Kas dėjosi „Caterham“ komandoje?

Kas dėjosi „Caterham“ komandoje?
logo 2014 Spalio 28 d. 06:55, Caterham
2014 metais „Caterham F1“ išgyvena didžiulę krizę: nesėkmės lenktynių trasose, komandos savininkų pasikeitimas, nauji žmonės komandos vadovybėje, neapsisprendimas su pilotais. Išsamiame paskutiniame interviu, duotame praėjusį savaitgalį, nuo praėjusio ketvirtadienio iš pareigų pasitraukęs „Caterham“ komandos vadovas Manfredis Ravetto paaiškino, kas iki šiol dėjosi komandoje.

- Kokia šiuo metu yra situacija jūsų komandoje?
- Prisimenant, kad komanda vos nenustojo egzistavusi prie senųjų savininkų prieš Silverstouno lenktynes, mes, buvę nauji valdytojai, buvome patenkinti tuo, kad komandai pavyko ne tik užbaigti europinių, bet ir Azijos ir Rusijos lenktynių ciklą. Buvome įsitikinę, kad likę trys etapai mums dar pridės pasitikėjimo. Tačiau užgriuvo finansinės bėdos. Mūsų bolido greitis vis didėjo, o Sočio kvalifikacija parodė, kad mes esame kur kas geresniame lygyje nei „Caterham“ buvo pernai. Tačiau vėliau prasidėjo nesėkmių virtinė, kurią , mano galva„užkūrė“ buvęs komandos savininkas Tony Fernandesas.
- Ar galite papasakoti, kaip vyko komandos savininkų pasikeitimas ir kokį vaidmenį jūs tame suvaidinote?
- Galiu pasakyti, kad aš asmeniškai neturėjau jokios įtakos savininkų proceso pasikeitimui. Paprasčiausiai kažkurį penktadienio vakarą man paskambino senas bičiulis Colinas Kollesas, kuris atstovavo naujų akcininkų interesus ir pasakė: „Reikalas padarytas, kviečiame ir tave prisijungti“.
- Kiek nustebino pasiūlymas sugrįžti į F-1 čempionatą po to, kai teko padirbėti „Midland/Spyker“ bei HRT komandose?
- Taip, truputį nustebino. Po sutarties nutraukimo su HRT 2011 metais mes su C. Kollesu bendravome su investuotojais ir mes turėjome galimybę derėtis su visa eile komandų, bet to neįvyko. Turiu pripažinti, kad mano gyvenimo interesai yra toli nuo „Formulės-1“, pavyzdžiui, neseniai nusipirkau futbolo klubą Italijoje. Todėl minėtas skambutis mane nustebino.
- Kokios būklės dabar yra „Caterham“ komanda? Galima spręsti, kad buvęs savininkas Tony Fernandesas turėjo labai svarių priežasčių atsikratyti jos?
- Mano vertinimu, buvo aišku, kad buvę savininkai į viską numojo ranka, komanda netikėjo, kad galės stoti į startą. Mes dalyvavome ne tik Didžiosios Britanijos GP, bet ir testuose, vykusiuose Silverstoune ir sugebėjome išsilaikyti iki Rusijos varžybų. Lygiagrečiai mes stengėmės pagerinti bolidą, žengti labai rimtus žingsnius komandos restruktūrizacijos link. Man atrodo, kad mums jau pavyko padaryti mažą stebuklą, kad mes pasiekėme baigiamąją F-1 čempionato fazę. Manau, kad prie šių stebuklų reikėtų priskirti ir tai, kad mūsų rezultatai pagerėjo, mes „Marussia“ komandą lenkiame greičiu ir visai mažai atsiliekame nuo „Sauber“ ir „Lotus“.
- Atrodo, kad jūs tikėjotės, jog komanda su neskelbiamais investuotojais 2015 metais galės startuoti čempionate?
- Mes jau dirbome ties nauju kitų metų bolidu Kelne, „Toyota“ kompanijos aerodinaminiame vamzdyje. Suprantama, kad jūs negalite tuo užsiiminėti vien todėl, kad su jumis „gerai elgiasi“... Tam reikia pinigų ir mes jau buvome užmokėję už šį darbą. Vadinasi, mes kitais metais žadėjome lenktyniauti. Štai jums dar keletas teiginių: „Formulės-1“ komanda ir licencija dalyvauti tokiose lenktynėse jau savaime yra didelė vertybė ir reikia daryti viską, kad tokį šansą būtų galima išnaudoti.
