Ispanijos GP: spaudos konferencija

Ispanijos GP: spaudos konferencija
logo 2004 Gegužės 11 d. 14:06
Pateikiame jums Ispanijos GP spaudos konferencijos vertimą.
Už jį dėkojame Gintarei Vieraitytei ir Gediminui Daukšai.
1. Michaelis SCHUMACHERIS (“Ferrari”), 1h27m32.841s
2. Rubensas BARRICHELLO (“Ferrrari”), 1h27m46.131s (+ 13.290s)
3. Jarno TRULLI (“Renault”), 1h28m05.135s (+ 32.294s)
Klausimas (K): Puiki pergalė, Michaeli, bet startas buvo labai įdomus.
Michaelis Schumacheris (MS): Taip, labai įdomus. Aš galvojau, kad startavau gerai, bet staiga savo galinio vaizdo veidrodėliuose pamačiau mėlyną Jarno Trulli bolidą. Tuo momentu aš dar turėjau galimybę užblokuoti jį, bet maniau, kad jis buvo daug greitesnis tuo momentu ir būtų buvę nesąžininga tai padaryti. Dėl stipraus priešinio vėjo aš galėjau važiuoti gan greitai, todėl keletą kartų aš buvau priartėjęs prie jo, bet niekada nepriartėjau prie jo tiek, kad galėčiau bandyti lenkti. Todėl teko pasikliauti taktika, kuri suveikė puikiai.
K: Tuo metu, kai važiavote už Jarno, Jūs turbūt praradote šiek tiek laiko lenktynininkų, esančių už Jūsų, naudai. Ar Jūs nerimavote dėl to, o ar greitis, kuriuo tuo metu važiavote, buvo toks, kokio ir norėjote?
MS: Be jokios abejonės, tuo metu mes buvome šiek tiek lėtesni, nei kad galėjome būti. Tai įrodo laiko tarpas tarp manęs ir Trulli po sustojimų boksuose. Bet tuo metu aš nerimavau dėl to, kurioje vietoje aš atsidursiu po sustojimo boksuose, taip pat dėl kuro kiekio boliduose. Bet kadangi beveik visi lenktyninkai pirmą kartą sustojo boksuose gan greitai, tai nebuvo labai svarbu.
K: Tada Jūs pravažiavote greičiausią lenktynių ratą ir psirodė, kad Jūsų bolidas prarado pranašumą. Ar tai buvo bolido nusidėvėjimo problema?
MS: Taip, mano nelaimei, tai atsitiko labai ankstyvoje lenktynių stadijoje. Komanda tai pastebėjo po pirmojo sustojimo boksuose. Ross‘as man pasakė: „Mes negalime padaryti beveik nieko, kad tai pataisytume, todėl belieka tik tikėtis, kad viskas bus gerai“, jis nebuvo optimistiškai nusiteikęs, taip pat ir aš. Stengiausi saugoti bolidą kiek galima labiau, ir sugebėjau finišuoti. Komanda yra nuostabi, jeigu net tokioje situacijoje bolidas sugeba finišuoti. Jie nuveikė tikrai daug, dirbdami bolido patikimumo srityje.
K: Ar Jūs sumažinote variklio sūkių skaičių?
MS: Aš stengiausi saugoti bolidą kiek galima labiau, bet galima padaryti tik tam tikrus pakeitimus.
K: Rubensai, komanda pasirodė puikiai. Michaelis pasirinko dviejų, Jūs pasirinkote trijų sustojimų taktiką, bet tai nesutrukdė laimėti pirmąsias dvi vietas. Kokios buvo Jūsų lenktynės?
Rubensas Barrichello (RB): Aš manau, mano lenktynės buvo geros. Buvo sunku pradžioje, bet aš sugebėjau išlaikyti gerą tempą nepaisant to, kad turėjau daugiau kuro ir mano bolidas buvo sunkesnis. Vakar visi stebėjosi, kad tarpas tarp manęs ir Michaelio buvo toks didelis, bet dabar visi gali matyti kodėl. Aš kvalifikavausi labai gerai su tokiu sunkiu bolidu. Mano taktika buvo gera. Aš galėjau aplenkti Michaelį tik tokiu atveju, jei Jarno būtų užlaikęs jį vienu sutojimu boksuose ilgiau. Tai buvo mano vienintelė viltis. Nepaisant to, mano lenktynės buvo geros. Bolidas ir padangos buvo labai geri.
