H. Marko: mes Kvyatui davėme daugiau nei vieną šansą

H. Marko: mes Kvyatui davėme daugiau nei vieną šansą
logo 2017 Gruodžio 24 d. 06:00, Getty Images

Savo interviu oficialiam F-1 pasaulio čempionato tinklalapiui „Red Bull“ koncerno konsultantas Helmutas Marko susumavo sezono rezultatus, įvertino pilotų pasirodymus ir prognozavo, kas galėtų būti 2018 metais...

  • Kaip vertinate dviejų komandų, priklausančių „Red Bull“ kompanijai, pasirodymus? Pradėkime nuo „Red Bull“ komandos...
  • Sezono pradžia buvo nesėkminga. Dėl problemų su duomenų koreliacija komanda turėjo nepakankamai efektyvią važiuoklę. Mes sugebėjome perlaužti situaciją prieš europietiškųjų etapų pradžią Barselonoje, o nuo etapo Budapešte mašina jau buvo konkurencinga. Kai kuriuos etapuose mūsų važiuoklė apskritai buvo pati geriausia. Niekam ne paslaptis, kad mes turėjome ir patikimumo problemų, kurios sutrukdė variklių gamintojui modernizuoti jėgos agregatą. Jei kalbėsime apie lenktynininkus, tai pirmoje metų pusėje Danielis Ricciardo turėjo problemų, bet jis prisitaikė ir rodė tokį patį greitį kaip ir Maxas Verstappenas, o kartais ir apskritai būdavo geresnis. Mano verdiktas – abu pilotai pridėjo šiame sezone. Jie motyvavo vienas kitą, tikiuosi, kad kitais metais jie atsidurs pačiame viršuje. Jei kalbėsime apie aplinkybes, ar kitaip tariant, apie sėkmę, tai mes turėjome daugiau nei dešimt pasitraukimų iš kovos. Tik įsivaizduokite tai. Skaičiai kalba patys už save. Jei ne pasitraukimai, mes būtume kur kas aukščiau. Greičiausiai, antra vieta būtų buvusi mūsų.
  • Ką galite pasakyti apie „Toro Rosso“?
  • „Toro Rosso“ gerai pradėjo sezoną, bet po to iškilo patikimumo problemų, komanda nusileido pagal mašinos modernizacijos tempus. Dabar jie susikaupę kitam sezonui ir bendradarbiavimui su „Honda“. Nuo to momento, kai buvo paskelbta apie šį kontraktą, visos jų pastangos yra nukreiptos naujai mašinai kurti. Lenktynininkai? Visi pilotai, kurie pradėjo sezoną, galiausiai išėjo... Carlosas Sainzas yra paskolintas „Renault“. Daniilas Kvytas išėjo, todėl antroje sezono dalyje „Toro Rosso“ reikėjo pradėti nuo švaraus lapo. Turint galvoje aplinkybes, Pierre Gasly ir Brendonas Hartley susitvarkė labai gerai. Gera naujiena yra ta, kad Brendonui daugiau nereikia dalinti laiko lenktyniaujant už „Porsche“ ir „Formulėje-1“, todėl kitais metais „Toro Rosso“ bus daug žadanti sudėtis.
  • Sugrįžkime prie „Red Bull“. Sprendžiant iš jūsų vertinimų, Maxas yra jūsų favoritas?
  • Jis nėra mano favoritas. Bet kvalifikacijose jis dažniau būdavo geresnis. Turint galvoje 7 pasitraukimus, sezonas jam nebuvo lengvas pasivaikščiojimas po parką, bet Maxui tai taip pat buvo mokymosi procesas, su kuriuo jis susitvarkė ir tapo stipresniu. Dvi pergalės tai įrodo. Pas mus komandoje nėra pirmo numerio. Abu pilotai turi vienodas sąlygas, jie savarankiškai nusprendžia, kuris iš jų yra greitesnis. O aš esu greitesnio pusėje...
  • Kodėl Daniilas Kvyatas palūžo esant dideliam presingui?
