Kur dingo „Ferrari“ greitis?

Kur dingo „Ferrari“ greitis?
logo 2018 Spalio 16 d. 10:39, Ferrari

Iki Italijos GP etapo atrodė, kad „Ferrari“ turi pačią geriausią čempionato mašiną. Ekspertai „Ferrari“ pranašumą iki tol vertino maždaug 0,2 sek. viename rate, bet šis pranašumas staiga dingo ir dabar SF71H pralaimi „Mercedes“ maždaug po 0,5 sek. rate. Situaciją pabandė išanalizuoti vokiečių leidinio „Auto Motor und Sport“ žurnalistas Michaelis Schmidtas ir jis pabandė surasti atsakymą į tokį klausimą: ar pasaulio čempionų komanda staiga tiek daug „pridėjo“, ar atvirkščiai – „Ferrari“ rezultatai smarkiai suprastėjo?

Kalba visų pirma eina apie kvalifikacijas, nes lenktynėse situacija ne tokia dramatiška, nors Lewisas Hamiltonas Sebastianą Vettelį jau lenkia 67 taškais, todėl imtis kokių nors radikalesnių priemonių jau yra per vėlu. Kai Hamiltonas pirmauja lenktynėse, jis be problemų kontroliuoja tempą ir jam netenka per daug rūpintis padangų būkle.

Per trejas paskutines lenktynes pasaulio čempionui tik vieną kartą reikėjo rimtai pagreitėti: tai buvo Sočyje, kai po sustojimo boksuose Vettelis staiga atsidūrė priekyje jo. Bet neilgam, kadangi Lewisas labai šauniai aplenkė varžovą, nors kiek ir sugadino padangas.

Bet sugrįžkite prie kvalifikacijų. Praktiškai „Ferrari“ „Mercedes“ ekipai prarado 0,7 sek. Atrodo, kad komanda iš Maranello per vėlai suprato, kad čempionate įvyko lūžis.

Kas gi atsitiko po lenktynių savaitgalio Monzoje? „Mercedes“ atveždavo aerodinamikos naujienas į tris paskutinius etapus paeiliui ir komandos inžinieriai pasiektą pažangą įvertino maždaug 0,2 sek. kiekviename rate. Arba gal truputį mažiau.

Bet juk ir „Ferrari“ nesėdėjo sudėję rankų. Raudonoje mašinoje atsirado naujas galinis sparnas, buvo modernizuotas dugnas, deflektoriai, o Sočyje atsirado ir naujas priekinis sparnas. Tačiau dauguma naujienų neatsiliepė greičiui, dalis paveikė darbo su padangomis balansą, tačiau pilotai esminių skirtumų nepastebėjo.

„Mašinos elgesys nepasikeitė lyginant su tuo, kas buvo anksčiau“, - konstatavo Vettelis Suzukoje.

Bet yra ir pakankamai objektyvus kriterijus, kuris leidžia daryti išvadą apie tai, kad „Mercedes“ mašina tapo kur kas greitesnė, o „Ferrari“ prarado greitį. Tai „Red Bull“ atsilikimas.

Jis  „Mercedes“ atžvilgiu liko tas pats, o štai prie „Ferrari“ mašinų „Red Bull“ priartėjo smarkiai ir paskutiniuose etapuose ši komanda „Ferrari“ kėlė didelę grėsmę. Trejos paskutinės lenktynės vyko skirtingose pagal savo charakterį trasose, bet galima įžvelgti bendrą tendenciją: „Ferrari“ iššvaistė turėtą pranašumą, kurį anksčiau duodavo variklis ir tai matyti pagal greitį tiesiosiose.

Bet yra ir dar vienas sunkiai paaiškinamas faktorius: visose trejose paskutinėse lenktynėse Skuderija turėjo bėdų su galinėmis padangomis. Kvalifikacijose pačių minkščiausių sudėčių padangos su vargais išlaikydavo vieną greitą ratą ir prarasdavo tempą paskutiniame sektoriuje.

„Tai kažkas naujo, - pripažino Vettelis. – Anksčiau mūsų mašina visuomet geriau nei „Mercedes“ dirbo su padangomis. Bet šeštadienį Suzukoje mes kai ką išsiaiškinome ir tai, matyt, leis surasti atsakymus“.

Gali būti, jis tame tarpe galvoje turėjo modifikacijas, pristatytas Singapūre, kurias vėliau teko pripažinti kaip neefektyvias. Dėl jų mašinos aerodinaminis balansas pasikeitė ir reguliuoti mašiną tapo kur kas sudėtingiau. Tarp kitko, kalba ėjo apie naują galinį sparną ir deflektorius: Suzukoje italų komandai teko sugrįžti prie senos galinio sparno konfigūracijos.

Prie visko sunkumų pridėjo ir klaidos, padarytos komandos strategų: Japonijos trasoje kvalifikacijos finale, kuris vyko permainingu oru, abiem „Ferrari“ mašinoms buvo uždėtos tarpinės lietaus padangos, tuo tarpu kai „Mercedes“ į trasą išvažiavo su „slick“ tipo padangomis. Būtent šis spendimas buvo teisingas.

Be to, iš Italijos atkeliavo gandai, kad „Ferrari“  viduje prasidėjo nesutarimai tarp komandos vadovo Maurizio Arrivabene ir technikos direktoriaus Mattia Binotto. Lyg tai Arrivabene ir vadovybė, kuri pagal rangą yra dar aukščiau, visai atvirai kritikuoja mašiną, nors apskritai SF71H iš tikrųjų yra visai nebloga. Bet tik paskutiniu metu jos modernizavimo darbai vyksta neteisinga kryptimi.

Bet ar Maranello ekipos aukščiausieji vadovai  įvertino, kad Binotto kritika gali privesti prie dar labiau nepageidaujamų pasekmių? Juk paskutinių dviejų metų sėkmė visų pirma yra susijusi su tuo, kad jis ir jo komanda atliko viso inžinerinio departamento restruktūrizaciją ir uždegė žalią šviesą daugeliui naujų, bet labai drąsių idėjų.

 

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Kęstutis Šimkus 450
2. Giriby 441
3. mantioras 440
4. Gudas 435
5. f1a 433