Kur dingo „Ferrari“ greitis? (39)

Kur dingo „Ferrari“ greitis?
logo Spalio 16 d. 10:39, Ferrari

Iki Italijos GP etapo atrodė, kad „Ferrari“ turi pačią geriausią čempionato mašiną. Ekspertai „Ferrari“ pranašumą iki tol vertino maždaug 0,2 sek. viename rate, bet šis pranašumas staiga dingo ir dabar SF71H pralaimi „Mercedes“ maždaug po 0,5 sek. rate. Situaciją pabandė išanalizuoti vokiečių leidinio „Auto Motor und Sport“ žurnalistas Michaelis Schmidtas ir jis pabandė surasti atsakymą į tokį klausimą: ar pasaulio čempionų komanda staiga tiek daug „pridėjo“, ar atvirkščiai – „Ferrari“ rezultatai smarkiai suprastėjo?

Kalba visų pirma eina apie kvalifikacijas, nes lenktynėse situacija ne tokia dramatiška, nors Lewisas Hamiltonas Sebastianą Vettelį jau lenkia 67 taškais, todėl imtis kokių nors radikalesnių priemonių jau yra per vėlu. Kai Hamiltonas pirmauja lenktynėse, jis be problemų kontroliuoja tempą ir jam netenka per daug rūpintis padangų būkle.

Per trejas paskutines lenktynes pasaulio čempionui tik vieną kartą reikėjo rimtai pagreitėti: tai buvo Sočyje, kai po sustojimo boksuose Vettelis staiga atsidūrė priekyje jo. Bet neilgam, kadangi Lewisas labai šauniai aplenkė varžovą, nors kiek ir sugadino padangas.

Bet sugrįžkite prie kvalifikacijų. Praktiškai „Ferrari“ „Mercedes“ ekipai prarado 0,7 sek. Atrodo, kad komanda iš Maranello per vėlai suprato, kad čempionate įvyko lūžis.

Kas gi atsitiko po lenktynių savaitgalio Monzoje? „Mercedes“ atveždavo aerodinamikos naujienas į tris paskutinius etapus paeiliui ir komandos inžinieriai pasiektą pažangą įvertino maždaug 0,2 sek. kiekviename rate. Arba gal truputį mažiau.

Bet juk ir „Ferrari“ nesėdėjo sudėję rankų. Raudonoje mašinoje atsirado naujas galinis sparnas, buvo modernizuotas dugnas, deflektoriai, o Sočyje atsirado ir naujas priekinis sparnas. Tačiau dauguma naujienų neatsiliepė greičiui, dalis paveikė darbo su padangomis balansą, tačiau pilotai esminių skirtumų nepastebėjo.

„Mašinos elgesys nepasikeitė lyginant su tuo, kas buvo anksčiau“, - konstatavo Vettelis Suzukoje.

Bet yra ir pakankamai objektyvus kriterijus, kuris leidžia daryti išvadą apie tai, kad „Mercedes“ mašina tapo kur kas greitesnė, o „Ferrari“ prarado greitį. Tai „Red Bull“ atsilikimas.

Jis  „Mercedes“ atžvilgiu liko tas pats, o štai prie „Ferrari“ mašinų „Red Bull“ priartėjo smarkiai ir paskutiniuose etapuose ši komanda „Ferrari“ kėlė didelę grėsmę. Trejos paskutinės lenktynės vyko skirtingose pagal savo charakterį trasose, bet galima įžvelgti bendrą tendenciją: „Ferrari“ iššvaistė turėtą pranašumą, kurį anksčiau duodavo variklis ir tai matyti pagal greitį tiesiosiose.

Bet yra ir dar vienas sunkiai paaiškinamas faktorius: visose trejose paskutinėse lenktynėse Skuderija turėjo bėdų su galinėmis padangomis. Kvalifikacijose pačių minkščiausių sudėčių padangos su vargais išlaikydavo vieną greitą ratą ir prarasdavo tempą paskutiniame sektoriuje.

„Tai kažkas naujo, - pripažino Vettelis. – Anksčiau mūsų mašina visuomet geriau nei „Mercedes“ dirbo su padangomis. Bet šeštadienį Suzukoje mes kai ką išsiaiškinome ir tai, matyt, leis surasti atsakymus“.

