„Sezono rezultatai: „Mercedes AMG Petronas F1 Team“

„Sezono rezultatai: „Mercedes AMG Petronas F1 Team“
logo 2016 Sausio 02 d. 06:55, Daimler
Baigiame straipsnių ciklą, kuriame apžvelgėme visų 2015 metų „Formulės-1“ pasaulio čempionate dalyvavusiųjų komandų pasiekimus. Ši publikacija – apie pirmąją vietą užėmusią ir pasaulio čempiono titulą iškovojusią „Mercedes“ komandą.
Nemaža dalis specialistų manė, kad 2015 metais „Mercedes“ komandai nepavyks pakartoti užpernykštės sėkmės ir visiško dominavimo, kadangi varžovai nestovėjo vietoje, tačiau pernykštė šios komandos sėkmė vėl buvo daugiau nei įtikinama.
2014 m. ilgalaikė „Mercedes“ programa „Formulėje-1“ leido pasiekti užsibrėžtojo tikslo – per penktąjį sezoną sugrįžus į F-1 pasaulio čempionatą ši gamyklinė ekipa iškovojo pirmalaikę pergalę Konstruktorių ir asmeninėje įskaitose, tuo nutraukdama ketverių metų „Red Bull“ komandos dominavimą. Todėl ir pasibaigusio sezono tikslas buvo vienas – apginti iškovotus titulus.
Nežiūrint į čempiono statusą, naujojo bolido pristatymas buvo gana kuklus – „Mercedes F1 W06 Hybrid“ parodė prieš bandymų pradžią Jereze, kur naujiena iškart išvažiavo į trasą. Komanda išsaugojo abu savo pilotus – Lewisą Hamiltoną bei Nico Rosbergą, tarp kurių kova dėl titulo 2014 m. vyko iki paskutinio etapo, o pernai visi laukė ne ką mažiau intriguojančios kovos.
Įdomu tai, kad per 12 žiemos bandymų dienų „Mercedes“ pilotai tik du kartus pirmavo važiavimų protokoluose – kur kas rečiau nei „Ferrari“ ar net „Lotus“ sportininkai, bet „Mercedes“ per bandymus nuvažiavo pačią ilgiausią distanciją. Nebuvo apseita ir be problemų, iš kurių didžioji dalis krito ant L. Hamiltono pečių – per testus britas nuvažiavo net 3000 km mažiau nei Nico.
Tačiau pirmasis etapas atsakė į daugelį klausimų: šeštadienį Lewisas nesunkiai laimėjo kvalifikaciją, aplenkęs Nico daugiau nei 0,5 sek. o varžovus iš kitų komandų – daugiau nei 1,5 sek. Sekmadienį Melburne „Mercedes“ pilotai iškovojo pergalingą dublį, 3 vietą užėmęs S. Vettelis nuo jų atsiliko net 34,5 sek.
Kritikai tuoj pat pradėjo kalbėti, kad dėl tokio didelio vienos ekipos dominavimo visas sezonas bus labai nuobodus, bet jau po dviejų savaičių Malaizijoje švytuoklė pasisuko į kitą pusę – pergalę su rizikinga strategija iškovojo S. Vettelis. Tapo aišku, kad varžovai per žiemą taip pat nestovėjo vietoje, todėl atsipalaiduoti „Mercedes“ tikrai negalėjo.
Pagrindinis 2014 m. priešininkas – „Red Bull“ komanda 2015 m. susidūrė su labai rimtomis problemomis dėl „Renault“ jėgainių, o štai „Ferrari“ gerokai pasitempė. Kaip ir užpernai, praėjusiame sezone „Mercedes“ pergalių neiškovojo tik trijuose etapuose, bet jei prieš tai visus tris kartus laimėjo Danielis Ricciardo, tai dabar jo vietoje atsidūrė Sebastianas Vettelis, atsisėdęs prie „Ferrari“ vairo.
L. Hamiltonas labai užtikrintai pradėjo sezoną, dar iki F-1 peletonui grįžtant į Europą, jis prieš N. Rosbergą susikrovė solidžią persvarą – daugiau nei 25 taškais. Per pirmus keturis etapus jis laimėjo tris kartus ir vieną kartą atvažiavo antras. Nico būdavo netoliese, stabiliai finišuodamas 1-2 pozicijomis žemiau, tačiau tik Barselonoje iškovojo pirmąją 2015 m. sezono pergalę.
Po to Nico laimėjo ir Monake, kur situacija susiklostė labai įdomiai. Lewisas startavo iš „pole“ pozicijos ir ilgą laiką pirmavo, po truputį didino atotrūkį, kol po Maxo Verstappeno avarijos nebuvo įvestas virtualaus saugos automobilio (VSC) režimas. Lewisas per radiją paklausė, ar neverta pasikeisti padangas, o kol komanda tai svarstė, trasoje pasirodė tikrasis saugos automobilis – po sustojimo boksuose L. Hamiltonas į trasą sugrįžo tik 3 vietoje, tuo prarasdamas realią pergalę. Dėl to Lewisas buvo labai nusivylęs.
Toliau kovos vyko su permaininga persvara – Kanadoje laimėjo Hamiltonas, Austrijoje – Rosbergas, Silverstoune – vėl Hamiltonas, o Vengrijoje iškilo didelių problemų.
