Legendinis „Formulės 1“ inžinierius Adrianas Newey atskleidė savo išvykimo iš „Red Bull“ priežastis ir kritikavo komandos požiūrį į RB20 bolido problemas. Jis taip pat pabrėžė, kad negalėjo tiesiog „sėdėti paplūdimyje“ ir nusprendė priimti naują iššūkį su „Aston Martin“.
„Jei prieš 12 mėnesių būtumėte pasakę, kad paliksiu „Red Bull“ ir pradėsiu viską iš naujo, būčiau atsakęs: „Jūs pamišę“, – sakė Newey. – Bet dėl įvairių priežasčių supratau, kad jei pasilikčiau „Red Bull“, nebūčiau sąžiningas sau. Taigi pirmasis sunkus sprendimas buvo būtent tai: likti ar ne „Red Bull“? Galiausiai priėjau prie išvados, kad sąžiningai sau pasilikti negalėjau.“
Jis taip pat pripažino, kad jam nereikėjo uždirbti daugiau pinigų, ir jis galėjo tiesiog išeiti į pensiją. Tačiau jo aistra lenktynių sportui buvo svarbesnė:
„Iš esmės, nuo 10 metų norėjau tapti lenktyninių automobilių dizaineriu ir man pasisekė tai pasiekti. Ir, žinoma, buvo dienų, kai tuo nesimėgavau, bet iš esmės beveik kiekvieną savo darbo dieną mėgavausi. Todėl supratau, kad vis dar noriu dirbti – kitaip tiesiog nuobodžiaučiau. O jei jau dirbsiu, kodėl gi ne tęsti tai, ką visada norėjau daryti ir kas man teikė malonumą?“
Po A. Newey išvykimo „Red Bull“ komandos rezultatai krito, o sezono pabaigoje technikos direktorius Pierre'as Wache pripažino, kad komanda susidūrė su problemomis, kurių nesitikėjo.
„Jau paskutinėse 2023-ųjų sezono stadijose bolidas darėsi vis sunkiau valdomas, – aiškino Newey. – Žinoma, tai tiko Maxui – jis sugebėjo su tuo susitvarkyti. Jis to nemėgo, bet galėjo su tuo dirbti. O Checo – ne.
Taigi mes jau 2023-aisiais matėme vis didėjantį skirtumą tarp komandos draugų Maxo ir Checo. Tai persikėlė į pirmąją 2024-ųjų dalį, tačiau bolidas vis dar buvo pakankamai greitas, kad tai nebūtų kritinė problema.
Aš dėl to pradėjau nerimauti, bet atrodo, kad organizacijoje nebuvo daug kitų, kurie dėl to jaudintųsi. Iš to, ką matau iš išorės – nors negaliu tvirtinti tiksliai – manau, kad „Red Bull“ inžinieriai, galbūt dėl patirties stokos, tiesiog toliau ėjo ta pačia kryptimi. Problema darėsi vis rimtesnė, kol net Maxui tapo sunku valdyti bolidą.“
A. Newey oficialiai prisijungs prie „Aston Martin“ kovo 1 d., baigęs savo „sodininkavimo“ laikotarpį. Jis mato paraleles tarp dabartinės „Aston Martin“ situacijos ir to, kaip jis prisijungė prie „Red Bull“ 2006-aisiais.
„„Red Bull“ situacija buvo visiškai kitokia, nes ji kilo iš „Jaguar“ komandos, kuri niekada nebuvo pasiekusi didelių rezultatų. Tai nebuvo tik bolidų dizainas – reikėjo kurti infrastruktūrą, komunikacijos sistemą, metodologiją ir komandinę dvasią.
„Aston Martin“ dar nepažįstu, nes dar nepradėjau, bet įtariu, kad ji gali būti labiau panaši į „Red Bull“ – jauna, auganti komanda su potencialu”, - kalbėjo A. Newey.
"manau, kad „Red Bull“ inžinieriai, galbūt dėl patirties stokos... skaityti daugiau
Nu tikrai žodis žodin, ką tamsta rašėt... O ir bolidus kūrė gry... skaityti daugiau
O gal visgi Horneris ir Adrianui buvo atsiuntes savo pencpeliu? 😅 k... skaityti daugiau
Ir kur straipsnyje ta priezastis?
lyg ir aiskiai parasyta, kad bolido problemos prasidejo 2023m. newey i... skaityti daugiau