Žvilgsnis į 2012 m. F-1 sezoną

Žvilgsnis į 2012 m. F-1 sezoną
logo 2012 Kovo 15 d. 20:17, Mercedes
Jau rytoj Australijoje, didmiesčio Melburno gatvėse, prasidės pirmieji šių metų „Formulės-1“ čempionato važiavimai. Prieš pat sezoną apžvelgiame jame dalyvaujančių komandų ir lenktynininkų perspektyvas.
[picture id=56969]
Red Bull
Nuo 2009 m. sezono, kai „Red Bull“ gana netikėtai įšoko tarp lyderių, ši komanda visuomet laikoma čempionato favorite. Jei iš pradžių ji buvo greita, tačiau nestabili, vėliau, įgavusi patirties, ji tapo tiesiog nesustabdoma ir pernai įtikinama dominavo.
Žiemos bandymuose neatrodė, kad „Red Bull“ sezoną pradės triuškindama varžovus, tačiau ši komanda visuomet garsėjo savo paslaptingumu ir kortų neatskleidimu iki tol, kai tai visiškai būtina. Net sezono metu, atrodydavo, ji žaidžia su varžovais – šiems priartėjus, staiga įgauna netikėtą impulsą, išsitraukia dar vieną technikos naujovę, ir nurūksta tolyn.
Taigi, ar tikrai bus taip, kaip būtų galima spręsti iš bandymų rezultatų, ir „Red Bull“ nedominuos, pasakyti sunku. Kuo galima tikrai neabejoti – mėlynieji ir toliau bus tarp lyderių.
[picture id=57010]
1. Sebastianas Vettelis. Du čempiono titulai kišenėje – rimtas kraitis, o kartu ir iššūkis. Trejas pirmenybes iš eilės yra laimėję tik legendiniai Juanas Manuelis Fangio ir Michaelis Schumacheris, kitiems tai buvo pernelyg sunki užduotis. Visgi, realiausia, kad pagrindinis vokiečio varžovas vėl bus tik jis pats. Jei pilotas sugebės išlaikyti motyvaciją ir šaltą protą, jį įveikti kitiems bus labai sunku.
[picture id=56675]
2. Markas Webberis. Po pralaimėtos kovos dėl 2010 m. čempiono titulo australas pernai buvo akivaizdžiai sugniuždytas, tačiau šių metų pradžioje jis atrodo gerokai žvalesnis ir geresnės nuotaikos. Tikėkimės, kad pergalė paskutinėse praėjusio sezono lenktynėse Brazilijoje, nors ir ne visai pelnyta, tačiau įkvėps šį veteraną mesti iššūkį komandos draugui. Konkurencija tarp „Red Bull“ lenktynininkų būtų sveika visai „Formulei-1“.
[picture id=56732]
McLaren
Taip gerai prieš sezoną nusiteikusios „McLaren“ komandos nebuvo jau senokai. Tam yra pagrindo, bent jau lyginant su pernai, kai ekipa po žiemos bandymų buvo vadinama vidutinioke. Kartu labai sunku pasakyti, kokia iš tiesų jos sportinė forma ir padėtis.
„McLaren“, kitaip nei beveik visos varžovės, toliau laikosi žemos bolido nosies koncepcijos. Gali būti, kad tai iškels arba palaidos komandą. Jei sprendimas pasiteisins, ekipa gali pagaliau triumfuoti čempionate, jei ne, pralaimėjimas gali būti skaudus, o galutinis rezultatas – ženkliai prastesnis nei pernai.
[picture id=56740]
3. Jensonas Buttonas. Nors britas prieš sezoną yra nusiteikęs labai optimistiškai, tačiau jo padėtis galbūt yra net sudėtingiausia tarp lyderių. Po tikrai fantastiško pasirodymo pernai, kai jis į pavėsį komandoje pastatė jos senbuvį Lewisą Hamiltoną, pilotui, atrodytų, nebėra kur kilti. Tad, lieka tapti čempionu, o tai padaryti bus sunku, nes, manoma, šių metų bolidai jo vairavimo stiliui tiks ne taip gerai nei pernykščiai.
