„Red Bull“ jau galvoja tik apie kitus metus

„Red Bull“ jau galvoja tik apie kitus metus
logo 2014 Lapkričio 06 d. 06:55, Daimler
Britų komentatorius Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką „Formulės-1“ etape, praėjusį savaitgalį įvykusiame JAV Ostino trasoje.
JAV GP etapas tapo dar vienomis 2014 m. lenktynėmis, kuriose pasitvirtino taktinės prognozės, kadangi daugelis komandų buvo priverstos į techninio aptarnavimo juostą užsukti daugiau nei du kartus, nors „Pirelli“ ir buvo joms parinkusi gana konservatyvią padangų sudėtį – į Ostiną italų padangų gamintojai atvežė minkštąsias bei vidutinio kietumo padangas.
Penktadienio treniruočių pabaigoje tapo aišku, kad prognozė, sakanti apie labai liūdną ir nuobodų scenarijų su vienu sustojimu boksuose, aiškiai neatitinka realybės. Padangų dėvėjimasis ir jų degradacija treniruočių metu pasirodė kur kas didesnė nei buvo prognozuota. Kai kuriais atvejais, pavyzdžiui, „Force India“ pilotų bei Kimio Raikkoneno iš „Ferrari“ problemos buvo gana rimtos.
Iš pat pradžių dauguma komandų norėjo pirmas dvi lenktynių atkarpas nuvažiuoti su minkštesnėmis padangomis, o prieš pat pabaigą pereiti prie vidutinio mišinio. Bet realiai įvyko taip, kad minkštąsias padangas pirmojo sustojimo metu užsidėti išdrįso ne daug kas, o kas taip padarė, vėliau pasigailėjo.
Red Bull“ prieš „Williams“
Dėmesio vertas yra tas faktas, kad per pastaruosius kelis mėnesius „Red Bull“ šiek tiek prarado tempą lyginant su „Williams“ bei „Mercedes“ komandomis. Tai įdomus momentas, kadangi paprastai čempionų komanda sezono metu modernizuoja bolidą ir diegia įvairiausias naujoves viso sezono metu. Tačiau šiais metais „Red Bull“ mes matome pasikeitusią: labai tikėtina, kad ši komanda jau metė labai didelius resursus 2015 m. bolido kūrimui, nes prarasti antrąją vietą Konstruktorių įskaitoje šiai komandai vargu ar gresia. Sočyje ir Ostine „Williams“ mašinos buvo pastebimai greitesnės, todėl itin keista, kad lenktynėse Danielis Ricciardo sugebėjo aplenkti Felipe Massą ir Valtteri Bottą, nors pagal kvalifikacijos rezultatus jis startavo už jų. Kaip australui tai pavyko? Jis aplenkdavo „Wiiliams“ pilotus kiekvieno sustojimo boksuose metu ir nors jei jie ir suprato, kame reikalas, nieko padaryti negalėjo.
Iš pradžių jis aplenkė V. Bottą, kadangi suomis vieną poziciją prarado jau starto metu, į priekį praleidęs savo komandos kolegą. Vadinasi, F. Massa turėjo pranašumą renkantis sustojimo boksuse laiką. Felipe į juos pasuko 14 rate, kaip ir D. Ricciardo, o suomiu reikėjo važiuoti dar vieną ratą, o kai jis sugrįžo į trasą, paaiškėjo, jog Danielis atsidūrė priekyje.
F. Massa prarado poziciją kito sustojimo metu visų pirma todėl, kad „Williams“ iki šiol išliko vienintele komanda, kuri antrojoje atkarpoje rinkosi minkštąsias padangas. Toks planas buvo numatytas dar prieš lenktynes ir tai pavedė Felipe, kadangi antrojo etapo pradžioje jam reikėjo tausoti padangas. Skaičiavimai, kuriuos atliko visos kitos komandos parodė, kad jau po 10 ratų skirtingų mišinių padangų greičiai išsilygina, o tai yra gerokai per anksti visais atžvilgiais. Todėl dauguma kitų nusprendė, kad vidutinės padangos yra tinkamesnis pasirinkimas.

Gali būti, jog F. Massa pasiliko trasoje ratu ilgiau nei reikėjo, matyt, baimindamasis to, kad pati paskutinė lenktynių atkarpa nebūtų pernelyg ilga. Savo antrąjį sustojimą jis atliko 32 rate, kai iki finiško dar buvo likę 24 ratai. Neatmestina, kad jei Felipe būtų sustojęs ratu anksčiau, jis galėjo išsaugoti aukštesnę poziciją D. Ricciardo atžvilgiu ir tuomet australui būtų reikėję F. Massą lenkti trasoje prieš pat varžybų pabaigą.
F. Massa prarado apie 1 sek. rate prieš sustodamas boksuose prieš D. Ricciardo ir padangas jam keitė net sekunde ilgiau nei D. Ricciardo. To pilnai pakako, kad „Red Bull“ pilotas aplenktų varžovą ir finišuotų trečioje vietoje. Beje, dėl to, kad V. Bottas buvo sudaręs labai didelį tarpą iki už jo važiavusių sportininkų, jis galėjo atlikti trečią sustojimą, pereiti prie minkštųjų padangų likus 10-12 ratų iki finišo ir bandyti aplenkti varžovą.
Keista S. Vettelio taktika
Lenktynės dabartiniam pasaulio čempionui Sebastianui Vetteliui klostėsi pagal nestandartinę situaciją, nors teoriškai startuodamas iš techninio aptarnavimo juostos, jis turėjo šansą aplenkti Fernandą Alonso ir priartėti prie V. Botto. Remiantis daugelio komandų skaičiavimais, pačiu greičiausiu variantu jam buvo dvi pirmosios atkarpos su vidutinio kietumo padangomis ir finalinis etapas su minkštosiomis. Sebas startavo su kietesnėmis padangomis, bet beveik iškart, kai tik išvažiavo saugos automobilis, perėjo prie minkštųjų. Po to jis dar kartą pabuvojo boksuose, beje, tuo metu saugos automobilis dar buvo trasoje, kad vėl užsidėtų vidutines padangas. Be to, beveik visą laiką vokietis važiavo peletone – laisvame plote jis teišbuvo tik 4 ratus, o tai irgi atsiliepė padangų būklei. Per radiją S. Vettelis skundėsi komandai, kad bolidui trūksta greičio, norint važiuoti tokiu tempu, kokiu jis norėjo.
Trečiojo sustojimo metu jam uždėjo minkštąsias padanga, tai buvo likus 8 ratams iki finišo ir galiausiai vokietis sugebėjo užimti 7 vietą. Savaitgalis Ostine jam tapo labai nepaprastu ir tarsi atspindėjo visą jo sezoną, kuomet jaunesnis jo komandos kolega eilinį kartą padarė viską daug teisingiau ir pakilo ant podiumo, įveikęs labai stiprius priešininkus.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983