  • Gaila, bet mes nežinome, kodėl. Jo pirmasis sezonas „Formulėje-1“ buvo tikras atradimas, dažnai jis būdavo net greitesnis už Ricciardo ir būtent todėl mes jį pervedėme į „Red Bull“. Bet netikėtai pažangos kreivė pradėjo kristi į apačią. Gaila, bet kartais taip būna. Mes davėme jam daugiau nei vieną šansą, bet jis neparodė savo potencialo. Taip kartais būna...
  • Brendonas Harltley... „Toro Rosso“ niekada neturėjo tokio amžiaus debiutanto. Ar jis buvo geriausias iš galimų variantų?
  • „Red Bull“ visada išsiskyrė iš kitų, tai kodėl mums nepakvietus vyresnio debiutanto? Mes neturėjome nieko tinkamesnio savo jaunimo programoje, todėl pradėjome dairytis į šalis. Iš tikrųjų, Brendonas atrodo tarsi jau būtų 20 metų – gali būti, kad ateityje mums pavyks jį parduoti kaip paauglį. Bet kokiu atveju, Brendono pakvietimas buvo nebūdingas mums, bet tai jau visai kita istorija. Mes kol kas esame patenkinti juo.
  • Jis, atrodo, yra kur kas atviresnis žmogus nei Kvyatas, kuris, regis, labai daug galvojo...
  • Tikiuosi, jis tikrai galvojo... Jei pažiūrėsime jo literatūros ir muzikos pasirinkimą, jis buvo gana intelektualus vaikinas...
  • Ko jūs laukiate iš „Honda“? Ar galimas „Honda“ ir „Red Bull“ komandos bendradarbiavimas 2019 metais?
  • Mes kol kas labai patenkinti „Toro Rosso“ ir „Honda“ bendradarbiavimu. Komanda deda visas pastangas, norėdama sukurti gerą važiuoklę. Mes tikime „Honda“, kitaip nebūtumėme pasirašę su jais kontrakto. Man sudarė įspūdį jų noras nugalėti. Tam reikia kartu surinkti visas sudedamąsias – mes manome, kad tas momentas ateis greičiau nei visi tikisi. Mes viską įdėmiai stebėsime, nes 2018 metais įmanoma viskas.
  • Toto Wolffas pasakė, kad 2018 metais jis tikisi 3 komandų – „Mercedes“, „Ferrari“ ir „Red Bull“ kovos. Gali būti, kad „McLaren“ taps ketvirtąja jėga. Jei jūsų važiuoklė išliks tokia pat efektyvi, ar jūs išsaugosite stipriausios komandos su „Renault“ jėgainėmis statusą?
  • Iki šiol „Renault“ buvo sąžiningi su mumis. Iš šių metų patirties mes padarėme išvadas ir daugiau Barselonoje bandymuose nepasirodysime su nekonkurencinga važiuokle. Mes pakeitėme žiemos pasiruošimo grafikus. „Formulė-1“ – tai yra varžybos ir jei kas nors yra geresnis už mus, vadinasi, mes turime daugiau dirbti.
  • 2017 m. sezoną užbaigėte trečioje vietoje. Ar bus ši pozicija jums gera ir kitą sezoną?
  • Bus geriau, jei jėgos agregatas bus kur kas konkurencingesnis ir galingesnis, kad mes priartėtumėme prie „Mercedes“. Todėl iš tikrųjų gali išsipildyti tas scenarijus, apie kurį kalbėjo Totas Wolffas. Esu įsitikinęs, mūsų laukia labai įdomus sezonas.
  • Ką jūs manote apie naują vystymosi kursą, kuriuo suka „Formulė-1“?
  • Pasirinktas teisingas kelias. Gali būti, kad Niki Lauda turi kitokią nuomonę, bet apie tai geriau paklausti jo pačio. Akivaizdu, kad toliau taip tęstis negali. Taisyklės labai sudėtingos. Sirgaliai turi lengvai suprasti, kas vysta – su dabartiniu motorų reglamentu tai neįmanoma. Aš suprantu T. Wolffo požiūrio tašką: jei nebus dabartinių jėgainių, jis praras didžiąją dalį savo pranašumo, todėl pasisako prieš. Kuo viskas užsibaigs? Aš manau, kad mes gausime kur kas techniškai paprastesnius, kur kas pigesnius ir garsesniu variklius. Mes judame šia kryptimi.  


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983