F. Tostas siūlo sumažinti bolidų prispaudžiamąją jėgą 40-50 proc. (19)

F. Tostas siūlo sumažinti bolidų prispaudžiamąją jėgą 40-50 proc.
logo Sausio 09 d. 22:47, Red Bull Content Pool / Getty Images

Toro Rosso“ komandos vadovas Franzas Tostas mano, kad tam, jog lenktynės būtų įdomesnės, reiktų sumažinti bolidų prispaudžiamąją jėgą 40-50 procentų.

Įsigaliojus naujoms taisyklėms, šiemet ant F-1 automobilių bus montuojami paprastesni priekinis ir galinis sparnai bei kiti aerodinaminiai elementai. Tuo tarpu 2021 m. bolidų laukia didesni pokyčiai.

Siekiant sukurti greičiausius F-1 bolidus, 2017 m. buvo pakeistos taisyklės, tad bolidai iki šiol išsiskiria tuo, jog turi itin daug prispaudžiamosios jėgos. F. Tostas mano, kad F-1 turėtų sumažinti ją per pusę.

„Dabar bolidai turi labai daug prispaudžiamosios jėgos. Tai reiškia, kad jie gali važiuoti greičiau posūkiuose. Bet dėl nešvaraus oro srauto sportininkai negali persekioti vienas kito. Stabdymo zonų taip pat beveik neliko. Tad kaip sportininkas turėtų aplenkti varžovą?“, - kalbėjo F. Tostas.

FIA, FOM ir tokie protingi žmonės kaip Rossas Brawnas bei Patas Symondsas puikiai žino ką jie turėtų padaryti. Aš siūlyčiau sumažinti prispaudžiamąją jėgą 40-50 procentų, kad bolidai būtų labiau nestabilūs posūkiuose. Tada žmonės pamatytų kaip pilotai kovoja su savo automobiliais.“

„Bolidai būtų greitesni tiesiojoje, atsirastų daugiau galimybių lenkti. Sportininkai galėtų važiuoti vienas paskui kitą, pailgėtų stabdymo zonos. Įgyvendinti šią idėją nėra sunku. Reikia tik, kad tam tikri žmonės to norėtų.“

F. Tosto teigimu, F-1 pilotai yra vieninteliai žmonės, kurie gali pajausti tikrąjį šiuolaikinių bolidų pajėgumą, o prispaudžiamosios jėgos sumažinimui visada priešinsis komandos.

„Kas prieštarautų prispaudžiamosios jėgos sumažinimui? Komandos. Žmonės, kurie kuria taisykles, tiesiog turi iškelti ultimatumą: sutinki arba traukiesi iš čempionato. Bet jie klausia komandų nuomonės. Jie kreipiasi į Techninę darbo grupę. O kas jai atstovauja? Inžinieriai. Niekada neklauskite to komandų ir inžinierių.“

Komentarai (19)


Tech
| Sausio 10 d. 19:21
tame ir yra FORMULE 1. inzinieriu sportas. jei kazkam norisi lygios pilotu kovos, tam yra kartingu cempionatai :)
maxpower
| Sausio 10 d. 18:31
Ir šiaip keistas noras kad visos komandos būtų vienam lygyje, niekada nebuvo to nebuvo. Visada buvo top komandos ir silpnesnio pajėgumo.
maxpower
| Sausio 10 d. 18:07
eustachijus
| Sausio 10 d. 15:49

Aero brangiausia ir sunkiausiai igyvendinama dalis. Savi tuneliai ir tt. Kas silpnoms komandoms prilygt ne pagal kisene. Be to oponentų persekiojimas ir lenkimai neįmanomi TIK dėl aero kame čia ginčas gali būt apskritai? Čia tik didieji f1 prieštarauja,kad neprarastų pranašumo. Su varikliais tas pats

Šiaip tai varikliai brangiausia dalis.
Fekkalli
| Sausio 10 d. 16:36
eustachijus
| Sausio 10 d. 15:49

Aero brangiausia ir sunkiausiai igyvendinama dalis. Savi tuneliai ir tt. Kas silpnoms komandoms prilygt ne pagal kisene. Be to oponentų persekiojimas ir lenkimai neįmanomi TIK dėl aero kame čia ginčas gali būt apskritai? Čia tik didieji f1 prieštarauja,kad neprarastų pranašumo. Su varikliais tas pats

Papasakok mum visiem kaip PVZ redbull lenktu ferari jei ju downforce butu zenkliai mazesne. Vat butent siai dienai, konkretus pvz tau. Komentuok.
eustachijus
| Sausio 10 d. 15:49
Aero brangiausia ir sunkiausiai igyvendinama dalis. Savi tuneliai ir tt. Kas silpnoms komandoms prilygt ne pagal kisene. Be to oponentų persekiojimas ir lenkimai neįmanomi TIK dėl aero kame čia ginčas gali būt apskritai? Čia tik didieji f1 prieštarauja,kad neprarastų pranašumo. Su varikliais tas pats
Fekkalli
| Sausio 10 d. 14:38
talianas
| Sausio 10 d. 13:51

