2021 metų varikliai: pirmosios smulkmenos

2021 metų varikliai: pirmosios smulkmenos
logo 2017 Balandžio 04 d. 06:00, FIA

Praėjusį  penktadienį FIA surengė susitikimą su automobilių koncenų variklių gamintojais, o dabar tapo aiškios pirmosios smulkmenos apie įvykusią diskusiją.

Susitikimo dalyviai pripažino, kad hibridniai jėgos agregatai, kurie „Formulėje-1“ yra pernelyg sudėtingi ir jų kaina yra per aukšta nepriklausomoms komandoms, neturinčioms automobilių koncernų paramos. Be to, dabartinių jėgainių garsas mažai ką tenkina. Paryžiuje aptarti pakeitimai turėjo galvoje variklių kontrukcijos pakeitimus, kuriuos komandos gaus nuo 2021 metų, vienas iš galimų pakeitimų yra toks: atsisakyti motorų-generatorių MGU-H. Tai leistų padaryti hibridines sistemas paprastesnėmis ir teoriškai tai turėtų atseiti pigiau. Šalutinis tokios konstrukcijos veiksnys būtų pagerėjęs variklio garsas.

Motoras- generatorius MGU-K, kurio dėka vyksta energijos, duodamos mašiną stabdant, rekuperacija, turėtų pasilikti.

MGU-H – yra elektrinis motoras, susijęs su turbokompresoriumi, naudoja išmetamųjų dujų energiją ir ją paverčia elektrine. Ji patenka į energijos kaupiklį, vėliau gali būti panaudojama, pavyzdžiui, kompresoriaus turbinos sukimosi greičiui padidinti.

Kaip papildoma priemonė, nukreipta jėgainėms piginti, buvo svarstomas perėjimas prie unifikuotų KERS sistemų. Pripažinto variklių eksperto Mario Illieno teigimu, teoriškai tokio variklio sukūrimui turėtų pakakti 10 mln. eurų, kai tuo tarpu sukurti dabartinę jėgainę savo laiku kainavo apie 100 mln. eurų.

M. Illienas dalyvavo susitikime Paryžiuje kartu su keturių F-1 jėgos agregatus tiekiančių koncernų atstovais , o taip pat „Lamborghini“ vykdomuoju direktoriumi Stefano Domenicali bei „Alfa Romeo“ vadovu Haraldu Westeriu. Nuo „Liberty Media“ dalyvavo Rossas Brawnas, o FIA atstovavo prezidentas Jeanas Todtas.

Be jų, susitikime dalyvavo ir Wolfgangas Hatzas, anksčiau vadovavęs „Porsche“ perspektyvinių tyrimų skyriui. Pagal „Motorsport- total“ informaciją, dabar W. Hatzas užima FIA jėgos agretatų skyriaus konsultanto pareigas. Neatmestina, kad W. Hatzas, palikęs savo postą 2015 m. rudenį po garsaus „dyzelgeito“ skandalo, perpektyvoje siūlys pereitį prie 4 cilindrų vidaus degimo variklių. Būtent jis buvo idėjiniu įkvėpėju kuriant 4 cilindrų jėgos agregatus, su kuriais gamyklinė „Porsche“ komanda du kartus laimėjo Le Mano lenktynes.

Panašios jėgainės, kurios bazėje būtų kuriami jėgos agregatai daugeliui lenktynių serijų, koncepcija kilo dar Maxui Mosley, buvusiam FIA prezidentui. Kai buvo rašomas reglamentas, numatantis perėjimą prie dabartinių hibridinių turbomotorų, šis 4 cilindrų projektas buvo svarstomas rimtai ir detaliai, tačiau jo teko atsisakyti dėl „Ferrari“ pozicijos. Dėl to buvo surastas kompromisas  - „Formulė-1“ gavo 6 cilindrų „V‘ formos variklius.

„Neseniai aš bendravau su Marku Webberiu ir jis man papasakojo, kokie puikūs yra varikliai, kurie stovi ant sportinių „Porsche“ mašinų, jie teturi 4 cilindrus, turbiną ir energijos rekuperacijos sistemą – J. Todtą cituoja „motorsport-total“.

Artimiausiu metu perėjimas prie 4 cilindrų motorų vargu ar įmanomas, tačiau jie tikrai „Formulėje-1“ gali atsirasti po 2020 metų.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140