[picture id=56767]
4. Lewisas Hamiltonas. Praėjusį brito sezoną žymėjo avarijos, konfliktai, pasilinksminimai – viso to fone paskendo ir trys jo pelnytos pergalės, kas tikrai nebuvo prastas rezultatas. Tačiau visi suprato, kad pilotas galėjo pasiekti kur kas daugiau. Sportininkui būtina maksimaliai išnaudoti savo potencialą ir įveikti patį save, tuomet bus galima kovoti ir dėl antrojo titulo.
[picture id=56782]
Ferrari
Paskutinė fazė prieš paniką – taip galima apibūdinti sezono išvakarėse tvyrančią nuotaiką „Ferrari“ gretose. Radikalų bolidą pristačiusi komanda iš pradžių kalbėjo apie pergalingus metus, tačiau pradėjusi treniruotes ėmė vis labiau mažinti lūkesčius, kol galų gale pripažino, kad sezoną gali tekti pradėti sukandus dantis.
Gali skambėti keistai, tačiau „Ferrari“ rikiuotėje turi bene daugiausiai problemų, bet kartu ir didžiausią potencialą. Radikalus bolidas, panašu, bandymų metu neatsiskleidė turintis esminių trūkumų – jo komanda tiesiog dar nespėjo iššifruoti. O kai tai padarys ir išnaudos visus drąsių sprendimų privalumus, varžovams gali būti riesta. Tik ar neatsitiks tai per vėlai, kaip italų komandai pastaraisiais metais jau buvo ne kartą?
[picture id=56786]
5. Fernando Alonso. Ispanas pradeda šeštąjį savo sezoną nuo paskutinio pelnyto pasaulio čempiono titulo. Vargu ar jis pats tikėjosi, kad pergalių pirmenybėse sausra truks taip ilgai. Su nauju bolidu sietos viltys kol kas dar nepasiteisino, tad nenuostabu, kad pradedama abejoti, ar lenktynininkui užteks kantrybės kelti „Ferrari“ aukštyn, nepaisant dar pernai pasirašytos daugiametės sutarties. Tiek jam, tiek komandai šiemet būtinos pergalės.
[picture id=56797]
6. Felipe Massa. Paskutinis šansas – taip paprastai galima pavadinti šį brazilo laukiantį sezoną. To neslepia „Ferrari“, tai, atrodo, supranta ir pats lenktynininkas. Pasirodžius prastai ir šiemet, nebepadės jokie pasiteisinimai – pilotui tokiu atveju tikrai teks palikti komandą. Tiesa, sportininko padėtis nėra tokia jau bloga – panašu, kad šių metų technika turėtų būti parankesnė jo vairavimo stiliui, tad situacija galbūt nėra tokia jau beviltiška.
[picture id=56695]
Mercedes
Galbūt paskutinį sezoną „Formulėje-1“ važiuojančio Michaelio Schumacherio atstovaujama „Mercedes“ gali tikrai nustebinti. Pirmąsias grupines treniruotes praleidusi komanda vėliau demonstravo pavydėtiną patikimumą ir tikrai puikų greitį, ypač važiuojant lenktyniniu rėžimu. Dabar belieka sulaukti, ar „sidabrinėms strėlėms“ pavyks tai perkelti į lenktynes.
Jei taip, šiemet iš legendinio vokiečio galima tikėtis ne tik žengimo ant apdovanojimų pakylos, bet ir pirmos po penkerių metų pertraukos pergalės. O komandai toliau buksuojant, jos lauks didelės permainos, greičiausiai ir vadovų kaita.
[picture id=56811]
7. Michaelis Schumacheris. Pernai, važiuodamas antrą nuo sugrįžimo sezoną, vokietis atrodė tikrai geriau nei 2010 m. Lenktynėse jis dažnai greičiu nenusileisdavo, o neretai ir pranokdavo kolegą Nico Rosbergą, problemų kildavo tik kvalifikacijoje. Čia jis nesusidorodavo su padangų subtilybėmis. Šiemet jos jau kitokios, galbūt Michaeliui taps lengviau?