Esu inžinierius, ne vadybininkas. Šio straipsnio pirmajame sakinyje parašyta taip: "...reiktų sumažinti bolidų prispaudžiamąją jėgą 40-50 procentų" - taigi apie tai ir kalbu, apie prispaudžiamąją jėgą, apibendrintas dydis. O kad prispaudimas ne 100% įtakoja pajėgumą suprantu, bet tai sudaro 70-80% pajėgumo. Pats nesupratai, kad pavyzdžiu apie balus pagrindžiau matematinę logiką, kad per pusę mažinant prispaudimą mažėja skirtumai tarp bolidų. Inžinerija susideda iš skaičiavimų. Bet, kad pats to nesupranti, nestebina, nes sakai : "O suprantat kad prisp jega sumazinus 50% ji nesumazeja per puse?" - pasakysiu tiek, tik pusgalvis galvoja, kad kažką sumažinus 50% tas nesumažėja per pusę. Į šią temą daugiau neatsakinėsiu, čia ne kažkokie emociniai svaisčiojimai, čia skaičiai, arba tą supranti, arba esi pusgalvis.

Iki 8 klases nemoko kad 50% pokytis nera puse, jei dalykas negali but lygus 0. Bet nu tau dar toli iki to suvokimo.
talianas
| Sausio 10 d. 13:54
talianas
| Sausio 10 d. 13:51

Esu inžinierius, ne vadybininkas. Šio straipsnio pirmajame sakinyje parašyta taip: "...reiktų sumažinti bolidų prispaudžiamąją jėgą 40-50 procentų" - taigi apie tai ir kalbu, apie prispaudžiamąją jėgą, apibendrintas dydis. O kad prispaudimas ne 100% įtakoja pajėgumą suprantu, bet tai sudaro 70-80% pajėgumo. Pats nesupratai, kad pavyzdžiu apie balus pagrindžiau matematinę logiką, kad per pusę mažinant prispaudimą mažėja skirtumai tarp bolidų. Inžinerija susideda iš skaičiavimų. Bet, kad pats to nesupranti, nestebina, nes sakai : "O suprantat kad prisp jega sumazinus 50% ji nesumazeja per puse?" - pasakysiu tiek, tik pusgalvis galvoja, kad kažką sumažinus 50% tas nesumažėja per pusę. Į šią temą daugiau neatsakinėsiu, čia ne kažkokie emociniai svaisčiojimai, čia skaičiai, arba tą supranti, arba esi pusgalvis.

čia atsakymas Fekkallli
talianas
| Sausio 10 d. 13:51
Esu inžinierius, ne vadybininkas. Šio straipsnio pirmajame sakinyje parašyta taip: "...reiktų sumažinti bolidų prispaudžiamąją jėgą 40-50 procentų" - taigi apie tai ir kalbu, apie prispaudžiamąją jėgą, apibendrintas dydis. O kad prispaudimas ne 100% įtakoja pajėgumą suprantu, bet tai sudaro 70-80% pajėgumo. Pats nesupratai, kad pavyzdžiu apie balus pagrindžiau matematinę logiką, kad per pusę mažinant prispaudimą mažėja skirtumai tarp bolidų. Inžinerija susideda iš skaičiavimų. Bet, kad pats to nesupranti, nestebina, nes sakai : "O suprantat kad prisp jega sumazinus 50% ji nesumazeja per puse?" - pasakysiu tiek, tik pusgalvis galvoja, kad kažką sumažinus 50% tas nesumažėja per pusę. Į šią temą daugiau neatsakinėsiu, čia ne kažkokie emociniai svaisčiojimai, čia skaičiai, arba tą supranti, arba esi pusgalvis.
Rimvydas Rozenas_2
| Sausio 10 d. 13:48
Racijos yra ,dabar labiau kovoja inžinieriai nei pilotai.tai puikiai atspindi avarijos-kokios budavo anuomet ,ir dabar.anuomet manau buvo ant piloto pastatyta 80%.dabar vaikai kompiuteriu pažaide .
Fekkalli
| Sausio 10 d. 13:31
eustachijus
| Sausio 10 d. 12:14

Fekalijau,tau neužtenka smegenų ar kaip? Sumažetų skirtumai tarp bolidų,nes aerodinamika nebūtų tokia svarbi. Visi seniausiai skalambija,kad lenkimų mažai ,nes aerodinamika per daug svarbi. Važiuoja šešiolikiniai lavonai kaip šumacheriai šiais laikais ant bėgių. Nx to reikia? Jei f1 draiverių čempionatas,kokiu senai jau nėra,tai būtų proga pilotams pasireikšt.

Nu kam tu nusisneki? Nei tu zinai kaip butu tai kam sneket. Dar vienas gudrutis.
Pagal tave jei buliai ir mersai vaziuotu su tuo paciu aero tai skirtumas butu mazesnis tarp ju.
×