D. Lapworthas: „Halo“ reikės aprūpinti tūkstančius lenktynininkų (2)

D. Lapworthas: „Halo“ reikės aprūpinti tūkstančius lenktynininkų
logo Sausio 13 d. 06:00, Daimler

Daugelis „Formulėje-1“ yra nusistatę prieš „Halo“ – vairuotojo galvos apsaugos sistemą, kuri atsiras 2018 metais -  pradedant komandų vadovais ir baigiant pačiais lenktynininkais,  teigdami, kad ši sistema rimtai gadina F-1 bolidų estetinį vaizdą, tačiau neturi įtakos principingai pozicijai, kurią šiuo klausimu užėmė FIA.

Artėjančiame sezone „Halo“ debiutuos ne vien tik „Formulėje-1“, bet ir „Formulėje-2“, o tolimesnėje perspektyvoje „Halo“ reikėtų laukti ir kitose lenktynių serijose, kur yra naudojamos mašinos su atvirais kokpitais.

Patyręs britų inžinierius Davidas Lapworthas daugelį metų  ne tik užėmė kompanijos „Prodrive“ technikos direktoriaus postą, bet ir konsultavo FIA  lenktynių saugumo klausimais. Jo nuomone, yra labai svarbu tęsti darbą toliau diegiant „Halo“, kad visi įsitikintų tais pranašumais, kuriuos duoda panašios sistemos.

„Halo atsiradimas „Formulėje-1“ – labai svarbus žingsnis, - mano D. Lapworthas. – Kuo daugiau žmonių pamatys ir vertins šią sistemą, tuo paprasčiau bus įtikinti abejojančius. F-1 yra labai svarbi „Halo“ sistemos panaudojimo sritis, bet šiame čempionate telenktyniauja tik 20 pilotų. Mes gi turime šiomis apsaugos sistemomis aprūpinti tūstančius lenktynininkų, kurie lenktyniauja pačiose įvairiausiose klasėse“.

„Formulėje- E“ „Halo“ turėtų atsirasti 2018-2019 m. sezone, o Lapwortho nuomone, iki 2020 metų panašiomis sistemomis turi būti aprūpintos visos „formulinės“ lenktynių serijos. Beje, amerikiečių IndyCar“ čempionatas eina savo keliu ir kuria alternatyvius sprendimus.

Kita vertus, Lapworthas įsitikinęs, kad su „Halo“ turi atsitikti tas pats, kas savo laiku buvo ir su HANS sistemomis: „HANS sistema, sauganti piloto kaklą ir galvą, dabar yra priimama kaip kažkas savaime suprantamo ir jau nekelia jokių klausimų. O tam prireikė beveik 10 metų“.

Komentarai (2)


tribeca
| Sausio 15 d. 13:13
Paskutini karta formules bolidai graziai atrode 1991 metais, po ratu nuemimo, plocio susiaurinimo ir po pimpalu nuleidimo dabar galima ka nori ant bolidu karstyt, vaizdo jau niekaip nepabloginsi, tiesa, ratus normalius ir ploti grazino, po ilgos pertraukos slykstukai nors vel i sportinius automobilius pasidare panasus.
leksas
| Sausio 13 d. 10:30
taip pat šios formos elementais reikės aprūpinti milijonus šlepečių.

F-1.lt pulsas