Komandos pasiekė, kad sprendimai dėl 2021 metų būtų atidėti

Komandos pasiekė, kad sprendimai dėl 2021 metų būtų atidėti
logo 2019 Birželio 11 d. 11:51, FIA

Praėjusią savaitę visos „Formulės-1“ komandos iš FIA gavo 240 puslapių F-1 reformos nuo 2021 metų projektą, į kurį įėjo Sportinis ir Techninis reglamentai, o taip pat dokumentai, reglamentuojantys santykius tarp pasaulio čempionato dalyvių, federacijos ir „Formulės-1“ vadovybės.

Buvo tikimasi, kad Kanados GP etapo dienomis prie uždarų durų vyks šių projektų svarstymas ir savaitgalio pabaigoje visos pusės galutinai susitars. Oficialios informacijos apie šias derybas nebuvo, tačiau kai kurios detalės vis tik paaiškėjo. Kiek galima suprasti, siūlymai, susiję su būsimu komandų biudžetų ribojimu ir Sportinis reglamentas komandas iš esmės tenkina. O štai Techninis reglamentas sulaukė daugybės klausimų, pavyzdžiui, daug kam nepatinka būsimosios kartos bolidų išvaizda.

„Pasipriešinimas gana stiprus, - pakomentavo „Formulės-1“ sporto direktorius Rossas Brawnas. Mes leidome komandoms dalyvauti šios koncepcijos kūrimo procese. Jie apie viską buvo informuoti. Tai, ką jie dabar gavo, jiems buvo pažįstama. Kodėl jie nekėlė triukšmo anksčiau?“

Komandų techninių specialistų pretenzijos yra tos, kad standartinių elementų ir mazgų bus labai daug, o laisvės inžinerinei kūrybai – mažai; mašinos išeis labai sunkios ir ne itin patrauklios išoriškai. Numatoma, kad mašina bus paskirstyta į daugybę sričių, kurių kiekvieną su visomis smulkmenomis aprašys vienas ar kitas reglamento punktas.

„Iš esmės, siūloma pereiti prie standartinių bolidų, tik atvirkštiniu keliu, - nuspėjo vienas iš neįvardytų inžinierių leidiniui „Auto Motor und Sport“. – Mašinos atrodys vienodai, ir atskirti jas bus galima tik pagal nudažymą, tuo tarpu kai „Formulės-1“ DNR yra tas, kad mes visi čia siūlome skirtingus sprendimus“.

„Formulės-1“ vadovybė jau jaudinasi, kad „top“ komandos atmes pateiktą Techninio reglamento projektą; kalbama, kad „Ferrari“ net pasinaudos savo veto teise. Tačiau formaliai ši teisė negalios nuo 2021 metų, atitinkamai, būsimojo reglamento klausimu ji negali būti taikoma. FIA tuo tarpu viliasi, kad tokį kazusą būtina įtraukti į sportinį kodeksą, kad reguliuojantis organas turėtų galimybę keisti taisykles vienasmeniškai.

Būtent tai jaudina komandas, kurios nori turėti balso teisę. Neformaliame susitikime Monrealyje su „Formulės-1“ vykdomuoju direktoriumi Chase‘u Carey, komandų atstovai dar kartą aptarė situaciją su „Liberty Media“ ir susidarė įspūdis, kad krizės pavyko išvengti.

„Situacija gana rami, - rezultatus pakomentavo „Ferrari“ vadovas Mattia Binotto. Viskas užsibaigė tuo, kad komandos privertė FIA sprendimą dėl Techninio reglamento perkelti į spalio pabaigą.

Visi komandų vadovai turėjo pasirašyti ypatingą dokumentą, kuris apspręstų jų teisę, konsultuojantis su FIA, siūlyti pakeitimus Techniniam reglamentui. Kas iš to išeis, taps aišku vėliau. Bet kokiu atveju, visi pakeitimai pareikalaus vieningo pritarimo ir galima tikėtis, kad dėl kiekvieno teksto niuanso įvyks aštrios diskusijos.

FIA šį ketvirtadienį renka komandų vadovus ir technikos direktorius, o taip pat pilotus pokalbiui apie „Formulės-1“ taisyklių reformą. Sprendimas pakviesti lenktynininkus buvo priimtas po to, kai spaudos konferencijoje Monrealyje Lewisas Hamiltonas pasiskundė, kad jų nuomonė nėra niekam įdomi.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983