M. Masi: juodai-balta vėliava bus naudojama dažniau (18)

M. Masi: juodai-balta vėliava bus naudojama dažniau
logo Rugsėjo 09 d. 12:17, FIA

Po Italijos GP finišo FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi pakomentavo svarbiausius sprendimus, kuriuos teisėjams reikėjo priimti Monzoje.

  • Pradėkime nuo Sebastiano Vettelio, kuris prarado savojo „Ferrari“ kontrolę ir bolidą apsuko viduryje Ascari posūkio. Kokiais kriterijais jūs vadovaujatės, analizuodami panašius incidentus?
  • Jei situacija vystytųsi pagal normalų scenarijų, viskas užsibaigtų paprasčiausiu apsisukimu, Sebastianas nesiimtų jokių veiksmų ir neleistų incidento su kita mašina, o sugrįžtų į trasą ir viskas tuo užsibaigtų. Bet būtent jis, sugrįždamas į trasą, visų pirma, sukūrė pavojingą situaciją, antra, galiausiai įvyko kontaktas su kita mašina. Lance‘as Strollas tame epizode tapo nekalta auka.
  • Bet po to Strollas atsidūrė panašioje situacijoje ir galiausiai jis vos nesusidūrė su Pierre‘u Gasly, bet jo atžvilgiu jūs pasielgėte ne taip griežtai, nors atrodė, jog incidentai labai panašūs?
  • Teisėjai išanalizavo abu incidentus ir, tikėtina, pats didžiausias skirtumas tarp jų buvo tas, kad Sebastiano ir Lance‘o atveju buvo ne tik nesaugus sugrįžimas į trasą, bet ir kontaktas tarp bolidų. Lance‘o ir Pierre‘o epizode susidūrimo nebuvo, tik nesaugus sugrįžimas, todėl Vettelis gavo 10 sek. baudą „Stop&Go“, o Strollas – tik pravažiavimą per serviso zoną.
  • 10 sek. „Stop&Go“ bauda pati griežčiausia bausmė, kurią jūs galėjote paskirti tuo metu?
  • Iš esmės, taip. Toliau eina diskvalifikacija – pati griežčiausia bausmė, kuri tik gali būti paskirta.
  • Reikia būti labai drąsiu žmogumi, kad ji būtų pritaikyta Monzoje. Ir vis tik įdomu, kad Vettelis gavo baudą už du pažeidimus, o Strollas – už vieną...
  • Visiškai teisingai. Būtent tai buvo esminis skirtumas tarp dviejų atsitikimų, todėl ir bausmės dydis buvo skirtingas.
  • Regis, kad vienu iš esminių lenktynių momentų buvo Lewiso Hamiltono ataka prieš Charlesą Leclercą. Situacija paaštrėjo pirmame posūkyje, kai Charlesas ne per geriausiai išvažiavo iš 2 posūkio, o tai leido Lewisui pasinaudoti oro maišu paskui „Ferrari“ ir pradėti ataką antrame posūkyje. Mes matėme, kad Charlesas gavo įspėjimą, o taip pat girdėjome, kaip jam apie tai pranešė komanda. Per radiją jam pasakė, kad jis nekeistų krypties trajektorijoje stabdydamas. Be to, buvo labai aštrus momentas stabdant prieš 2 posūkį. Taisyklė pasilieka nepakitusi – varžovui reikia palikti pakankamai vietos, kad ten tilptų mašinos korpusas?
  • Taip, taisyklė išlieka nepasikeitusi. Suprantama, jog Charlesas atstūmė Lewisą ir čia galima sugrįžti prie įvykių per lenktynes Spa, kur buvo panaši situacija su Gasly. Galiausiai Leclercui buvo parodyta juodai-balta vėliava už krypties keitimą stabdymo zonoje ir varžovo išstūmimą iš trasos.
  • Jei pažiūrėsime šio epizodo vaizdo pakartojimą, matyti, kad kontakto tarp mašinų nebuvo. O jei kontaktas būtų ir jei Lewisui lenktynės būtų užsibaigusios atitvare arba jo mašiną apsuktų?
  • Suprantama, tai turėtų įtakos. Bet mes rėmėmės tuo, jog lenktynininkams reikia leisti kovoti trasoje. Ties tuo „Formulė-1“ kartu su komandomis, lenktynininkais bei FIA dirba viso sezono metu ir praėjusiose varžybose Spa mes visus informavome, kad mes dažniau naudosime juodai-baltą vėliavą. Ši vėliava – savotiškas geltonosios kortelės variantas.
  • Prisiminkime pernykštį Italijos GP etapą: tada panaši situacija buvo tarp Valtteri Botto bei Maxo Verstappeno, skirtumas tik tas, kad tarp jų mašinų buvo kontaktas. Ir tada Verstappenas gavo labai rimtą baudą.
  • Viskas teisingai, jis tuomet gavo 5 sek. baudą. Galima nuspėti, kad jei tarp Lewiso ir Charleso mašinų būtų buvęs kontaktas, tai pasekmės būtų analogiškos – beje, man nesinorėtų spėlioti dėl to, koks būtų buvęs teisėjų sprendimas.
  • Išeitų, kad jei tada būtų apsėję be kontakto, tai, taikant šiandieninį požiūrį, galima nuspėti, jog viskas būtų užsibaigę juodai-balta vėliava?
  • Visiškai teisingai. Požiūris keičiasi, mes kartu užsiimame šiuo darbu ir jis duoda rezultatų. Akivaizdu, kad „Ferrari“ komanda pripažino, jog Charlesas veikė ant leistinumo ribos, keisdamas kryptį stabdant ir atitinkamai jį instruktavo.
  • Dėkojame už išaiškinimus. Vadinasi, blogiausiu atveju pilotai gaus tokias baudas, kokią Monzoje gavo Vettelis, o mažiau rimtesniais atvejais kur kas dažniau bus rodomos juodai-baltos vėliavos?
  • Būtent taip. Už mažiau rimtus pažeidimus, kai lenktynininkai neperžengia leistinumo ribų, mes vienareikšmiškai dažniau naudosime juodai-baltas vėliavas. Bet per lenktynes ją jums gali parodyti tik vieną kartą, o jei pažeidimas pasikartos, tai jūs būsite iškviestas pas teisėjus. Visus pilotus dėl to jau įspėjome.
  • Taip pat buvo keista situacija su Kimiu Raikkonenu – jis turėjo startuoti su tomis padangomis, su kuriomis važiavo per antrąją kvalifikacijos dalį?
  • Viskas teisingai.
  • Bet juk po avarijos komanda jau neprivalo vykdyti uždaro parko taisyklės?
  • Bet padangas galima keisti tik tuo atveju, jei kalba eina apie važiuoklės keitimą, o to nebuvo. Padangas galima keisti tik tada, jei yra keičiama saugumo salelė.
  • Po Alexo Peroni avarijos „Formulėje-3“ buvo nutarta Parabolica posūkyje išmontuoti skersai išdėstytą kelkraštį – ar tai reiškia, kad panašių veiksmų bus imtasi ir kitose trasose?
  • Jei atvirai, mes kol kas nedarėme jokių apibendrinimų. Mano galva, tai buvo labai keistas incidentas ir jis buvo vienetinio pobūdžio. Bet mes toliau jį analizuosime ir ieškosime galimų variantų.