K: Jarno, pakalbėkime apie Jūsų startą, jis buvo tiesiog fantastiškas.
Jarno Trulli (JT): Visų pirma noriu atsiprašyti už savo balsą – jis labai tylus. Mano startas buvo puikus, kadangi startavau labai staigiai; tempas lenktynių pradžioje taip pat buvo geras. Bolidas elgėsi gerai, ir aš galėjau laikyti Michaelį už savęs. Jis mane aplenkė tik tada, kai sustojau boksuose paprasčiausiai dėl to, kad jis buvo greitesnis nei aš. Lenktynės buvo geros. Aš labai patenkintas savimi, mechanikais, „Renault“ komanda, bet labiausiai patenkintas dėl to, kad galiu skirti šį laimėjimą savo draugui Dino, kuris, be jokių abejonių, stebi mane per televiziją. Šis trofėjus priklauso jam.
K: Ką turite omeny sakydamas, kad startavote labai staigiai? Ar turite omeny, kad rizikavote startuoti per anksti?
JT: Taip, aš šiek tiek rizikavau, bet, savo lamei, aš sureagavau gerai ir todėl sugebėjau išsiveržti i priekį.
K: Michaeli, dabar Jūsų priešininkai yra visai kiti lenktynininkai, negu galvota anksčiau. Ar Jūs manote, kad taip bus ir toliau?
MS: Sąžiningai, aš truputėlį nustebintas. Aš žinojau, kad „Renault“ bus greiti, bet taip pat galvojau, kad „BAR“ bus stiprūs – taip neatsitiko ir aš nežinau, kodėl. „Renault“ buvo stiprūs, bet jie buvo greiti ir prieš tai šį sezoną, dėl to nesu labai nustebintas jų greičio.
K: Tai 75-oji Jūsų pergalė 200-ajame Jūsų Grand Prix. Ką tai reiškia Jums?
MS: Žinoma, šie skaičiai atrodo labai gražiai ir puiku, kad tai atsitiko vieno savaitgalio metu. Aš tuo didžiuojuosi, bet tuo pačiu jau laukiu kito savaitgalio. Aš esu labai pavargęs dėl problemų, kurių turėjome su bolidu lenktynių metu. Mes negalėjome daryti nieko, tik tikėtis, kad sugebėsime finišuoti.
K: Nors ir turėjote problemų, vis tiek išlaikėte tokį patį tempą iki pat lenktynių pabaigos.
MS: Taip, deja, aš negalėjau sulėtinti tempo. Turėjau važiuoti taip pat, nes jeigu būčiau sulėtinęs tempą, manau, tai būtų labiau pabloginę, nei pagerinę situaciją.
K: Ar galėjote pasiruošti tokio tipo problemoms?
MS: Ne, tai tokio tipo problema, kuriai pasiruoši, jei ji atsiranda. Mes to nesitikime, todėl nesiruošiame tam.
K: Ar tai yra Jums atsitikę anksčiau?
MS: Tiesa sakant, turėjau panašią problemą čia 1996, tai buvo ne su išmetimu, o dėl elektronikos.
K: Kaip pakomentuotumėte startą? Sakėte, kad didžioji dalis lenktynių priklausys nuo primojo posūkio, bet viskas vyko ne taip, kaip tikėjotės.
MS: Jo, kokia gėda. Be abejonės, Jarno startavo įspūdingai ir aš nedaug ką galėjau padaryti, ten nebuvo visiškai jokios kovos. Aš mėginau, kai jis buvo posūkio viduje, šiek tiek pasitraukti į šoną ir pamėginti padaryti tai, ką praeitais metais man padarė Rubensas - stabdyti vėliau ir aplenkti išorine dalimi, bet Jarno pirmąjį posūkį įveikė ant ribos ir nepaliko man jokių galimybių.