[picture id=56813]
8. Nico Rosbergas. Perspektyvusis vokietis, atrodo, užstrigo laike. Keturis sezonus be didesnių laimėjimų „Williams“ praleidęs lenktynininkas neabejotinai tikėjosi pirmąją pergalę „Mercedes“ pelnyti greičiau, o jos kaip nėra, taip nėra. Šiemet šis tikslas pagaliau gali būti pasiektas, jei pasitvirtins spėjimai apie puikų bolidą.
[picture id=56832]
Lotus
Žiemą vardą iš „Renault“ į „Lotus“ pakeitusi komanda, į savo gretas iš ralio gūdumos prisikvietusi nekalbų, bet tikrai greitą suomį Kimi Raikkoneną, šiemet gali tapti didžiausiu siurprizu.
Treniruotėse nepatyręs šios ekipos lenktynininkas Romainas Grosjeanas važiuodamas lenktynių rėžimu atrodė net geriau už „Ferrari“ lyderį Fernando Alonso, kas teikia tikrai didelių vilčių šios komandos gerbėjams.
Pagrindinė „Lotus“ problema vėl gali būti bolido tobulinimo sezono metu lėtumas. Pernai komanda taip pat puikiai pradėjo čempionatą, tačiau vėliau nusivažiavo ir sezoną baigė kaip silpna vidutiniokė. Pavykus tai išspręsti, galima galvoti apie vietą geriausiųjų ketvertuke.
[picture id=56223]
9. Kimi Raikkonenas. Po dvejų metų Pasaulio ralio čempionate (WRC) į „Formulę-1“ grįžtantis 2007 m. „Formulės-1“ nuo pirmųjų ratų treniruotėse pradėjo važiuoti puikiu tempu, o ekipa, atrodo, sukūrė tikrai pajėgų bolidą. Jei tai pasitvirtins, teks pamiršti visas abejones apie suomio motyvaciją. Panašu, kad jis tikrai nėra toks užrūdijęs, koks po trejų metų pertraukos buvo Michaelis Schumacheris.
[picture id=56830]
10. Romainas Grosjeanas. Bet kuris GP2 serijos čempionas visuomet laikomas perspektyviu, bet toks prancūzas buvo ir pirmojo savo debiuto „Formulėje-1“ metu 2009 m. Tuomet jauno lenktynininko karjera vos nesudužo į šipulius, kai jis šalia Fernando Alonso „Renault“ komandoje pasirodė visiškai nekonkurencingai. Pilotas antrąją karjerą F-1 pradeda gerokai tvirtesnio charakterio – atsitiesti po pirmosios nesėkmės būtų galėjęs toli gražu ne kiekvienas.
[picture id=56836]
Force India
„Force India“ – sparčiausiai pastaraisiais metais „Formulėje-1“ debiutuojanti komanda. Tai konstatavus, reikia pripažinti, kad šie metai ekipai gali būti labai sunkūs – kilti aukščiau beveik neįmanoma dėl nedidelių išteklių, o nukristi, taip sustiprėjus konkurencijai, tikrai lengva.
Sprendžiant pagal bandymus, komanda turi tikrai pajėgų bolidą, tačiau nerimą kelia jos savininkų finansinė padėtis, dėl ko ekipai gali trūkti išteklių tobulinti savo techniką sezono metu.
[picture id=56847]
11. Paulas di Resta. Jaunasis škotas pernai neabejotinai buvo geriausias metų naujokas – debiutavęs jis iškart prilygo labiau patyrusiam komandos draugui Adrianui Sutilui, nors per sezoną ir surinko mažiau taškų už kolegą. Šiemet jo laukia dar vienas išbandymas – po už rikiuotės ribų praleisto sezono kaip reikiant išalkęs Nico Hulkenbergas. Laukia tikrai įdomi dvikova.
[picture id=54401]
12. Nico Hulkenbergas. Po neblogo debiuto sezono 2010 m. „Williams“ jaunajam vokiečiui teko susidurti su karčia realybe – net sezono pabaigoje Brazilijoje pelnyta „pole“ pozicija nepadėjo išsaugoti vietos komandoje ir „Formulėje-1“. Galime neabejoti, kad pilotas šiemet nagais kabinsis į sportą, bandydamas gerais rezultatais visiems įrodyti savo vertę. Nustebinti buvęs GP2 čempionas talento turi pakankamai.
