Austrijos GP: strateginė apžvalga

Austrijos GP: strateginė apžvalga
logo 2017 Liepos 13 d. 06:00, Daimler

Britų žurnalistas ir ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Austrijos GP etapo rezultatams...

Šių lenktynių intriga atsirado tik prieš pabaigą. Lyderis galėjo prarasti pergalę, jei lenktynės dar būtų vienu ratu ilgesnės, tačiau Valtteri Bottas išlaikė Sebastiano Vettelio spaudimą.

„Ferrari“ bandė panaudoti Raikkoneną, kad sulėtintų Bottą, bet Kimio padangos buvo nuvažiavusios ilgą distanciją ir jis negalėjo pasipriešinti Valtteri su naujomis padangomis.

Dėl „Force India“ ir „Williams“ strateginių sprendimų jiems pavyko pagerinti savo padėtį ir pozicijas. Kaip įprasta šioje apžvalgoje mes išanalizuosime situaciją su „Formulės-1“ strategų pagalba, kurie tiesiogiai dalyvavo procesų priėmimo procedūrose.

Viltys prieš lenktynes

Per penktadienio treniruotes paaiškėjo, kad nėra didelio greičio skirtumo tarp minkštųjų ir superminkštųjų. Pas „Mercedes“, kaip ir Sočyje, superminkštosios padangos dirbo ne taip efektyviai kaip pas „Ferrari“ – tai suvaidino svarbų vaidmenį per lenktynes, kai Vettelis su šiomis padangomis pasivijo Bottą arčiau finišo.

Ultraminkštųjų padangų pūslėjimasis ribojo komandų laisvę renkantis strategijas. Pirmosios atkarpos ilgis buvo apsprendžiamas tuo, kiek greitai padangos pasidengs pūslėmis lenktynių dieną, bet sekmadienį trasos dangos temperatūra viršijo 40 laipsnių, o tai leido pirmą atkarpą su ultraminkštosiomis padaryti kur kas ilgesnę nei buvo planuojama. Vietoje 18 ratų pirmaujančios grupės lenktynininkai su starto komplektu nuvažiavo nuo 36 iki 44 ratų.

Įdomu tai, kad Bottui pūslėjimasis pasireiškė su kitomis padangomis – superminkštosiomis, kurias jis naudojo antroje atkarpoje – tai vos nekainavo jam pergalės. Kol kas „Mercedes“ dar neišsiaiškino to priežasties.

Suprasdami, kad atkarpa su ultraminkštiosiomis gali būti nepakankamai ilga, kai kurie lenktynininkai startavo su minkštosiomis ir superminkštosiomis, norėdami ilgiau pasilikti trasoje tačiau daugeliu atvejų tai nesuveikė. Lewisas Hamiltonas, startavęs aštuntas dėl baudos už pavarų dėžės keitimą, taip pat pradėjo lenktynes su superminkštosiomis, nuvažiavęs su jomis greitąją ratą antroje kvalifikacijos dalyje.

„Ferrari“ panaudoja Raikkoneną kovoje su Bottu

Paskutiniuose ratuose Vettelis spaudė Bottą kovoje dėl lyderio pozicijos, bet tai sąlygojo įdomus strateginis žaidimas, kurioje „Ferrari“ stengėsi Raikkoneną laikyti Botto  „sustojimo lange“, kitaip tariant, atsiliekant kiek mažiau nei 20 sekundžių.
Savo ruožtu „Mercedes“ ieškojo galimybės surengti Botto sustojimą taip, kad po jo jis su naujomis padangomis atsidurtų laisvoje trasoje.

Iš pradžių Raikkoneną komanda naudojo kai priedangą Vetteliui nuo Hamiltono, bet Lewisas anksti surengė sustojimą, norėdamas „pakirsti“ Kimį. „Ferrari“ iš pradžių norėjo atsakyti Raikkoneno sustojimu, bet vėliau persigalvojo. Pernai metais Singapūre buvo panašus scenarijus – jie ten surengė atsakomąjį sustojimą ir prarado poziciją.

