M. Masi: juodai-balta vėliava bus naudojama dažniau

logo 2019 Rugsėjo 09 d. 12:17

Po Italijos GP finišo FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi pakomentavo svarbiausius sprendimus, kuriuos teisėjams reikėjo priimti Monzoje.

  • Pradėkime nuo Sebastiano Vettelio, kuris prarado savojo „Ferrari“ kontrolę ir bolidą apsuko viduryje Ascari posūkio. Kokiais kriterijais jūs vadovaujatės, analizuodami panašius incidentus?
  • Jei situacija vystytųsi pagal normalų scenarijų, viskas užsibaigtų paprasčiausiu apsisukimu, Sebastianas nesiimtų jokių veiksmų ir neleistų incidento su kita mašina, o sugrįžtų į trasą ir viskas tuo užsibaigtų. Bet būtent jis, sugrįždamas į trasą, visų pirma, sukūrė pavojingą situaciją, antra, galiausiai įvyko kontaktas su kita mašina. Lance‘as Strollas tame epizode tapo nekalta auka.
  • Bet po to Strollas atsidūrė panašioje situacijoje ir galiausiai jis vos nesusidūrė su Pierre‘u Gasly, bet jo atžvilgiu jūs pasielgėte ne taip griežtai, nors atrodė, jog incidentai labai panašūs?
  • Teisėjai išanalizavo abu incidentus ir, tikėtina, pats didžiausias skirtumas tarp jų buvo tas, kad Sebastiano ir Lance‘o atveju buvo ne tik nesaugus sugrįžimas į trasą, bet ir kontaktas tarp bolidų. Lance‘o ir Pierre‘o epizode susidūrimo nebuvo, tik nesaugus sugrįžimas, todėl Vettelis gavo 10 sek. baudą „Stop&Go“, o Strollas – tik pravažiavimą per serviso zoną.
  • 10 sek. „Stop&Go“ bauda pati griežčiausia bausmė, kurią jūs galėjote paskirti tuo metu?
  • Iš esmės, taip. Toliau eina diskvalifikacija – pati griežčiausia bausmė, kuri tik gali būti paskirta.
  • Reikia būti labai drąsiu žmogumi, kad ji būtų pritaikyta Monzoje. Ir vis tik įdomu, kad Vettelis gavo baudą už du pažeidimus, o Strollas – už vieną...
  • Visiškai teisingai. Būtent tai buvo esminis skirtumas tarp dviejų atsitikimų, todėl ir bausmės dydis buvo skirtingas.
  • Regis, kad vienu iš esminių lenktynių momentų buvo Lewiso Hamiltono ataka prieš Charlesą Leclercą. Situacija paaštrėjo pirmame posūkyje, kai Charlesas ne per geriausiai išvažiavo iš 2 posūkio, o tai leido Lewisui pasinaudoti oro maišu paskui „Ferrari“ ir pradėti ataką antrame posūkyje. Mes matėme, kad Charlesas gavo įspėjimą, o taip pat girdėjome, kaip jam apie tai pranešė komanda. Per radiją jam pasakė, kad jis nekeistų krypties trajektorijoje stabdydamas. Be to, buvo labai aštrus momentas stabdant prieš 2 posūkį. Taisyklė pasilieka nepakitusi – varžovui reikia palikti pakankamai vietos, kad ten tilptų mašinos korpusas?
  • Taip, taisyklė išlieka nepasikeitusi. Suprantama, jog Charlesas atstūmė Lewisą ir čia galima sugrįžti prie įvykių per lenktynes Spa, kur buvo panaši situacija su Gasly. Galiausiai Leclercui buvo parodyta juodai-balta vėliava už krypties keitimą stabdymo zonoje ir varžovo išstūmimą iš trasos.
  • Jei pažiūrėsime šio epizodo vaizdo pakartojimą, matyti, kad kontakto tarp mašinų nebuvo. O jei kontaktas būtų ir jei Lewisui lenktynės būtų užsibaigusios atitvare arba jo mašiną apsuktų?
  • Suprantama, tai turėtų įtakos. Bet mes rėmėmės tuo, jog lenktynininkams reikia leisti kovoti trasoje. Ties tuo „Formulė-1“ kartu su komandomis, lenktynininkais bei FIA dirba viso sezono metu ir praėjusiose varžybose Spa mes visus informavome, kad mes dažniau naudosime juodai-baltą vėliavą. Ši vėliava – savotiškas geltonosios kortelės variantas.
  • Prisiminkime pernykštį Italijos GP etapą: tada panaši situacija buvo tarp Valtteri Botto bei Maxo Verstappeno, skirtumas tik tas, kad tarp jų mašinų buvo kontaktas. Ir tada Verstappenas gavo labai rimtą baudą.
  • Viskas teisingai, jis tuomet gavo 5 sek. baudą. Galima nuspėti, kad jei tarp Lewiso ir Charleso mašinų būtų buvęs kontaktas, tai pasekmės būtų analogiškos – beje, man nesinorėtų spėlioti dėl to, koks būtų buvęs teisėjų sprendimas.
  • Išeitų, kad jei tada būtų apsėję be kontakto, tai, taikant šiandieninį požiūrį, galima nuspėti, jog viskas būtų užsibaigę juodai-balta vėliava?
  • Visiškai teisingai. Požiūris keičiasi, mes kartu užsiimame šiuo darbu ir jis duoda rezultatų. Akivaizdu, kad „Ferrari“ komanda pripažino, jog Charlesas veikė ant leistinumo ribos, keisdamas kryptį stabdant ir atitinkamai jį instruktavo.
  • Dėkojame už išaiškinimus. Vadinasi, blogiausiu atveju pilotai gaus tokias baudas, kokią Monzoje gavo Vettelis, o mažiau rimtesniais atvejais kur kas dažniau bus rodomos juodai-baltos vėliavos?
  • Būtent taip. Už mažiau rimtus pažeidimus, kai lenktynininkai neperžengia leistinumo ribų, mes vienareikšmiškai dažniau naudosime juodai-baltas vėliavas. Bet per lenktynes ją jums gali parodyti tik vieną kartą, o jei pažeidimas pasikartos, tai jūs būsite iškviestas pas teisėjus. Visus pilotus dėl to jau įspėjome.
  • Taip pat buvo keista situacija su Kimiu Raikkonenu – jis turėjo startuoti su tomis padangomis, su kuriomis važiavo per antrąją kvalifikacijos dalį?
  • Viskas teisingai.
  • Bet juk po avarijos komanda jau neprivalo vykdyti uždaro parko taisyklės?
  • Bet padangas galima keisti tik tuo atveju, jei kalba eina apie važiuoklės keitimą, o to nebuvo. Padangas galima keisti tik tada, jei yra keičiama saugumo salelė.
  • Po Alexo Peroni avarijos „Formulėje-3“ buvo nutarta Parabolica posūkyje išmontuoti skersai išdėstytą kelkraštį – ar tai reiškia, kad panašių veiksmų bus imtasi ir kitose trasose?
  • Jei atvirai, mes kol kas nedarėme jokių apibendrinimų. Mano galva, tai buvo labai keistas incidentas ir jis buvo vienetinio pobūdžio. Bet mes toliau jį analizuosime ir ieškosime galimų variantų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983