangų pasirinkimą pirmiems etapams, aš nelaikau tai problema. Bet papildomos išlaidos – apie 400 tūkst. svarų sterlingų už papildomus priešsezoninius testus Bahreine yra rimta problema mūsų biudžetui, nors tai maži pinigai „Mercedes“ bei „Ferrari“ biudžetams.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983