[picture id=56868]
Sauber
Prognozuojant sezono juodąjį arkliuką, beveik visuomet saugu į kandidatų sąrašą įtraukti „Sauber“. Ši komanda visą savo gyvavimo laiką pasižymėjo efektyvumu – sugebėjimu iš nedidelių išteklių išspausti maksimalų rezultatą.
Žiemą bandymuose šveicarai atrodė labai stiprūs ir greičiu buvo net tarp lyderių, tačiau tokie rezultatai greičiausiai klaidinantys – treniruotėse jie pašėlusiai greiti buvo ir pernai, tačiau prasidėjus sezonui važiavo daug lėčiau.
Tiesa, yra ir daug teigiamų ženklų. Visų pirma, pernai „Sauber“ atsiliko nuo varžovių klaidingai nusprendusi nenaudoti išmetamųjų dujų pernaudojimo aerodinamikos elementų apipūtimui praktikos, kas galėjo lemti jos atsilikimą tiek čempionato pradžioje, tiek viso sezono metu. Antra, į komandos bolidą prasidėjus treniruotėms dėmesį atkreipė net pats „Red Bull“ technikos guru Adrianas Newey, vėliau, pačioje bandymų pabaigoje, pats savo automobilyje įdiegęs nemažai panašių sprendimų.
Taigi, „Sauber“, panašu, tikrai turi potencialo nustebinti.
[picture id=55418]
14. Kamui Kobayashi. Veržlumu ir kovingumu karjeros „Formulėje-1“ pradžioje stebinęs japonas pernai šiek tiek prigeso. Beatodairiškų lenkimų sumažėjo, tačiau ir rezultatai labai nepagerėjo. Prie to prisidėjo ir gerai debiutavęs jaunas bei perspektyvus komandos draugas Sergio Perezas, kurį įveikti šiemet K. Kobayashi greičiausiai ir bus pagrindinis sezono tikslas ir iššūkis.
[picture id=56866]
15. Sergio Perezas. Meksikietis, už kurio vietą komandoje moka didžiulės tėvynainių kompanijos, jau pernai įrodė, kad jos yra vertas vien dėl savo talento. Pretendentu į vietą „Ferrari“ laikomas jaunasis pilotas šiemet privalo demonstruoti tolesnę pažangą, jei nori, kad gandai virstų realybe. Būtent kitais metais italai greičiausiai ieškos pamainos Felipe Massai, tad dabar tinkama proga pademonstruoti savo vertę. Po to tokios galimybės gali ir nebepasitaikyti.
[picture id=56875]
Toro Rosso
Kol ši komanda bus „Red Bull“ bandymų poligonas, tikėtis kažko daugiau nei trynimasis rikiuotės viduryje yra labai sunku. Kai praėjusio sezono pabaigoje jau atrodė, kad ekipa pagaliau įsitvirtina lyderių persekiotojų gretose, jos savininkai nusprendė atleisti abu lenktynininkus ir vietoje jų pasodinti esą perspektyvesnius naujokus, taip atimdami iš „Toro Rosso“ didelę dalį reikalingo tęstinumo.
Tokį „Red Bull“ žingsnį galima suprasti – komanda nekantriai bando užsiauginti pamainą Markui Webberiui, o galbūt ir Sebastianui Vetteliui, o buvę pilotai, deja, neatrodė panašūs į čempionus. Belieka tikėtis, kad naujokų tarpusavio konkurencija bus ne visa griaunanti, o kurianti ir padedanti komandai judėti į priekį.
[picture id=56881]
16. Danielis Ricciardo. Pusė sezono autsaiderės HRT gretose buvo per mažai, kad australas spėtų kuo nors nustebinti, tačiau tai turėtų suteikti pilotui pranašumą kovoje su komandos draugu Jeanu–Ericu Vergne. Visa bėda, kad jau pažįstamos trasos prasidės tik nuo sezono vidurio.