K: Rubensai, ką Jūs tikėjotės pasiekti, pasirinkdamas dviejų sustojimų taktiką vietoj trijų?
RB: Parinkti optimalią strategiją abiems lenktynininkams buvo pakankamai sunku, nes „BAR“ dienos pabaigoje buvo labai greiti, taigi abu jų pilotai realiai pretendavo į pirmąją starto poziciją, ją iškovojęs Michaelis buvo greitas viso savaitgalio metu, taigi buvo siekiama mane ištraukti iš kamščių ir grūsties. Aš buvau taip nusivylęs lenktynėmis Imoloje, tiesiog sėdėjau ir nieko neveikiau, o mūsų bolidas buvo visąlaik greitas ir aš nieko negalėjau padaryti. Taigi mąstant iš tos pusės, gerai, aš galėjau iškovoti pirmąją starto poziciją. Tačiau aš turėjau dvi išeitis ir pasirinkau kitą, ir viskas sekėsi labai gerai.
K: Jūs turėjote būti labai patenkintas, kai viskas pasiteisino?
RB: Taip, nes aš išvengiau problemų pirmajame rate ir pasisekė su niekuo nekovoti. Mano šansai buvo pakankamai geri, nes Michaelis nepirmavo ir maniau, kad jis labiau atsilikęs ir tuo metu viskas atrodė puikiai. Po pirmojo sustojimo pasikeitė bolido valdymas, jis tapo gerokai sunkesnis ir aš negalėjau visąlaik palaikyti tempo, todėl prarasdavau daug laiko, ypač jam. Nepaisant visko, tai priklausė tik nuo tų dviejų sustojimų, jis turėjo mažiau kuro, todėl ir buvo greitesnis. Bet viską susumavus, vakar buvo gera kvalifikacija ir neblogos lenktynės šiandien.
K: Jarno, ką šis podiumas Jums reiškia?
JT: Tai reiškia labai daug man, mano „Renault“ komandai, mano mechanikams, mano inžinieriams, kadangi mes dirbome labai sunkiai ir daugelį kartų buvome arti šio podiumo, tačiau galbūt mano klaidelė, šiek tiek nesėkmių, ir podiumas nuplaukdavo. Taigi, man be galo malonu šiandien stovėti čia ir, tikiuosi, tai tikrai ne pirmas ir ne paskutinis kartas, kai aš pelnau podiumą. Tikiuosi pabūti čia daug dažniau. Bet šitas podiumas man reiškia labai daug, nes namie turiu draugą, kuris sunkiai kovoja su liga ir šį podiumą skiriu jam.
K: Kaip sunkiai Michaelis spaudė Jus po starto?
MS: Jei sąžiningai, aš tiesiog nežiūrėjau į veidrodėlius. Stengiausi susikoncentruoti ir spausti kiek galiu. Pažvelgdavau į veidrodėlius tik norėdamas įsitikinti, kad mes abu vis dar važiuojame, bet jis man tikrai nerūpėjo. Jis mane aplenkė tik po sustojimų boksuose, kai pravažiavo greitą ratą, po to stengiausi susikaupti ir padaryti viską ką galiu, ir tik po paskutinio sustojimo aš pradėjau dairytis savo komandos draugo, bet jaučiausi pakankamai patogiai savo pozicijoje ir pabaigoje mes finišavome vienas paskui kitą, kas yra labai gerai mūsų komandai.
K: Jis turėjo labai daug jį palaikančių ispanų ir norinčių, kad jis kiek galima labiau spaustų.
JT: Žinau, bet aš tiesiog žaidžiau su juo ir tai man savotiškai patiko. Norėjau finišo liniją kirsti drauge.
K: Gal galite papasakoti apie startą? Jis buvo fantastiškas.
JT: Jis buvo fantastiškas, beveik ant ribos, jei sąžiningai, tai buvo startas, kai pajudėjau beveik ant ribos užsidegus žaliai, tokie startai turbūt būna kartą gyvenime ir aš jį turėjau šiandien. Mano reakcija nebuvo susijusi su žaliomis šviesomis, tiesiog aš pajudėjau ir man labai pasisekė, kad tuo metu užsidegė žalia šviesą.
