FIA surado būdą kaip „Formulėje-1“ išvengti neprisuktų ratų

FIA surado būdą kaip „Formulėje-1“ išvengti neprisuktų ratų
logo 2018 Balandžio 17 d. 18:19, Ferrari

„Formulės-1“ valdymo organas FIA pristatys sprendimą, kuris leis išvengti mechanikų traumų ir po sustojimų boksuose nuo mašinų nulekiančių neprisuktų ratų.

Kinijos GP etape Stoffelis Vandoorne išvažiavo iš boksų su ne iki galo priskutu ratu po sustojimo  treniruotės, už tai „McLaren“ komanda buvo nubausta 5000 eurų bauda. O Bahreine Kimis Raikkonenas numušė savo mechaniką ir jam buvo sulaužyta koja.

Kartu „Formulėje-1“ dabar yra pusiau automatinė sistema, kuri neleidžia mašinai pajudėti iš vietos sustojimo metu, jei mechanikai visiškai iki galo neatliko savo darbo. FIA lenktynių direktorius Charlie Whitingas pareiškė, kad FIA turi galimą problemos sprendimo būdą šiai problemai panaikinti, kurį jis pristatys per artimiausias kelias savaites.

„Manau, kad mes galime įdiegti kai ką, kas pagerins situaciją ir sumažins klaidų tikimybę, - sakė C. Whitingas. – Mes kai ko pasimokėme. Mums reikia iš naujo viską išanalizuoti ir įsitikinti tuo, kad visi gali vykdyti FIA reikalavimus“.

Dabar F-1 sustojimuose naudojami tam tikri sensoriai, perduodantys signalą atsakingam už išleidimą operatoriui kaip tik tuo momentu, kai ratų keitimas yra užbaigtas. Kai visi keturi ratai būna pakeisti, tada pilotui rodoma žalia šviesa. Kaip pavyko išsiaiškinti „Ferrari“ tyrime, Raikkoneno incidente su mechaniku Bahreine kaltas buvo netikslus tokio elektroninės sistemos sensoriaus veikimas.

Charlie Whitingas planuoja optimizuoti šį procesą, pasiūlydamas naudoti iš karto du jutiklius: vienas kontroliuos rato varžto užveržimo jėgą, o antrasis – patvirtinti rato pakeitimo faktą: naudojami du jutikliai, kurie praneša operatoriui apie visišką pasirengimą, tuomet jis spaudžia mygtuką ir mašina pradeda judėjimą“.

„Renault“ technikos direktorius Bobas Bellas mano, kad FIA galėtų standartizuoti šią sistemą, pradedant nuo 2021 metų, kad būtų užtikrintas didesnis saugumas. Tačiau Whitingo nuomone, tame nėra būtinybės – sprendžiant iš visko, federacija planuoja įpareigoti komandas kurti nuosavas sistemas, bet suderintas su FIA.

„Nemanau, kad mums reikia standartizuoti šias sistemas, - sakė Charlie. – Kur kas svarbiau būti įsitikinusiems tuo, kad operatorius neturės galimybės duoti komandą judėti bolidui, kol abi sąlygos (už kurias atsakys abu jutikliai) nebus įgyvendintos“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794