[picture id=56880]
17. Jeanas–Ericas Vergne. Prancūzas į „Formulę-1“ ateina jau tituluotas – 2010 m. jis tapo Didžiosios Britanijos F-3 čempionu, o pernai liko per plauką nuo pergalės „Formulės-Renault 3.5“ serijoje. Ten jis atrodė kiek geriau už būsimąjį komandos draugą Danielį Ricciardo, todėl belieka laukti, ar jam pavyks įveikti australą ir aukštesniame lygyje.
[picture id=56900]
Williams
Geri rezultatai „Williams“ būtini kaip oras – praėjęs sezonas komandai buvo prasčiausias jos istorijoje, ekipos rėmėjų gretos nenumaldomai retėja, nors oficialiose finansinėse ataskaitoje tai kol kas dar ir neatsispindi.
Tarpsezoniu ekipa atrodė solidžiai, tačiau tikrai neįspūdingai. Nauja technikos specialistų komanda, geresni „Renault“ varikliai sudaro prielaidas kilimui aukštyn, tačiau, ypač pasižiūrėjus į nepatyrusius lenktynininkus, negalima atmesti ir smukimo dar viena pozicija žemyn galimybės, praleidžiant į priekį sparčiai tobulėjančią „Caterham“.
Dešimta vieta vienai sėkmingiausių „Formulės-1“ istorijoje komandų būtų tikra tragedija ir neabejotinas gyvavimo pabaigos pranašas...
[picture id=55538]
18. Pastoras Maldonado. Žmogus, jei tikėtume neoficialiais šaltiniais, atnešantis trečdalį visos „Williams“ komandos biudžeto. Greičio venesuelietis turi, ką įrodo GP2 čempiono titulas, tačiau antrąjį sezoną jam svarbu nesikarščiuoti ir išsiugdyti pastovumą. Pastoras nustebins bent Monake, svarbu, kad kalyje nepasipainiotų Lewisas Hamiltonas.
[picture id=56103]
19. Bruno Senna. Greitas, tačiau pernelyg nepastovus – taip brazilą apibūdino po praėjusio sezono jo atsisakę „Renault“ komandos vadovai. Bruno netrūksta greičio važiuojant vieną ratą, tačiau išlaikyti visų lenktynių metu jam iki šiol tai buvo pernelyg sunki užduotis. Išsprendęs šią problemą, Senna galbūt pateisintų savo pavardę, tačiau tai tikrai lengviau pasakyti nei padaryti.
[picture id=56712]
Caterham
Pirmuosius dvejus metus naudojusi „Lotus“ vardą, trečiąjį sezoną „Formulėje-1“ komanda pradeda nauju „Caterham“ pavadinimu ir viltimis įsimaišyti tarp sporto senbuvių. Jei komandos greitis bandymuose realus, šiemet galime tikėtis pirmųjų šios ekipos taškų.
Tiesa, yra ir nerimo ženklų. Visų pirma, nuo ekipos šiek tiek atsitraukė jos technikos vadovas Mike'as Gascoyne'as – jis šiemet rūpinasi ir serijinių automobilių gamyba, o tai nebūtinai teigiamas dalykas. Be to, komanda jau prasidėjus bandymams Jarno Trulli patirtį išmainė į Vitalijaus Petrovo pinigus, kas gali rodyti ir tam tikrą finansinę būklę.
[picture id=55443]
20. Heikki Kovalainenas. Savo antrajame savo sezone „Formulėje-1“ dėl pergalių kovojęs suomis jau trečius metus pradeda autsaiderių gretose. Pasitraukus Jarno Trulli, Heikki Kovalainenas tampa tikru komandos lyderiu, todėl jo motyvacija bus kaip niekada svarbi. Pernai dėl jos nebuvo jokių abejonių, žiūrėsime, kaip bus šiemet.
[picture id=56928]
21. Vitalijus Petrovas. Rusas šią žiemą patyrė tikrą ledinį dušą – po dviejų sezonų jį iš savo gretų išmetė dabar „Lotus“ vardu vadinama komanda, nors su šia pilotas turėjo dar metus turėjusią galioti sutartį. Galime būti tikri, kad lenktynininkui netrūks motyvacijos įrodyti savo sugebėjimus, tačiau ne kartą anksčiau matėme, kad tai dažnai baigiasi ne gerais rezultatais, o avarijomis.
