Kodėl „Mercedes“ prarado pergalę Melburne?

Kodėl „Mercedes“ prarado pergalę Melburne?
logo 2018 Kovo 26 d. 14:28, Daimler

Lewisas Hamiltonas šauniai nuvažiavo greitąjį ratą kvalifikacijoje, neatidavė lyderio pozicijos Australijos GP etapo starte ir užtikrintai pirmavo lenktynėse iki 26 rato, kai Sebastianas Vettelis virtualaus saugos automobilio fazėje atliko sustojimą ir į trasą sugrįžo prieš britų pilotą. Autoritetingas ekspertas Dieteris Renkenas pabandė išsiaiškinti, kas su „Mercedes“ buvo ne taip.

Kaip Hamiltonas prarado lyderystę

Iki 18 rato Australijos GP etape Lewisui viskas ėjosi pagal planą. Jis išsaugojo lyderio poziciją starte, atsiplėšęs nuo Kimio Raikkoneno 3,3 sek. o prieš Sebastianą Vettelį laimėdamas beveik keturias.

19 rate K. Raikkonenas pasuko į boksus, kur mechanikai pakeitė padangas per 2,39 sek. – tai antras geriausias rezultatas per visas lenktynes. Trasoje tuo momentu buvo žalia šviesa, todėl Kimis pradaro apie 18 sekundžių.

Likus ratus iki savo sustojimo Raikkonenas nuvažiavo ratą su asmeniniu rekordu, todėl „Ferrari“ pakvietė į boksus ne todėl, kad suomio padangos buvo susidėvėjusios, o taktiniais sumetimais. Skuderija pabandė „Mercedes“ priversti atsakyti Hamiltono sustojimu, priversdami Lewisą  nuvažiuoti antrą ilgą atkarpą su minkštosiomis padangomis. Šiuo atveju su Vetteliu, iki šiol važiavusius paskui Kimį, jie turėjo šansą rinktis jiems priimtiną strategiją.

Po Raikkoneno sustojimo „Ferrari“ dar kartą patvirtino sau, kad minkštosios padangos yra kur kas lėtesnės – kitą ratą su naujomis minkštosiomis padangomis Kimis nuvažiavo šešiomis dešimtosiomis blogiau nei su ultraminkštosiomis.

„Mercedes“ atsakė Hamiltono sustojimu, užtikrintai įsitikinę, kad Raikkonenui nepavyks „pakirsti“ Hamiltono dėl ankstesnio sustojimo. Hamiltonas geriau nuvažiavo išvažiavimo po sustojimo ratą, greitai įšildė padangas ir po vieno rato savo prieš tai buvusiam geriausiam laikui nusileido tik  vieną dešimtąją.

19 rate Hamiltonas važiavo tik 13,3 sek. paskui Vettelį. Sebastianui to buvo nepakankama, kad jis liktų priekyje po įprastinio sustojimo. Tačiau virtualaus saugos automobilio režimas, kai greitis drastiškai sumažėja, davė „Ferrari“ šansą.

„Mercedes“ tai irgi žinojo ir pranešė Hamiltonui, kad reikia „pridėti“: „Vettelis net saugos automobilio režime atsilieka nuo mūsų viena sekunde“ – taip pranešė inžinierius Hamiltonui. Hamiltonas pridėjo ir per penkis ratus dar atsiplėšė 1,7 sek. „Mercedes“ paskaičiavo, kad to pakanka, bet padarė klaidą. Kada po Grosjeano sustojimo trasoje atsirado VSC režimas, Vettelis pasikeitė padangas ir sugrįžo į trasą priešais Lewisą. Tai ir nulėmė lenktynių baigtį.

Ką „Mercedes“ padarė ne taip?

„Mes bandėme sukurti saugias atkarpas, norėdami apsisaugoti nuo Raikkoneno „pakirtimo“, nerizikuodami, kad išvažiuos saugos automobilis ar bus paskelbtas VSC režimas. Mes buvome įsitikinę, kas viskas yra kontroliuojama, - po lenktynių sakė „Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas – Mes truputį rizikavome su minkštosiomis padangomis pernelyg ilgai atkarpai iki finišo, bet privalėjome atsakyti į ankstyvą Raikkoneno sustojimą.

Mes apskaičiavome su tarpu, kuris mums išsaugotų lyderystę VSC režime, nes kompiuteris rodė 15 sekundžių. Mes pridėjome dar nedaug ir buvome įsitikinę, kad Lewisas išsaugos lyderystę, kai ekrane pamatėme, kad Vettelis išvažiavo priekyje.

Lewisas viską padarė teisingai. Jis klausė komandos instrukcijų, problema buvo tame, kad ta instrukcija pasirodė esanti klaidinga“...



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983