A. Greenas: svarbu kuo greičiau diegti naujoves

A. Greenas: svarbu kuo greičiau diegti naujoves
logo 2017 Gegužės 08 d. 06:00, Force India

2017 metais mašinų modernizacija turėtų būti greitesnė nei ankstesniais sezonais, tai visų pirma susiję su „Formulės-1““ perėjimu prie naujo Techninio reglamento.

Force India“ komandos technikos direktorius Andrewas Greenas papasakojo apie kai kuriuos šių metų bolidų tobulinimo aspektus.

„Pagrindinis skirtumas yra tas, kad techninis reglamentas pasikeitė ir šios permainos yra gana svarbios, todėl modernizacija palietė gana daug bolido sričių,  - aiškino A. Greenas. – Mes pradedame dirbti su visiškai „žalia“ važiuokle, todėl laukiame, kad modernizacija vyks gana intensyviai.

Kartu jos tempai yra apibrėžti to paties reglamento. FIA yra apribojusi darbo aerodinaminiame vamzdyje limitus, o taip pat yra apribojusi skaitmeninės hidrodinaminkos technologijos (CFD) panaudojimą. Bet turint galvoje tai, kokioje situacijoje mes esame sezono pradžioje, modernizacija vyksta labai greitai. Ir labai svarbu, kad techninės naujovės būtų įdiegiamos kuo greičiau.

Bolide yra viskas tarpusavyje susiję ir jei keičiama priekinė mašinos dalis, tai  keičiasi ir oro srautas, kuris yra nukreipiamas į galinę bolido dalį. Todėl mes stengiamės iš anksto suprognozuoti ir apskaičiuoti, koks bus tas oro srautas, o ne laukiame, kol bus modernizuota priekinė mašinos dalis. O po to užsiimti galine – jos tobulinimas turi vykti lygiagrečiai: atnaujinti aeodinamikos elementai įdiegimui būtų paruošti vienu metu, kartu su priekine bolido dalimi.

Teisingai išspręsti šį uždavinį nėra taip paprasta, nes jei padarysi klaidą skaičiavimuose, naujovė nesuveiks ir viskas užsibaigs tuo, kad jūs negalėsite šių elementų uždėti ant mašinos. Todėl reikia naudoti gerai apgalvotą ir subalansuotą požiūrį.

Piloto vaidmuo tobulinant bolidą yra labai didelis. Jis duoda „atgalinį ryšį“, piloto suteikiamos informacijos pagrindu mes sprendžiame, kokių priemonių pagalba ir kokiose srityse galima realiai padidinti mašinos greitį. Kartu nebūtina piloto klausti, kokius konkrečiai elementus reikia pakeisti. Mes tik domimės, į kokius mašinos charakteristikos aspektus reikia atkreipti dėmesį ir kieno pagalba galima pagerinti rato įveikimo laiką.

Lenktynininkas pasakoja apie važiuoklės privalumus bei trūkumus, mes stengiamės tai atgaminti kompiuterinio modeliavimo metodu – taip išsiaiškiname problemų priežastis. Kai tik jos tampa aiškios, mes galime imtis jų sprendimo, po to naujus komponentus reikia išbandyti trasoje. Todėl pilotas vaidina didelį vaidmenį modernizacijos procese, nurodydamas teisingą kryptį. Ir gerai, kad mūsų komandoje yra du lenktynininkai, tokie kai Sergio Perezas ir Estabanas Oconas, kadangi mes gauname dvi skirtingas nuomones, kokia kryptimi reikėtų eiti“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144