Gali būti, jis tame tarpe galvoje turėjo modifikacijas, pristatytas Singapūre, kurias vėliau teko pripažinti kaip neefektyvias. Dėl jų mašinos aerodinaminis balansas pasikeitė ir reguliuoti mašiną tapo kur kas sudėtingiau. Tarp kitko, kalba ėjo apie naują galinį sparną ir deflektorius: Suzukoje italų komandai teko sugrįžti prie senos galinio sparno konfigūracijos.

Prie visko sunkumų pridėjo ir klaidos, padarytos komandos strategų: Japonijos trasoje kvalifikacijos finale, kuris vyko permainingu oru, abiem „Ferrari“ mašinoms buvo uždėtos tarpinės lietaus padangos, tuo tarpu kai „Mercedes“ į trasą išvažiavo su „slick“ tipo padangomis. Būtent šis spendimas buvo teisingas.

Be to, iš Italijos atkeliavo gandai, kad „Ferrari“  viduje prasidėjo nesutarimai tarp komandos vadovo Maurizio Arrivabene ir technikos direktoriaus Mattia Binotto. Lyg tai Arrivabene ir vadovybė, kuri pagal rangą yra dar aukščiau, visai atvirai kritikuoja mašiną, nors apskritai SF71H iš tikrųjų yra visai nebloga. Bet tik paskutiniu metu jos modernizavimo darbai vyksta neteisinga kryptimi.

Bet ar Maranello ekipos aukščiausieji vadovai  įvertino, kad Binotto kritika gali privesti prie dar labiau nepageidaujamų pasekmių? Juk paskutinių dviejų metų sėkmė visų pirma yra susijusi su tuo, kad jis ir jo komanda atliko viso inžinerinio departamento restruktūrizaciją ir uždegė žalią šviesą daugeliui naujų, bet labai drąsių idėjų.

 

 

Komentarai (39)


eustachijus
| Spalio 18 d. 10:49
F1 visu pirma technikos tobulinimo lenktynės tad nieko keista,kad pajėgumai varijuoja. Fermos poroj lenktyniu tikrai buvo nepavejami,daugumoj labai arti,tik po vasaros kaip visada atsiliko tobulinime. fermos atveju reikia piloto,kad vaziuotu be klaidu ir isnaudotu bolidą visiškai kaip ,tai kažkada su ferais darė alo. Jo feraris kvaloj būdavo penktas,fotelio minimum antras,o vienas buvo kovoj iki paskutinių lenktynių,kitas vidurį sezono out štai ir visa matematika bei žmogiškasis faktorius,vienintelis dar kažkiek sulaikantis mane čia,išėjus alo siūsiu nx ta klounadą ir tiek
burzumas
| Spalio 17 d. 19:54
Niekur jis nedingo - jo paprasciausia ir nebuvo:))) Niekas be nieko niekur nedingsta:)) Ir visi jaucia kad Mercedes GREITESNI:) Ne pilotas lemia, o automobilis siuo atveju:)) Vetelliui tereikejo nepadaryti keliu klaidu ir butu jis salia:))) Cia kaip pvz, kad kartais reikia stipresniu nervu ir susitvardymo, o ne to "kvailo progreso" del kazko:))) Ir be to l.juokinga kai kysa jie ta NOSI bet kur ir bet kada:)) juk jei esi greitesnis tai esi greitesnis, o cia kuriamas mazdaug vaizdas - kad reikia kiekviena galimybe isnaudoti kad ir kokia ji beviltiska butu:))) JUoikinga tiesiog:))) O lyderiai su greitesniais bolidais ramiai lenkia ir nekysa niekur nieko, tik tie kiti:))) Tai isvada iseina - jei esi greitas, tai aplenksi ir taip, o kam cia kaisioti ta nosi kur nereikia?:))) O Vetteliui geriausia virsti "robotu" = neaplenkaiu - nerizikuoju - ir man DZIN:)))
eustachijus
| Spalio 17 d. 11:20
Bbs į subinę
Pit Crew
| Spalio 17 d. 08:57
Misiulis
| Spalio 16 d. 22:28

Bet velniop Vetteli, yra kaip yra. Ka verta pastebeti tai siemetine LH forma. Nekenciu jo labiau nei Alonso, bet negalig nesizavet. Fantastiskas jis siemet, bravo.

