Sezono vidurys: “Mercedes” ir “Ferrari”

Sezono vidurys: “Mercedes” ir “Ferrari”
logo 2015 Rugpjūčio 12 d. 06:55, Ferrari
Vasaros pertrauka viduryje „Formulės-1“ sezono yra idealus metas įvertinti komandų bei pilotų darbą.
Britų ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo dviejų pajėgiausių komandų lenktynininkų asmeninius rezultatus šių metų sezono pirmojoje dalyje.
Po dešimties etapų dešimt „pole“ pozicijų ir aštuonias pergales turi „Mercedes“ komanda, o trečiąją vietą asmeninėje įskaitoje užima Sebastianas Vettelis – šiemet „Ferrari“ komanda yra kur kas arčiau lyderių, o tai iš esmės lėmė kur kas geresnis nei pernai italų jėgos agregatas.
Lewisas Hamiltonas
L. Hamiltonas yra iškovojęs 9 „pole“ pozicijas, kai tuo tarpu Nico Rosbergas – tik vieną, britas laimėjo tris etapus sezono pradžioje ir tik sugrįžus į Europą, jo rezultatai kiek pablogėjo. Jis nesurado, ką priešpastatyti Rosbergui Ispanijoje ir nusileido Monake dėl vieno nereikalingo papildomo sustojimo. Hamiltonas laimėjo Kanadoje, bet po to nusileido Rosbergui Austrijoje, kur labai nesėkmingai startavo, dėl to apkaltinęs blogai sureguliuotą sankabą. Tinkamo jos reguliavimo Hamiltonas nesuranda net nuo Ispanijos etapo, kur per lenktynes jis kirto ištisinę liniją ir dėl to buvo nubaustas.
Jo problemos tęsėsi ir Silverstoune, kur abu „Williams“ pilotai iš karto išsiveržė į priekį, vėliau ir Hungaroringe, kur pranašumą starte turėjo S. Vettelis su K. Raikkonenu. Ir jei Sileverstoune Lewisui pavyko atsikovoti pozicijas ir laimėti lenktynes, tai Vengrijoje jam viskas susiklostė nesėkmingai – jis išlėkė iš trasos pirmajame rate kovodamas su Rosbergu ir prarado šansą šiame etape pakovoti dėl itin aukštų pozicijų.
Nico Rosbergas
Nico nugalėjo Ispanijoje, Monake ir Austrijoje, bet prarado antrąją vietą Bahreine kovodamas su Kimiu Raikkonenu ir nieko nesugebėjo priešpastatyti savo komandos kolegai pirmuose trijuose sezono etapuose. Trys pergalės ir stabilūs podiumai leido išsaugoti Rosbergui šansus dar pakovoti dėl čempiono titulo, bet Vengrijoje jis prarado šansą sumažinti atsilikimą nuo Lewiso, kuriam šios lenktynės susiklostė labai nepaprastai.
Pagrindinė Rosbergo problema – jis prarado pranašumą kvalifikacijose, kurį turėjo praėjusiais metais, kai iškovojo net 11 „pole“ pozicijų, o šiais metais kol kas tik vieną. Startuodamas priekyje, Nico yra pajėgus išlaikyti pranašumą, bet dabar jis labai retai turi tokį šansą. Galiausiai jis nusileidžia Hamiltonui pagal pergalių skaičių ir uždirbtus taškus.
Sebastianas Vettelis
Iškovojęs antrąją pergalę po perėjimo į „Ferrari“ komandą, Sebastianas galutinai užmiršo nesėkmes, kurios jį persekiojo praėjusiame sezone – komandos pakeitimas jam ryškiai pridėjo motyvacijos. Nebūdingas blogas savaitgalis Bahreine, problemos su varikliu Kanadoje ir Felipes Massos geras pasirodymas Austrijoje neleido jam pakilti ant podiumo, bet visose kitose lenktynėse jis finišuodavo pirmajame trejetuke.
„Williams“ komandos kapituliacija lyjant lietui Silverstoune ir grubi „Mercedes“ klaida Monake leido Sebui šiose lenktynėse pasiekti daugiau, nei leido jo mašina, todėl galiausiai Vettelis išlieka labai rimta problema „Mercedes“ komandai.
Kimis Raikkonenas
2014 metų sezonas K. Raikkonenui buvo pats blogiausias per ilgus jo metus „Formulėje-1“, bet šiais metais jis vėl pradėjo kilti ant podiumo, o jei lenktynės Bahreine būtų užsitęsusios keletu ratų ilgiau, jis galėjo jas laimėti, pasinaudodamas „Mercedes“ komandos pilotų problemomis su stabdžiais.
Kol kas pati silpniausia Raikkoneno vieta – kvalifikacija, dėl prastų starto pozicijų jis kartais patekdavo į incidentus ir dėl to prarasdavo brangius taškus. Atsilikimas nuo Vettelio rezultatų paskatino kalbas apie galimą suomio išsiskyrimą su „Ferrari“, bet reikia pripažinti, kad kartais Kimiui tikrai nesisekė – dėl mašinos patikimumo problemų ir nesėkmingo sustojimo Australijoje.
Perspektyvos antrajai sezono pusei
Hamiltonas
turi ką pralaimėti, bet jei jis sugebės lenktyniauti toje pačioje sportinėje formoje, kaip tai darė sezono pradžioje, jis beveik neturės problemų dėl to, jog antrąjį kartą paeiliui iškovotų pasaulio čempiono titulą. Viena iš priežasčių nerimui galėtų būti ta – nesėkmingi startai paskutiniuose etapuose ir kol kas neaišku, ar starto procedūros pakeitimas jam padės ar sutrukdys. Visa tai pamatysime jau Belgijos GP.
Rosbergas
yra nusipelnęs pagyrų už tai, jog neleidžia Hamiltonui per daug atsiplėšti nuo kitų pilotų, bet jam pačiam reikia kur kas labiau pasitempti, ypatingai kvalifikacijose, jei jis turi tikslą iškovoti pirmąjį pasaulio čempiono titulą būtent šiais metais. Etapai Vengrijoje, Ispanijoje, Austrijoje ir Monake įrodė, kad laimėti prieš Hamiltoną yra įmanoma, bet tam Nico privalo su nauda sau išnaudoti kiekvieną Lewiso klaidą.
Vettelis
gali būti patenkintas tuo kaip jam klostosi sezonas, bet kaip čempionas jis svajoja apie daugiau, o ne tik apie kelias pergales. Vokietis dar turi šansų titului iškovoti, bet tam reikia klaidų iš „Mercedes“ pusės. Esminis faktorius – geri rezultatai kvalifikacijose ir puikūs startai, mat jei po starto „Ferrari“ atsiduria priekyje, tai „Mercedes“ jau nebeturi kažkada turėtos milžiniškos persvaros.
Raikkonenas
turėjo keletą labai stiprių savaitgalių, bet jam teko ir didžiausias nesėkmių skaičius. Atsilikimas nuo Vettelio 84 taškais po dešimties etapų – tai yra labai daug. Įdomu, kokį sprendimą suomio atžvilgiu priims „Ferrari“ komanda dėl kontrakto 2016 metams?


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983