M. Hakkinenas: “Formulėje-1” visuomet yra rizika

M. Hakkinenas: “Formulėje-1” visuomet yra rizika
logo 2015 Gegužės 06 d. 06:55, DTM
Šios savaitės pradžioje dukart F-1 pasaulio čempionas suomis Mika Hakkinenas lankėsi Madride kaip kompanijos „Jonhie Walker“ ambasadorius ir ten propagavo automobilio vairavimą tik esant visiškai blaiviam.

Savo interviu ispanų „Marca“ leidiniui M. Hakkinenas kalbėjo apie „Mercedes“ komandos dominavimą, Fernando Alonso perėjimą į „McLaren“ komandą ir apie jaunojo Maxo Verstappeno debiutą.

- Ar, jūsų nuomone, reikia keisti „Formulės-1“ reglamentą vien dėl to, kad dominuoja viena „Mercedes“ komanda?
- Sudėtingas klausimas, juolab, jog aš esu „Mercedes“ pasiuntinys. Aš didžiuojuosi jų darbu, jie labai daug padarė savo tikslui pasiekti, sukūrė labai gerą jėgos agregatą ir puikią važiuoklę. Jie turi unikalius specialistus ir šaunius pilotus. Tačiau „Formulė-1“ ir yra dėl to nuostabi, kad čia laimi tik vienas. Jei ir yra dabar komanda, kuri „Mercedes“ nusileidžia visai nedaug – tai „Ferrari“. Pavyti „Mercedes“ yra be galo sudėtinga, bet nieko nėra neįmanomo, italai tai sugebėtų padaryti.
„Formulėje-1“ nuolat keičiasi taisyklės, būtent tuo ir traukia žiūrovus dauguma sporto šakų. Kartais tos permainos nukeliauja per daug toli, bet tikslas išlieka tas pats – bet kokiomis priemonėmis būti pirmam. Jei jūs norite išlaikyti lyderio pozicijas, privalote rizikuoti. Tai liečia ir lenktynininkus – norėdamas iškovoti „pole“ poziciją, privalai rizikuoti. Taigi, „Formulėje-1“ rizika išliks visada.
- 1994 metais jūs „McLaren-Peugeot“ komandoje jūs visą sezoną praleidote be pergalių, o ir pirmuosius du metus, kai komanda perėjo prie „Mercedes“ variklių, taip pat neiškovojote pergalių. Ar galima pasakyti, kad ir dabar vyksta kažkas panašaus?
- Dabar tapo kur kas sunkiau greičiau pasiekti sėkmę: negalima pilnavertiškai dirbti per testus, nes per juos galima išspręsti daugelį problemų ir pasiekti tų komandų lygį, kurios jau antrus metus dirba su šiandieninėmis jėgainėmis. Aš šito nežinau ir nenoriu spėlioti, bet situacija „McLaren“ komandoje yra sudėtinga tiek pačiai komandai, tiek pilotams, tiek ir rėmėjams.
- Kaip dvi labai stambios kompanijos su dideliais biudžetais gali vėluoti dvejus metus kuriant jėgos agregatą?
- „Formulė-1“ yra kažkuo panaši į naujo kompiuterio kūrimą – reikia labai daug laiko tobulinimui bei derinimui, kadangi kalba eina ne vien apie vidaus degimo variklį ir pavarų dėžę. Į vieną visumą reikia sujungti daugelį komponentų, pasiekti harmoningo jų darbo. Kai jūs turite nepakankamai patirties ir žinių vienoje ar kitoje srityje, jūs pradedate beviltiškai atsilikti. Bet „McLaren“ neturi pasiduoti, o dar sunkiau ir racionaliau dirbti.
- Ar jūs pastebėjote, kad ispanų sirgaliai yra itin nusivylę...
- Taip. Dar turint galvoje „Ferrari“ sėkmę, jiems iš tiesų dabar sunku...
- Ar jūs galvojate, jog Fernando Alonso suklydo, išeidamas iš „Ferrari“ komandos?
- Aš negaliu atsakyti į šį klausimą, tai būtų neteisinga iš mano pusės. Kas padaryta, tas padaryta. Beje, būtų sąžininga pažymėti, jog Fernando darbas iš dalies irgi prisidėjo prie „Ferrari“ sėkmės.
- Ar manote, kad jis kada nors pradės laimėti lenktynes su „McLaren“ komanda?
- F. Alonso „Formulėje-1“ jau praleido daug metų, todėl būtina žinoti, ar liko jam dar pakankamai motyvacijos. Aš nenoriu svarstyti apie politiką ir vadybą, aš žiūriu į situaciją iš šalies, bet būdamas dukart pasaulio čempionu, galiu pastatyti save į jo vietą: kai jūs praleidote labai daug metų „Formulėje-1“, labai sunku surasti motyvaciją, jam bus labai sunku išsaugoti pasitikėjimą savo jėgomis ir norą judėti toliau į priekį.
- Ar jūs sugrįžtumėte į „McLaren“ komandą?
