2009 m. „Formulės-1“ taisyklių naujovės

2009 m. „Formulės-1“ taisyklių naujovės
logo 2009 Kovo 19 d. 09:12, Force India VJM02
Likus vos savaitei iki „Formulės-1“ čempionato pradžios, pateikiame 2009 m. pirmenybių taisyklių naujovių santrauką. Šiemet lenktynėse permainų kaip niekada daug – nauja čempiono nustatymo tvarka, aerodinamikos ir padangų taisyklės bei technikos naujovės.
KERS
Šiemet komandoms bus leidžiama, tačiau neprivaloma, naudoti Kinetinės energijos regeneracijos sistemas (KERS). Šis įtaisas suteikia galimybę panaudoti paprastai iššvaistomą kinetinę energiją, susidarančią stabdymo metu. Energija gali būti saugoma mechaniniame smagratyje (šį metodą pasirinko „Williams“ komanda) arba baterijoje (visų kitų ekipų sprendimas). Lenktynininkas šia energija gali pasinaudoti nuspaudęs specialų mygtuką ant vairo. Įjungus šį rėžimą, suteikiama papildoma apie 80 AJ galia kiek trumpesniam nei 7 sek. laikotarpiui per vieną ratą. Tokiu būdu galima laimėti kelias dešimtąsias sekundės dalis, tačiau papildomą galią gali nusverti papildomas įtaiso svoris, dėl ko inžinieriams gali kilti sunkumų tinkamai paskirstant balansavimui skirtą balastą bolido viduje.
Aerodinamika
Taisyklėmis šiemet bus gerokai sumažinta bolidų prispaudžiamoji jėga, o automobilių išvaizda taps gerokai glotnesnė, nors iš pirmo žvilgsnio ir kiek keista dėl pakeistų proporcijų.
Nuo šiol draudžiama ant bolido naudoti įvairiausius papildomus išsikišančius elementus, pavyzdžiui, šoninius skydelius, mažyčius sparnelius, kaminėlius, pelekėlius ir panašiai.
Siekiant padidinti galimybes vienam lenktynininkui sekti paskui kitą ir taip padidinti lenkimų skaičių, pakeistos priekinio ir galinio sparnų proporcijos bei reikalavimai difuzoriaus konstrukcijai.
Priekinis sparnas nuo šiol bus žemesnis, nuo kelio paviršiaus pakilęs vos 75 mm vietoje 150 mm iki šiol, bei platesnis, 1 800 mm vietoje 1 400 mm – tokio pat pločio, kaip ir visas bolidas. Be to, lenktynininkui bus suteikta proga du kartus per ratą pakeisti sparno elementų pasipriešinimo kampą šešių laipsnių diapazone.
Galinis sparnas bus 150 mm aukštesnis nei anksčiau, o jo viršutinė dalis bus tokiame pačiame aukštyje, kaip ir variklio dangtis. Be to, jis bus gerokai siauresnis, 750 mm vietoje 1 000 mm iki šiol.
Bolido gale esantis difuzorius taisyklėmis pastumtas labiau į galą ir turės prasidėti ties galine ašimi, kai anksčiau būdavo dar prieš ją. Be to, jis bus ilgesnis ir aukštesnis. Taip siekiama sumažinti difuzoriaus sukuriamą prispaudžiamąją jėgą.
Padangos
Šiemet „Formulėje-1“ ir vėl bus leidžiama naudoti lygaus paviršiaus („slick“ tipo) padangas. Prieš tai 10 metų lenktynėse buvo važiuojama padangomis su grioveliais. Šia naujove norima padidinti mechaninio sukibimo įtaką, lyginant su aerodinamikos sukuriama prispaudžiamąja galia. Panaikinus griovelius, sukibimas pagerės apie 20 proc., tačiau iš to gaunama nauda bus nusverta apribojus aerodinamiką sumažėjusios prispaudžiamosios galios. Dėl to turėtų sumažėti greitis nedidelio radiuso posūkiuose, o lėtai įveikiamuose išlikti panašus į ankstesnį lygį.
Sportininkai varžybų metu ir toliau galės rinktis iš dviejų padangų rūšių bei lenktynių metų turės panaudoti abi – tiek vieną, tiek kitą. Tiesa, šiemet minkštesnės sudėties padangos bus žymimos ne baltu grioveliu, o žalia sienele.
Varikliai
Variklio sūkių ribotuvas šiemet bus užfiksuotas 18 000 aps./min. riboje, kai pernai šis apribojimas siekė 19 000 aps./min. Lenktynininkas per sezoną galės panaudoti tik 8 motorus, o komandos bandymams papildomai galės panaudoti tik 4 agregatus. Sportininkui viršijus numatytą ribą, kiekvieno papildomo variklio panaudojimo atveju jam bus skiriama starto dešimčia vietų žemiau iškovotosios bauda.
Variklius ir toliau uždrausta tobulinti, tačiau siekiant suvienodinti jų galią, vienam iš agregatų gamintojų, „Renault“, žiemą buvo suteikta proga modifikuoti savo motorą.
Bandymai
Šiemet bandymai leidžiami tik prieš sezoną. Likus savaitei iki pirmenybių pradžios, treniruotės draudžiamos iki pat metų pabaigos. Be to, komandoms jų metu leidžiama nuvažiuoti ne daugiau kaip po 15 000 km.
Tiesa, komandoms po paskutinių sezono lenktynių iki gruodžio 31 d. bus leidžiama surengti tris vienos dienos trukmės bandymų sesijas, kuriose ekipos galės naudoti pilotų, per pastaruosius 2 metus dalyvavusių nedaugiau kaip 2 „Formulės-1“ lenktynėse ar bandžiusių bolidą ne daugiau kaip 4 dienas, paslaugomis.
Apriboti aerodinamikos bandymus važiuojant tiesia linija arba pastoviu radiusu. Nuo šiol tokias treniruotes, kurios iki šiol paprastai buvo organizuojamos aerodromuose, bus leidžiama atlikti tik federacijos patvirtintose vietose ir ne daugiau kaip 8 dienas per metus.
Saugos automobilio tvarka
Nuo šiol, į trasą išvažiavus saugos automobiliui, įvažiavimas į techninio aptarnavimo zoną nebebus uždaromas, tačiau lenktynininkai iki jos turės važiuoti saugiu greičiu, iki boksų užtrukdami ne trumpesnį, nei liepta, laiko tarpą. Kontrolei bus naudojama GPS vietos nustatymo sistema bei bolidų elektronika. Jei pilotas į boksus atvažiuos per trumpesnį, nei jam buvo liepta, laiką, jis bus nubaustas.
Iki šiol, į trasą pasiuntus saugos automobilį, techninio aptarnavimo zona būdavo iškart uždaroma tol, kol už šio neišsirikiuodavo visi bolidai. Dėl to nukentėdavo tie lenktynininkai, kurie tiesiog privalėdavo apsilankyti boksuose dėl besibaigiančio kuro.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140