- Kokie būtų buvę kiti žingsniai gelbstint „Caterham“ komandą?
- Mes norėjome tęsti šių metų bolido modernizacijos klausimus. Norim įdiegti dar nemažai techninių naujovių, nes mūsų tikslas buvo 10 vieta Konstruktorių įskaitoje. Tai pasiekti mums labai svarbu, bet nebūtina. Mūsų planai nepriklausė nuo šio sezono rezultatų, kadangi mūsų tikslas buvo sukurti šios komandos ateitį. Jau buvo užbaigtas techninio departamento pertvarkymas. Jo specialistai man jau pateikė labai vertingos informacijos. Nors, kita vertus, mums, matyt, nepavyktų sukurti tokio bolido, kuris sugebėtų laimėti F-1 čempionatą.
- Kuo galima paaiškinti „Caterham“ komandos silpnumą? Jūs dirbote ne keliose mažose komandose ir žinote, ko reikia, kad panašios komandos deramai išsilaikytų tarp komandų-monstrų?
- Tai labai geras klausimas, kokio man dar niekas nėra uždavęs. Galiu atsakyti labai tiksliai: tai buvo komanda, kuri turi tokią pat struktūrą kaip ir didelės komandos – viskas taip buvo suplanuota nuo pat pradžių. Tačiau reikia būti realistu ir suprasti, kad tokia komanda negali dirbti gerai. Aš nežinau, ko siekė buvę savininkai, bet paaiškėjo, kad tokia struktūra yra ekonomiškai nepagrįsta.
- Jūs užėmėte komandos vadovo postą po netikėto Christiano Alberso pasitraukimo. Kaip organizavote savo darbą?
- Man sekasi ir kai mane paskiria kokiu nors vadovu, žinau, kad susitvarkysiu. Su dideliu noru ėmiausi šio darbo ir norėjosi viską labai greitai ištaisyti į geresnę pusę. Bet tai nereiškė, kad viskas išeis taip, kaip aš noriu. Pasekmės, kaip matote, liūdnos – aš buvau priverstas išeiti, o komandai dabar vadovauja krizių valdytojas, nieko nesuprantantis apie automobilių sportą.
- Į komandos pasitarimus ateidavo ir Colinas Kollesas, kuris „Caterham“ komandoje atliko „konsultanto“ vaidmenį. Kodėl?
- Taip, jis būdavo komandos pasitarimuose, kadangi atstovaudavo tuometinių komandos akcininkų interesus. Jis nedalyvauja operatyviame valdyme, bet jo žodis būna paskutinis. Pasakyčiau, kad jo vaidmuo yra labai panašus į tai, ką „Red Bull“ komandoje veikia Helmutas Marco.
- Ką jūs galite pasakyti apie jūsų akcininkų struktūrą. Sakoma, kad tai buvo investuotojų konsorciumas iš Šveicarijos ir Dubajaus?
- Aš galiu sąžiningai pasakyti: jei yra kokie dalykai, apie kuriuos aš nežinau, vadinasi, man apie tai žinoti ir nereikia. Reikalo esmė tame, kad tai yra žmonių junginys, kurį buvo galima pavadinti bičiulių klubu, kurį surinko C. Kollesas. Tai labai turtingi žmonės, kurie neturėjo jokių ambicijų „Formulėje-1“, nes jie visi turi nuosavus verslus. Kodėl jie nori likti už kadro? Mes nenorėjome, kad dėmesys būtų skiriamas tik mūsų akcininkams ir jie to nepageidavo. Užtenka, kad jie buvo prisiėmę milžiniškas T. Fernandeso skolas, kurios viršijo 100 mln. svarų.
- Vadinasi, tai slaptas džentelmenų klubas?
- Galima ir taip pasakyti. Spėju, kad jie susirinkdavo sekmadieniais ir pietaudami žiūrėdavo F-1 lenktynes. Jiems tai būdavo labai įdomu.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Giriby 1354
2. Tadas Misevičius 1347
3. Darius Linkevicius 1336
4. Kęstutis Šimkus 1334
5. f1a 1332