- Sunku pasakyti. Tai, kas dedasi komandos viduje, didelė prasme lemia ir žmonių tarpusavio santykiai. Tokias atvejais būna tiek politinių, tiek ekonominių priežasčių, jau nekalbant apie bolido pilotavimą. Ronas Dennisas gerai tai supranta. Žinoma, jie turi viską aptarti ir išspręsti problemas, kadangi neįmanoma amžinai naudoti tų pačių argumentų.
- Ar Kimis Raikkonenas yra teisingas pasirinkimas „Ferrari“ komandai?
- Jei pilotas pasiekia gerų rezultatų, jis turi pilną teisę pasilikti komandoje. Svarbiausia suprasti, kokias užduotis jums kelia komanda, nepriklausomai nuo to, keik pilotui yra metų. Jei tarp komandos kolegų tėra tik vienos ar dviejų sekundės dešimtųjų skirtumas ir abu jie pasiekia gerų rezultatų, tai kam juos keisti?
- Žinome, kad jūs nemėgstate kalbėti apie Michaelį Schumacherį ir apie jo tragišką likimą, bet ką jūs galvojate apie jo sūnų Miką?
- Taip, aš mačiau lenktynes, kur jis pasiekė pergalę. Jam nepasisekė kvalifikacijoje, bet jis yra protingas lenktynininkas. Svarbiausia, kad Mikas būtų patenkintas tuo, kuo jis užsiima. Jis dabar yra geros sportinės formos. Aš nežinau, ar jis atsidurs „Formulėje-1“ ir manau, kad jis ir pats to dar nežino, bet jam tai visuomet bus rizika, nes jis juk negali tenkintis antrąja vieta, o visada privalo siekti pergalės. O tai reiškia dideles aukas, sugebėti priimti bet kokią kritiką ir pačiam būti labai savikritišku. O tai labai nelengva. „Formulėje-1“ paprastai niekas nepripažįsta pasiteisinimų, nes kalba eina apie aukščiausio lygio pasaulio čempionatą.
- Susidaro įspūdis, kad dabar yra kur kas paprasčiau labai anksti debiutuoti ir iš karto rodyti labai neblogą greitį...
- Technologijos „Formulėje-1“ tampa vis sudėtingesnės, pilotas gauna labai daug informacijos. Nerealu, kiek duomenų privalo stebėti lenktynininkas, norėdamas būti geriausiu. Anksčiau reikėdavo daugiau dirbti su savimi, o dabar yra simuliatoriai, kurie sugeba sulyginti tavo darbą su kitų pilotų ir gali visą dieną treniruotis pačiomis įvairiausiomis sąlygomis. Aš nesakau, kad tai yra lengva, bet šiandieniniai pilotai turi daugiau galimybių tapti pačiais geriausiais. Mano laikais skirtumai tarp pilotų meistriškumo būdavo didesni.
- Ar Maxas Verstappenas yra geras pavyzdys?
- Tarp jo ir Carloso Sainzo vyksta įdomi kova, bet jie abu puikiai tvarkosi. Aš pats buvau prieš, kad 17-metis paauglys debiutuotų „Formulėje-1“, bet dabar džiaugiuosi, jog aš klydau. Tai kalba apie tai, kad laikai pasikeitė, dabar viskas yra visai kitaip. Jaunimas tapo kur kas organizuotesnis, geriau dirba su didele armija specialistų, kurie supa kiekvieną pilotą, geriau pasiruošę bendrauti su spauda ir su pačiais bolidais. Anksčiau taip nebūdavo.
- Kas šiais metais laimės čempiono titulą?
- Pats geriausias. Titulą laimės tik pats stipriausias. Sprendžiant iš visko, „Mercedes“ šį sezoną pradėjo ne ką blogiau nei pernai, bet aš esu nustebęs „Ferrari“ komandos progresu. Dabar dar anksti spręsti, kas šiame sezone gali atsitikti, bet dabar atrodo, kad Nico Rosbergas kažkiek nusileidžia komandos kolegai. Bet vokietis turi pakankamai laiko padėčiai ištaisyti. Aš nenujaučiau, kad 1998 metais galėčiau laimėti titulą, bet taip susiklostė situacija.
- Ką jūs mieliau prisimenate: dvigubą Zontos ir Schumacherio lenkimą Spa ar pirmąjį čempiono titulą?
- Aš turėjau labai ramiai lenkti, bet man nepatiko bolido elgesys – tai iš tikrųjų vienas geriausių mano karjeros prisiminimų. Bet iškovojęs pasaulio čempiono vardą, pilotas jaučia ypatingą jausmą, nes jis pasiekia tikslą, prie kurio eina daugelį metų. Tai duoda papildomą stimulą, aplinkiniai pradeda jus vertinti kiek kitaip, o komanda dar labiau susiburia aplink čempioną – tai labai geras jausmas.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553