Gal užteks tau su tais nekentimais ir saviplaka?
kart
| Spalio 17 d. 00:21
Chebra, baikit jus cia pestis, radau as ta Ferrari greiti! Uz spintos buvo uzkrites... Bandysiu spet issiust pastu iki savaitgalio.
Black_Death
| Spalio 17 d. 00:20
Misiulis
| Spalio 16 d. 22:28

Bet velniop Vetteli, yra kaip yra. Ka verta pastebeti tai siemetine LH forma. Nekenciu jo labiau nei Alonso, bet negalig nesizavet. Fantastiskas jis siemet, bravo.

1. įvairias situacijas reikia vertinti, objektyviai ir įvairių pusių.
2. ne visada mums labiausiai patinkantis yra geriausias.
3. laimintis/laimėjęs konkurentas, neatneša ir nepaduota akmens, jog mesti į jį, reikia matyti ir suprasti, kodėl, kaip ir dėl ko tokia pozicija lenktyninko X ir Y ir likusių.

P.S. rašau ne Misiuliui. o visiems kitiems turintiems vidurių nelaikymo problema, ne gana to dar ir laukia kol pirštas užkimš ir sustabdys jų negalavimą. Jog šie tiesiog nustotų triesti kur papuolė ir pažiūrėtų galbūt jų favoritas "darbe dirba darbą", o ne 'darbas ir hobis vienas ir tas pats'.
Tegul pagalvoja ir sau atsako visi, jei man patinka X, o laimi Y, Jei laimėjimas sąžiningas ir švarus tai ar reikia ieškoti savo galvoje minčių kodėl Y kaltas, kad nelaimėjo X.
A85
| Spalio 17 d. 00:03
tribeca
| Spalio 16 d. 21:30

A85 > jei apie sportini automobili sakoma bolidas, tai turima galvoje raketa ant ratu kuri vaziuoja isdziuvusio druskos ezero dugnu dazniausiai Bonevilyje 1000km/h greiciu, pirmos formules automobiliams sis terminas netinka.

Paėmė komentatoriai nišinį terminą ir padarė plačiai vartojimu, supaprastinant tą gremėzdą „sportinis automobilis“, „lenktyninis automobilis“. Man tai gražu, astronomija, kosmosas, greitis, pavojus, viskas telpa termine bolidas, kaip ir F1. Juo labiau, kad F1 daug inžinierių iš aeronautikos atėję (na, mokslus baigę, nes tos aerodinamikos nelabai kur kitur ir mokė), kaip ir technologijos (anglies pluoštas, lengvi metalų lydiniai ir t.t.). Terminai kinta, žodžiams suteikiamos naujos prasmės ir niekas dėl to nemiršta. Dabar prisiknist net ir prie VLKK sankcionuoto termino, tai kamon. Dar skundą parašykit, kad vartojamas automobiliams su atvirais ratais apibūdint.
Misiulis
| Spalio 16 d. 22:28
Bet velniop Vetteli, yra kaip yra. Ka verta pastebeti tai siemetine LH forma. Nekenciu jo labiau nei Alonso, bet negalig nesizavet. Fantastiskas jis siemet, bravo.
Misiulis
| Spalio 16 d. 22:27
Mano nuomone tokia, kad nugalėti šiemetinį Hamiltona ir Mercedes turėjo deliverinti iki galo ir Ferrari ir Vettelis. Bet nei Vettelis nei Ferrari nedeliverino ir turim ka turim. Nebutu uzteke vien ferrari pranasumo su tiek SV klaidu ir nebutu uzteke jei SV nebutu padares klaidu su tokiu ferrariu.
tribeca
| Spalio 16 d. 21:30
A85 > jei apie sportini automobili sakoma bolidas, tai turima galvoje raketa ant ratu kuri vaziuoja isdziuvusio druskos ezero dugnu dazniausiai Bonevilyje 1000km/h greiciu, pirmos formules automobiliams sis terminas netinka.
×

F-1.lt pulsas