H. Marko: „Honda“ patikimumas netapo siurprizu

H. Marko: „Honda“ patikimumas netapo siurprizu
logo 2018 Kovo 01 d. 06:00, Getty Images

Interviu „Red Bull“ konsultantas Helmutas Marko kalbėjo apie žiemos bandymus, „Toro Rosso“ ir „Honda“ bendradarbiavimą, „Halo“ sistemą ir prizinių pinigų perskirstymą...

  • Pirmąją bandymų dieną Danielis Ricciardo parodė geriausią laiką ir nuvažiavo ilgiausią distanciją. Kaip jūs tai vertinate?
  • Tai susiję su mūsų nauju požiūriu į tai, kad mašinos surinkimo neatidėti paskutinei nakčiai. Vietoje to, mes surengėme filmavimo dieną Silverstoune, kuri buvo gana sėkminga, jei neskaičiuosime išlėkimo iš trasos. Pirmą kartą per pastaruosius 6-8 metus mes atvažiavome į bandymus pilnai pasiruošę, kas ir leido nuvažiuoti ilgiausią distanciją pirmąją dieną.
  • Ar požiūrio pakeitimas pasiteisino?
  • Bet kokiu atveju jis nepakenkė. Be to, praėjusį sezoną mes užbaigėme su labai gera važiuokle ir jos pagrindu galėjome sukurti mašiną, kuri tapo dar geresne.
  • Nauja mašina atrodo labai ekstremaliai. Neatrodo, kad ji tapo pernykščio bolido evoliucija...
  • Tai juk yra „Formulė-1“. Evoliucija buvo pagrindinė idėja, bet kai kurie elementai buvo peržiūrėti.
  • „Toro Rosso“ neiškilo jokių problemų su „Honda“ jėgainėmis. Ar jums tai tapo siurprizu?
  • Ne, aš jau seniai žinojau, kaip klostosi reikalai „Honda“, kokio požiūrio jie prisilaiko. Tai, kad su galingumu ir patikimumu iš pat pradžių nebuvo jokių problemų, man nebuvo dideliu siurprizu.
  • Ar jūs atsikvėpėte su palengvėjimu, kai tai supratote?
  • Ne, kadangi mes sąmoningai ryžomės tokiam žingsniui. „Honda“ ir „Red Bull“ derėjosi, kad pasiektų bendro tikslo ir įvertinti, ar jis yra pasiekiamas. Tik po to buvo pasirašytas kontraktas.
  • Koks realistinis tikslas yra „Toro Rosso“ komandai?
  • Realistinis tikslas – užbaigti čempionatą 5-6 vietoje.
  • Sėkmingas „Toro Rosso“ bei „Honda“ bendradarbiavimas didina šansus, kad ir „Red Bull“ komanda bendradarbiaus su japonų tiekėjais?
  • „Formulėje-1“ viskas yra įmanoma, bet kol kas apie tai anksti kalbėti.
  • Dėl prasto oro bandymai nėra labai produktyvūs. Gali būti, kad keletą dienų reikėtų perkelti į kitą laiką, kai oras pagerės?
  • Nemanau, kad tame yra prasmės, kadangi prognozė nežada rimto orų pagerėjimo. Geriau pagalvoti apie tai, kur surasti tinkamas sąlygas bandymams, kad komandos galėtų susirinkti reikiamus duomenis. Tai gali būti Bahreinas, kur kus kas didesnės logistikos išlaidos, bet gal rezultatai tai pateisintų.
  • Dabar vėl prasidėjo kalbos apie alyvos deginimą variklyje norint padidinti jo galią. Atrodo, kad „Red Bull“ ne visai patenkinta tuo, kaip FIA tai kontroliuoja?
  • Mes gauname variklius kaip klientai ir negalime nieko keisti. Jei FIA apsprendė variklių formulę, tai jie turi stebėti, kad motorai yra eksploatuojami taisyklių rėmuose ir skirtingos modifikacijos neturi įtakos galiai.
  • Vadinasi, jūs matote reglamento problemas?
  • Tokie dalykai atsitinka, kai specialistai iš vienos komandos perbėga į kitą. Kaip jau pasakiau: mes nesame jėgainių gamintojai, o FIA užduotis yra visiems sudaryti vienodas sąlygas prisilaikant reglamento.
  • Pirmą kartą po perėjimo prie turbininių variklių, jūsų potencialūs konkurentai turės tokius pat jėgos agregatus kaip ir „Red Bull“. Jūs laukiate kovos su „McLaren“?
  • Pažiūrėsime, kurioje vietoje jie atsidurs. Per bandymus jie dirbo su minkštosiomis  padangomis, todėl dar pažiūrėsime...
  • Jūs jau pripratote prie „Halo“?
  • Ne, „Halo“ kertasi su „Formulės-1“ esme. Galvos apsauga, žinoma, padėtų nuo lekiančių didelių nuolaužų, bet pažiūrėkite, kaip pilotai sunkiai išlipa ir įlipa į bolidus. Aš neįsivaizduoju, kaip pilotas galės greitai pasišalinti iš bolido traumos atveju. Būtina surasti geresnį sprendimą, nes „Halo“ buvo pristatytas skubotai. Aš nesu ekspertas, bet tai ne geriausias sprendimas ir estetine prasme. Ir aš manau, kad „Halo“ ne iki galo apgalvota ir saugumo prasme.
  • Be to, pasikeitė ir starto laikas...
  • Aš to nelaikau rimta problema. Galim pabandyti. Gali būti, kad vasarą žiūrovai bus labiau linkę žiūrėti lenktynes, sugrįžę iš pliažo. Susidomėjimas „Formule-1“ mažėja ir mes turime surasti būdą pakeisti šią tendenciją.
  • Šie pakeitimai yra akivaizdūs, bet ilgalaikėje perspektyvoje efektą turėtų duoti prizinių pinigų perskirstymas ir naujas variklių reglamentas...
  • Visa esmė piniguose. Dalyvavimas „Formulėje-1“ yra labai brangus. Nė viena iš komandų iš to neuždirba, o lygių galimybių niekas čia neturi. Norint pakeisti situaciją, reikia pradėti nuo variklių, kadangi tai pagrindinis išlaidų punktas.
  • Ko jūs laukiate iš „Liberty Media“ šia prasme?
  • „LIberty“ išleido labai daug pinigų nupirkdama „Formulę-1“. Tai jų biznis, ir jie nori, kad jis dirbtų geriau. Kalba eina apie sportą, kuriame pagrindiniu turi būti lenktynininkas, o ne inžinieriai.
  • Ar „Red Bull“ yra pasiruošusi prarasti dalį prizinių pinigų, kad jie būtų sąžiningiau paskirstomi?
  • Mes manome, kad bendra sėkmės „Formulėje-1“ kaina yra labai didelė. Jei mes nugalėsime dabar, tai dėl mūsų ankstesnių pasiekimų. Mes taip pat labai daug išleidžiame reklamai, per visą pasaulį per metus surengdami 15-20 demonstracinių važiavimų. Kalba eina apie dešimtis milijonų. Mes investuojame į nuosavą marketingą, bet galų galiausiai – į „Formulę-1“. Tokius dalykus irgi reikia skaičiuoti kažkuria prasme...
  • Vadinasi, jūs sutinkate su išmokų mažinimu, jei vietoje to gausite kažką kitko?
  • Taip.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983