FIA dar labiau sugriežtins sparnų lankstumo patikrą (14)

FIA dar labiau sugriežtins sparnų lankstumo patikrą
logo 2011 Gruodžio 01 d. 08:39, Red Bull/Getty Images
Blogos žinios „Red Bull“ ir „Ferrari“ – Tarptautinė automobilių federacija (FIA) 2012 m. griežčiau tikrins „Formulės-1“ bolidų priekinių sparnų lankstumą, skelbia vokiečių „Auto Motor und Sport“.
Leidinio duomenimis, prieš kiekvieną etapą atliekamų šių aerodinaminių elementų standumo patikrų metu ir toliau bus naudojamas 100 kg svoris, tačiau deformacija galės siekti ne 20 mm, kaip dabar, o dvigubai mažiau – vos 10 mm.
Lanksčiomis bolido priekio konstrukcijomis pastaruosius dvejus metus „Formulėje-1“ išsiskyrė „Red Bull“ ir, kiek mažiau, „Ferrari“ komandos. Tiesiosiose ir greitai įveikiamuose posūkiuose šių ekipų automobilių priekiniai sparnai dažnai beveik liesdavo kelio paviršių, todėl galėdavo sukurti didesnę prispaudžiamąją galią.
Primename, kad „Formulės-1“ taisyklėse judantys ar lankstūs aerodinaminiai elementai yra uždrausti. Kadangi komandos, be abejo, visiško dalių standumo užtikrinti dažnai neturi galimybės, tam tikras lankstumas yra toleruojamas, jei dalys sėkmingai įveikia FIA taikomus veikimo nustatyta jėga testus.

Komentarai (14)


tomas29
| 2011 Gruodžio 02 d. 17:35
Butent, reiketu keisti pacia sparnu patikros metodika, o ne mazinti centimetrus cia :)
Daralaus
| 2011 Gruodžio 02 d. 12:29
Aš manyčiau, kad teisingiau būtų sparnų lankstumą matuoti realiu veikimo momentu, t.y. važiuojant. Su šiuolaikine technika ( filmavimai, matavimai . . . ) nesunku pamatuoti, kiek sparnas palinksta posūkyje, nes ir plika akimi matoma, kad kai kurie sparnai važiuojant lapatuoja kaip šunio ausys . . . Nustatei minimalų atstumą ik kelio paviršiaus ir viskas. Niekas neturės taisyklių nenumatyto prispaudžiamos jėgos padidėjimo judant, kad ir ką tu ten į tą sparną įkiši . . .
a9
| 2011 Gruodžio 02 d. 01:41
MP-1> deformacijos ribų dvigubas sumažinimas (tam tikrose ribose) apytiksliai atitinka dvigubą svorio padidinimą. O praktiniais sumetimais daug patogiau matuoti mažesnę deformaciją, nei dėti didesnį svorį.
represser
| 2011 Gruodžio 01 d. 17:14
Manau, kad ten kalbama apie sparno įlinkį, o ne deformaciją.
Vandamke
| 2011 Gruodžio 01 d. 15:32
Netures jokios itakos tikrai..
MP-1
| 2011 Gruodžio 01 d. 15:29
100 kg yra tiesiog per mazas svoris. Manau nieko nepaveiks: nei rbr nei ferrari. Jei jie nori kazka pasiekti, tai reikia didinti svori.
tspark
| 2011 Gruodžio 01 d. 14:53
snoopy>>> Del hidraulines sistemos sukelto slegio sparne aisku, kad galima gincitys (mintis tavo gera, bet ir yra kitu variantu), bet tu teisus del sparno lanstumo patikros, ja kardinaliai reikia keisti.
manukas
| 2011 Gruodžio 01 d. 14:40
as manau tokia kontrole tures itakos RB, kadangi kardinaliai keicia bolido parametrus, manau tai pades kilstelet i virsu Mcl bei Mecedesus.
hart
| 2011 Gruodžio 01 d. 14:04
snoopy> ne butinai slegis, gali buti ivairios medziagos, keiciancios savo standumo moduli priklausomai nuo temperaturos ar elektrinio laidumo. Vienu zodziu tariant tai zymiai toliau pazenges reikalas nei FIA taikomas 100 kg. RedBull ir toliau praeis visas patikras, jiems tai itakos netures, nes sparno sasvybes keiciamos realiu laiku
zexel
| 2011 Gruodžio 01 d. 13:49
Snoopy> boksuose keičiant sparną tai kur kas ilgiau užtruktų, nes reiktų hidrauliką atjungt/pajungt ir pastebėtų tai tiek konkurentai, tiek žurnaliūgos.
×

F-1.lt pulsas