Kažkiek keista, kad „Ferrari“ nedarė nieko, kad pasipriešintų Hamiltono „pakirtimui“. Iš pradžių jie panaudojo Kimį, „dengdami“ Vettelį nuo Hamiltono, o kai tapo aišku, kad pozicija pralaimėta, paliko Raikkoneną trasoje, kad panaudotų jį kovoje su Bottu. Tuo momentu jie pasielgė teisingai, kadangi jokios grėsmės iš galo jiems nebuvo. Mes pamatėme dar vienas lenktynes, kuriose lyderiai gana toli paliko vidurinės grupės lenktynininkus.

„Mercedes“ maksimaliai ilgai paliko Bottą trasoje, kad pastarasis pabandytų atsiplėšti nuo Raikkoneno, bet po to susitaikė su tuo, kad Valtteri teks lenkti savo tėvynainį. Tai buvo susiję su rizika, turint galvoje praeityje buvusį ne vieną susidūrimą tarp jų, bet tuo momentu Raikkoneno padangos buvo smarkiai nudėvėtos, todėl kova pasirodė esanti nelygi ir Kimis negalėjo Bottui rimčiau pasipriešinti. Jei daryti išvadas, tai „Ferrari“ paaukojo Kimio poziciją, tačiau ši auka nesuveikė.

Užtat „Red Bull“ iš to turėjo naudos sau dėl to, kad Raikkonenas kurį laiką prilaikė Hamiltoną, tuo šalutinai gindamas Ricciardo poziciją. Bet Danielis paskutiniuose ratuose pasirodė puikiai, neleisdamas Hamiltonui išsiveržti į priekį, nors naudojo kur kas lėtesnės padangas ir nusileido greičiu tiesiosiose.

Su DRS Lewiso „Mercedes“ įsibėgėdavo tiesiojoje iki 320 km/h, o „Red Bull“ mašinos greitis buvo tik apie 295 km/h. Bet Ricciardo pavyko antrame sektoriuje sudaryti tam tikrą tarpą, kad galėtų apsiginti nuo atakų tiesiosiose.

Williams reabilitavosi po nesėkmingos kvalifikacijos

Taip nesėkmingai „Williams“ kvalifikacijoje nepasirodė nuo 2013 metų. Viso savaitgalio eigoje komandai niekaip nepavyko surasti tinkamo balanso ir priversti padangas  gerai dirbti kvalifikacijoje, galiausiai abu pilotai startavo tik iš 17 ir 18 pozicijų.

„Williams“ išskyrė strategijas – Lance Strollas startavo su superminkštosiomis, o Felipe Massa – su minkštosiomis. Jiems labai padėjo incidentas pirmame rate, kur Daniilas Kvyatas susidūrė su Fernando Alonso – pilotams teko apvažiuoti avarijos vietą. Patyręs Massa rado landą tarp mašinų, o jaunasis Strollas turėjo drąsos pasekti paskui kolegą, tai atvedė abu pilotus į pirmąjį dešimtuką.

Jaunasis kanadietis pasikeitė padangas paskui Vettelį, 35 rate, o Massa išliko distancijoje iki 47 rato, parodydamas geriausią laiką 44 rate. Idėja buvo ta, kad likusiems 23 ratams gavus labai greitas ultraminkštąsias, pabandyti atakuoti „Force India“ pilotus. Planas nesuveikė, padangų skirtumo nepakako, kad būtų galima pakovoti dėl pozicijų.

„Force India“ pabandė aplenkti Grosjeaną „pakirtimu“ dėl ankstyvo Perezo sustojimo, bet nesėkmingai – Perezas į trasą sugrįžo prieš pat lenktynių lyderį, nusileisdamas jam visu ratu ir pradaro laiką dėl mėlynų vėliavų, Tądien „Haas“ mašina buvo pernelyg  greita jiems, bet stabili „Force India“ forma vidurinėje grupėje yra nusipelnusi pagarbos.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140