G. Andersonas: „McLaren MCL35M“ šoniniai deflektoriai smarkiai pakito

G. Andersonas: „McLaren MCL35M“ šoniniai deflektoriai smarkiai pakito
logo Vasario 19 d. 13:32, McLaren F1

Buvęs „Formulės-1“ automobilių konstruktorius, dabar – britų leidinio „The Race“ ekspertas Gary Andersonas atkreipė dėmesį į tai, kaip atrodo neseniai pristatytas „McLaren MCL35M“ bolidas. Nuo akylaus profesionalo žvilgsnio neliko nepastebėta, kad mašina, su kuria pastarąsiais dienas Silverstone važiavo Lando Norrisas bei Danielis Ricciardo, kiek skiriasi nuo tos, kuri buvo pademonstruota pirmadienį per oficialų pristatymą.

Labiausiai skirtumai matomi šoninių deflektorių srityje. Nuotraukos ir vaizdo medžiaga, paskelbta „McLaren“ spaudos tarnybos po filmavimo dienų, neleidžia detaliai pamatyti tą mašinos dalį, regis, visa tai buvo specialiai redaguota, kad deflektorių iš viso negalima pamatyti. Kita vertus, pasak G. Andresono, kai kurias išvadas jau galima padaryti.

Kadangi pagal 2021 m. techninį reglamentą bolido dugno sritis priešais galinius ratus tapo mažesnė pagal plotą ir paprastesnė konstrukciškai, tai sumažino prispaudžiamąją jėgą, o komandos ieško būdų kaip šį praradimą kompensuoti. Padaryti tai galima kitų bolidų sričių tobulinimo pagalba ir „McLaren“ nutarė perdaryti šoninius deflektorius.

Ankstesniais metais šių elementų pagrindinė funkcija buvo didinti galinės dugno srities efektyvumą dėl to, kad deflektoriai generavo aerodinaminius sūkurius, kurie greitino oro srautą, apgaubiantį bolido korpusą, nukreipiant šį srautą link difuzoriaus. Po techninio reglamento pakeitimų pasiekti buvusio efekto praktiškai neįmanoma ir „McLaren“ pasistengė padaryti taip, kad šoniniai deflektoriai dirbtų visiškai kitaip.

Ant jų atsirado dvigubi elementai, primenantys „delta“ sparnus – jie padeda koreguoti oro srautą, kuris juda nuo priekinių sparnų ir nukreipia oro srautą link tos automobilio dalies, kurią konstruktoriai vadina „koka- kolos buteliu“. Tai sritis už variklio, kur prasideda korpuso susiaurėjimas - ten sumontuota pavarų dėžė, už kurios jau yra galinė saugumo struktūra.

Taip pat ant šoninių deflektorių dabar atsirado daugiau horizontalių įpjovų – sprendžiant iš visko, tai padaryta norint kompensuoti prispaudžiamosios jėgos sumažėjimą, kurį anksčiau sukurdavo išorinė galinio dugno sritis, kuri 2021 m. buvo gerokai nupjauta.

Tai pat pernykštėje deflektorų versijoje buvo trys vertikaliai išdėstytos plokštumos, susietos viena su kita ir skirtos sujaukto oro srauto „nugesinimui“, kuris eina nuo priekinių padangų. MCL35M šių plokštumų liko tik dvi, beje, centrinė buvo pakeista horizontaliai orientuotu elementu, atliekančiu kitą funkciją: jis nukreipia didelė dalį oro srauto link priekinės dugno dalies ir leidžia jai dirbti kur kas efektyviau.

Taip pat padidėjo kitų elementų skaičius, iš kurių sudaryti deflektoriai, kai kurių iš jų dydis išaugo, bet to, jų forma atrodo kur kas agresyviau. Apskritai, peršasi išvada, kad pakeitę deflektorių konstrukciją Wokingo komandos inžinieriai pasistengė pasiekti, kad deflektoriai, sąveikaudami su ta bolido dugno sritimi, kuri yra už jų, sukurtų po mašina žemo slėgio sritį.

Gary Andersono nuomone, sezono metu „McLaren“ aktyviai tobulins šoninius deflektorius, tačiau analogiškus planus turi ir kitos komandos.


Komentarai (0)
×

TOP naujienos