„Honda“ teks spręsti rimtą problemą iki 2026 metų

„Honda“ teks spręsti rimtą problemą iki 2026 metų
logo 2023 Spalio 01 d. 12:27, AFP nuotr.

Japonijos automobilių gamintojo „Honda“ lenktynių padaliniui „Honda Racing Corporation“ (HRC) teks išspręsti rimtas problemas, jei japonai nori teisingai pasirengti 2026 metams, kai jie taps oficialiu tiekėju „Aston Martin“ komandai, kuriai bus tiekiamos naujos kartos jėgainės.

Sunkumai, kuriuos japonai numato ir yra linkę pripažinti, yra susiję su tuo, kad „Honda“ vadovybė iš pradžių priėmė sprendimą 2021 m. pabaigoje apskritai pasitraukti iš „Formulės-1“. Kartu HRC įsipareigojo ketverius metus „Red Bull“ ir „AlphaTauri“ komandoms teikti techninę paramą, susijusią su variklių eksploatacija.

Kadangi jėgainių modernizacija nuo 2022 m. pradžios yra įšaldyta, tai tęsiant darbus su šiom dviem komandomis japonams nereikėjo didelio darbuotojų skaičiaus ir nereikia tiek resursų, kurie būdavo naudojami ankstesniais metais.

Todėl HRC etatų skaičius buvo smarkiai apkarpytas, daugelis inžinierių buvo pervesti į į kitus korporacijos padalinius, daugiausiai į įmones, susijusias su serijinių automobilių gamyba. O Didžiojoje Britanijoje esantis „Honda“ filialas, kuris užsiėmė sportinių variklių konstravimu ir gamyba, buvo parduotas „Red Bull Powertains“, naujam Milton Keyneso komandos padaliniui. Beje, ten dirbti perėjo ir grupė japonų specialistų.

Visa tai negali neatsiliepti pasiruošimui 2026 metams, nors „Honda“ koncerno vykdomasis direktorius Toshihiro Mibe tikina, kad jau dabar HRC motoristai užsiima nauju projektu. Tačiau HRC prezidentas Koji Vatanabe pripažįsta, kad kažkoks atsilikimas nuo grafikų yra, tačiau sako: „Nemanome, kad mes labai daug praradome“.

Kur kas realistiškiau situaciją vertina „Honda“ programos „Formulėje-1“ vyriausiasis inžinierius Tetsushi Kakuda.

„Pati rimčiausia problema susijusi su resursų deficitu, - japonų specialistas kalbėjo leidiniui „The Race“. - Technine prasme mums reikia daugiau užsiimti elektrinėmis technologijomis, o taip pat dar turime surasti efektyvius sprendimus vidaus degimo varikliui, kuris dirbs su biodegalais. Tačiau mes šiuo metu gauname tik nedidelių apimčių resursus“.

Visų pirma kalba eina ne apie finansų trūkumą, o būtent apie kvalifikuotų kadrų deficitą, susijusį su pirminiu „Honda“ sprendimu trauktis iš „Formulės-1“. Vėliau japonų korporacija pasidavė „Aston Martin“ savininko Lawrence'o Strollo įkalbinėjimams sugrįžti, juolab, kad sprendžiant iš visko, britų pusė apsiima nemaža dalimi finansuoti naują projektą. Būtent taip dabar elgiasi „Red Bull“, kuri kompensuoja „Honda“ išlaidas jėgainių gamybai ir eksploatacijai.

Išeitų, kad HRC finansams nauja jėgainių kūrimo programa neturėtų būti tokia didelė našta, kokia ji buvo pradedant dirbti su „Red Bull“. Žinoma, „Honda“ situaciją lengvina ir tas faktas, kad dabar nereikės visko pradėti nuo nulio: per pastaruosius metus japonų motoristai sukaupė didelę patirtį, kuris bus naudojamas ateities sprendimams.

Japonai jau dabar intensyviai dirba ties nauju vidaus degimo varikliu ir vieno cilindro modelio stendiniai bandymai jau vyksta. Taip pat vyksta tyrimai su naujos kartos baterijomis ir su technologijomis naudojant sintetinius degalus.

„Žinoma, ruošdamiesi 2026 metams, mes panaudosime dabartines mūsų žinias, - pažymėjo T. Kakuda. - Iki šiol visus kartus, kai „Honda“ išeidavo iš „Formulės-1“, tekdavo viską pradėti nuo nulio.

Bet dabar mes toliau dalyvaujame „Formulėje-1“, taip pat esame išsaugoję svarbiausių specialistų branduolį. Taigi, jei kalbėsime apie būsimas technologijas, tai mes esame gana geroje situacijoje“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Valode 3073
2. mantioras 3070
3. fandom 3063
4. D27 3060
5. Darius Linkevicius 3039