[picture id=56950]
HRT
„Formulės-1“ autsaiderė HRT abu sezonus, be retų išimčių, buvo lėčiausia komanda rikiuotėje, tačiau palankiai susiklosčiusių aplinkybių dėka vis aplenkdavo kitą likimo draugę ir čempionate likdavo priešpaskutinė. Šiemet tai vėl pakartoti gali būti labai sunku.
Komandoje visą jos gyvenimo laikotarpį vyksta reorganizacija po reorganizacijos. Žiema iš Vokietijos į Ispanijos uostamiestį Valensiją persikrausčiusi komanda vasarį vėl kelsis – šį kartą į sostinę Madridą. Kas tuo metu rūpinasi bolido kūrimu, visiškai neaišku.
Taip pat daugeliui atrodo keista, iš kur ši komanda gauna pinigus savo egzistavimui. Jei lėšų srautas tęsis toliau, ekipa gyvuos, jei tik kils kokių finansinių problemų, ji dings beveik be jokių pėdsakų.
[picture id=51739]
22. Pedro de la Rosa. Ispanas sezoną pradės amžiumi nusileisdamas tik Michaeliui Schumacheriui ir į HRT atnešdamas didelę patirtį, surinktą per daugybę „McLaren“ komandoje praleistų metų. Šis sezonas Pedro de la Rosai, deja, greičiausiai bus tik ne itin gražus ne itin įspūdingos karjeros saulėlydis.
[picture id=55115]
23. Narainas Karthikeyanas. Praėjusio sezono indas HRT komandoje, pasibaigus rėmėjų paramai, nebaigė, tad pagrindinis klausimas – kaip bus šiemet? Nors vietą ir gauna ne dėl talento, Narainas Karthikeyanas nėra lėtas pilotas, tad autsaiderių ekipoje galime pamatyti visai įdomią dvikovą.
[picture id=56962]
Marussia
Rusų sportinių automobilių gamintoja „Marussia“ jau metus valdytą komandą, kuri pirmus du sezonus buvo žinoma kaip „Virgin“, žiemą pagaliau pervadino savo vardu. Ekipoje prieš šį sezoną įvyko ir daugiau svarbių pokyčių.
Atsisveikinusi su buvusiu technikos vadovu Nicku Wirthu, komanda atsigręžė į laiko „Formulėje-1“ patikrintus darbo metodus – anksčiau tik skaičiuojamąja skysčių ir dujų dinamiką pasikliovusi autsaiderė pernai pradėjo naudotis vėjo tuneliu. Be to, ekipa konsultantu – o iš tiesų, faktiniu technikos vadovu – pasikvietė buvusį vieną „Renault“ komandos vadovų Patą Simondsą. Pabaigai, pradėta glaudžiai bendradarbiauti su viena lyderių – „McLaren“.
Visi šie žingsniai yra logiški ir teikia vilčių, kad „Marussia“ pradės tobulėti, tačiau komandos laukia labai ilgas kelias. Kartu reikia nepamiršti, kad ekipa šiemet vis dar neturės KERS sistemos, o jau vien tai kainuos bent kelias dešimtąsias sekundės dalis kiekviename treniruočių, kvalifikacijos ir lenktynių rate.
[picture id=57011]
24. Timo Glockas. Vokietis pasižymi geležine kantrybe ir tikėjimu komandos ateitimi – nepaisant šios buksavimo vietoje, lenktynininkas ekipai pernai įsipareigojo lenktyniauti dar bent trejus metus. „Toyota“ prieš tai dėl prizinių vietų kovojęs pilotas šiemet geriausiu atveju gali tikėtis kautis dėl patekimo į antrąją kvalifikacijos dalį.
[picture id=57012]
25. Charlesas Picas. Nors prancūzo karjera iki „Formulės-1“ nebuvo labai įspūdinga – ketvirtoji vieta GP2 pernai ir trečioji „Formulėje-Renault 3.5“ užpernai – jis neturėtų važiuoti prasčiau už pirmtaką Jerome'ą d'Ambrosio. Tiesa, norėdamas atkreipti stipresnių komandų dėmesį, jaunasis pilotas turės mažų mažiausiai įveikti patyrusį kolegą Timo Glocką.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983