Lewisas vėliau prisipažino, kad prieš lenktynes jis dalyvavo kino juostos apie marsiečius filmavime, beveik visą naktį nemiegojo ir jautėsi labai blogai. Startą jis pralaimėjo – Vettelis išsiveržė į priekį, vėliau dar suklydo kovoje su komandos draugu, nusirito net į 10 vietą ir gavo baudą už kontaktą su D. Ricciardo. Atrodė, kad N. Rosbergas šiose lenktynėse gali atsilošti, bet paskutiniuose ratuose Ricciardo kliudė Nico mašiną, „Mercedes“ pilotas prarado labai daug laiko dėl pradurtos padangos. Taigi, Lewisas finišavo šeštas, o Nico, kuris iki incidento buvo antras, finišavo tik 8 vietoje. Galiausiai komanda Vengrijoje teuždirbo tik 12 taškų – tai pats blogiausias šios komandos pasirodymas po 2013 m. Brazilijos GP etapo.

Prieš prasidedant vasaros pertraukai, Hamiltono pranašumas buvo panašus kaip ir prieš metus – daugiau nei 20 taškų, todėl bet koks techninis gedimas galėjo situaciją pakeisti į vieną, ar į kitą pusę.
Monzos etapui „Mercedes“ komanda paruošė perspektyviąją atnaujintos jėgainės versiją su sprendimais, kurie bus naudojami 2016 m. sezone – labai didelis atotrūkis Konstruktorių taurės įskaitoje leido ramiai ir be panikos visas naujoves kruopščiai patikrinti. Visas šias naujienas sumontavo tik ant gamyklinės komandos bolidų – kiti klientai jų negavo. Mat „Mercedes“ negalėjo garantuoti šio jėgos agregato patikimumo, o ir atnaujintų vidaus degimo variklių iš viso tebuvo tik du.
Ant Nico bolido su nauja jėgaine per treniruotes iškilo problemų, todėl prie kvalifikaciją jam uždėjo senąją variklio versiją, kuri jau buvo atitarnavusi net 5 etapus, o šeštojo neišlaikė ir sugedo 51 lenktynių rate. Galiausiai NIco pasitraukė, o Lewisas laimėjo šį etapą ir padvigubino savo persvarą asmeninėje įskaitoje.
Singapūro GP etapas „Mercedes“ komandai tapo išimtimi visame 2015 m. sezone – visą savaitgalį komandą kamavo techninės problemos, su kuriomis operatyviai susitvarkyti nepavyko. Komanda tarsi žengė didelį žingsnį atgal lyginant su konkurentais, kurie tarsi įgijo nemažą persvarą prieš favoritų ekipą. Kai kas šias problemas siejo su oro slėgiu padangose, kai kas – su pernelyg lygiu asfaltu, dėl ko padangų nepavykdavo gerai įšildyti.
Problemos esmė buvo atspėta tiksliai – komandai nepavyko priversti padangų dirbti optimaliu režimu, ypač minkštesnių sudėčių, kurios iš esmės yra greitesnės. Bet situacijos unikalumas buvo tas, kad inžinieriams nepavyko surasti išeities iš tokios padėties, nors per dvejus komandos dominavimo F-1 lenktynėse metus varžybos vykdavo pačiomis įvairiausiomis sąlygomis ir pačiose įvairiausiose trasose.
Kvalifikaciją su didelė persvara laimėjo Vettelis, tuo nutraukęs „Ferrari“ ekipos „pole“ pozicijų badą, šalia jo startavo D. Ricciardo, antroje eilėje stovėjo K. Raikkonenas ir D. Kvyatas, o Hamiltonas ir Rosbergas atsidūrė tik trečioje starto eilėje – Lewisas kvalifikacijos laimėtojui nusileido net 1,5 sek.
Galiausiai Nico didžiąją distancijos dalį nuvažiavo su kietesnėmis padangomis ir finišavo 4 vietoje, o Hamiltonas pasitraukė dėl jėgainės problemų. Šios lenktynės komandai atnešė tik 12 taškų ir tapo labai rimtos analizės priežastimi. Po to inžinieriai pakeitė labai daug mašinos nustatymų ir iš esmės perkonfigūravo visą bolidą, nes jau po savaitės vėl reikėjo stoti į startą Japonijoje.
Suzukoje problemų neiškilo – Hamiltonas laimėjo, tą jis padarė ir Sočyje, kur Rosbergas pasitraukė, o ten „Mercedes“ pirma laiko laimėjo Konstruktorių taurę, o pergalė Ostine Hamiltonui atnešė antrą pasaulio čempiono titulą paeiliui ir trečią jo karjeroje. Tuo komanda įvykdė visus priešų sezono pradžią sau išsikeltus sportinius uždavinius.
Kai po netikėto konkurencingumo praradimo Singapūre inžinieriai perreguliavo mašiną, L. Hamiltonas prarado pranašumą prieš N. Rosbergą kvalifikacijose – per visus 6 etapus nuo Suzukos ir Abu Dabio kvalifikacijas laimėdavo Nico, o tris paskutinius etapus iš šešių vokietis ir laimėjo.
Daugelis kalbėjo, kad Lewisas paprasčiausiai nusiramino, jau gavęs pasaulio čempiono titulą ir leido kolegai laimėti, tuo norėdamas kompensuoti savo „kietumą“ prieš Nico viso sezono metu. Pats britas visa tai neigė, sakydamas, kad priežastis yra mašinos konfigūracijos pakeitimai. Tuo tarpu Nico sezonui baigiantis įgijo psichologinį pranašumą prieš kito sezono pradžią ir turi gerus šansus laimėti 2016 m. pasaulio čempionatą.
Ekspertai mano, kad 2016 m. bus paskutiniai metai, kuomet dar dominuos „Mercedes“, nors ir su mažesne persvara, nes tai vyksta visuomet, kai Techninis reglamentas išlieka stabilus. O štai nuo 2017 m. žada iš esmės keistis F-1 taisyklės, todėl viskas vėl prasidės tarsi „iš naujo“...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983