K: Michaeli, teigėte, kad Rossas Jums pranešė apie problemą pirmojo sustojimo metu. Ar jūs pats prieš tai ko nors nejautėte ir ar po to, kai jums pranešė, ar pajutote koki nors pasikeitimą mašinos valdyme?
MS: Ne, šį kartą komanda problemą pastebėjo greičiau už mane. Jie paklausė, ar nieko nepajutau ir aš atsakiau neigiamai, tačiau vėliau viskas pradėjo krypti blogyn.
K: Neskaitant to, kad sumažinote apsukas ar dar ką nors bandėte?
MS: Nieko ypatingo, tik stengiausi važiuoti taip, kaip toje situacijoje atrodė geriausiai.
K: Taigi, problema su išmetimu buvo greičiau spėjama negu tikra?
MS: Jo, be abejonės, tu spaudi kiek gali, kovoji ir tikiesi finišuoti, tačiau kai žinai, kad bolidas gali bet kuriuo metu sustoti, ir pagaliau viskas baigiasi gerai, apima keisti jausmai.
K: Rubensai, „Sauber“ atrodė stiprūs, naudodami dviejų sustojimų taktiką. Ar yra dar trasų, kur ši taktika pasiteisintų?
RB: Ką gi, pati strategija buvo lėtesnė negu trijų sustojimų. Bet tai kaip savotiškas lošimas. Visi taip stengiasi parodyti kiek galima geresnį kvalifikacinį laiką ir man gerokai pasisekė, kad su sunkesniu bolidu sugebėjau patekti į TOP penketuką. Gali būti dar nemažai etapų, kur viskas susiklostys būtent taip. Aišku, kai tu ką nors išmėgini ir tau pasiseka, kiti tai pastebi ir stengiasi pakartoti, tačiau man sunku pasakyti, kada bus panašios lenktynės.
K: Michaeli, Nigelas Manselas pelnė penkias pergales iš eilės 1992 metais, tačiau laimėti šeštos jam nepavyko, ar Jūsų nekankina košmarai naktimis dėl to?
MS: Ne, tikrai ne.
K: Bet ar Jūs tikitės pelnyti šeštą pergalę iš eilės?
MS: Jūs žinote. Aš galiu tik dar kartą pakartoti: Aš nelenktyniauju dėl statistikos. Jeigu taip yra, tai leidžia man didžiuotis, tačiau aš važiuoju ne dėl to. Sekantis etapas bus Monakas, tai prestižinės lenktynės, ir tikras išbandymas pilotams, ir vien dėl to norėtųsi laimėti, ir aš labai viliuosi ir noriu nugalėti. Lenktynės yra nenuspėjamos.
K: Jarno, sekantis etapas vyks Monake ir šiuo metu jūsų bolidas atrodo visai neblogai. Ko tikitės iš šių lenktynių?
JT: Ką gi, na, aišku, mes tikimės gerai pasirodyti Monake, nes ši trasa labai gerai tinka mūsų bolidui, tačiau kiekvienais metais lenktynės ten būna vis kitokios. Kiekvienas etapas yra vis kitoks, turi savo istoriją, ir vienintelis dalykas, ką mes galime padaryti, tai mėginti pasiruošti joms kiek galima geriau, pasitikėti savimi ir tikėtis geriausio. Aš mėgstu šią trasą ir man ten visą laiką sekasi. Aš vis dar laukiu pirmosios pergalės, pirmosios starto pozicijos ir manau, kad jas galiu pelnyti ten.
K: Michaeli, seniai „Ferrari“ čempionas Alberto Ascari laimėjo devynias lenktynes iš eilės, ar tai rekordas, kurį tikitės sumušti ir ar manote, kad tai galėtų atsitikti šiemet?
MS: Jūs žinote, nėra prasmės kalbėti apie tokius dalykus. Man tai yra visiškas niekas, kaip ir sakiau - man tai nesvarbu.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144