Komentarai (18)


Rasak
| Rugsėjo 11 d. 06:06
Jonaičiui (kuris ir Pranaitis) - kad tave "bedarantį" sutrauktų...
Accadia
| Rugsėjo 10 d. 12:59
F666
| Rugsėjo 10 d. 08:27

ooooo, prisiutagalviai vel apie mafijas kliedi :))) .. senokai, senokai jau girdetas kudakavimas

Manau, kad maišai su praeitimi ir su kažkuo kitu. Aš pažiūrėjau analitiškai ir neteigiu, o keliu klausimą. Jei neturi argumentų, tai gal geriau pasidomėti tema ir padėti kitiems suprasti? P.s. jei laikai kitus vištomis, panašu, kad dar iš kiaušinio neišaugai.
F666
| Rugsėjo 10 d. 08:27
ooooo, prisiutagalviai vel apie mafijas kliedi :))) .. senokai, senokai jau girdetas kudakavimas
Accadia
| Rugsėjo 09 d. 21:28
deivec
| Rugsėjo 09 d. 18:52

tas Massi...tai kazkok pingvinas be frako.
Albon cut chicane - baad boy
Lec cut chicane - w didnt see anything wrong
Vet 4 wheels out, we do not have enough cameras....

Italian mafia?
Accadia
| Rugsėjo 09 d. 21:27
Naivus Kvailys
| Rugsėjo 09 d. 13:45

Peroni suffers broken vertebrae. YZF savaip supranta laimingas pabaigas.

Iš žodžio "labai" matosi, kad ten - asmeninė nuomonė. Mes nuomones priimame, bet nelaikome jų faktais ar rimtais teiginiais. :)
Klepsidra
| Rugsėjo 09 d. 19:50
deivec
| Rugsėjo 09 d. 18:52

tas Massi...tai kazkok pingvinas be frako.
Albon cut chicane - baad boy
Lec cut chicane - w didnt see anything wrong
Vet 4 wheels out, we do not have enough cameras....

Tai cia tas pats, kuris vienintelis Vengrijoje mate kaip
BOT trenkesi i LEC - tada kameras turejo.
Ragaisis
| Rugsėjo 09 d. 19:44
Po hubert zuties uzkulisiuose gal daug kalbu vyksta ir tas vettel grizimas i trasa tera to pasekme - gal parodyti, kad f1 pilotai yra atsakingi. O is kitos puses, tai buvo vettel pats blogiausias ar vienas is blogiausiu poelgiu. As buciau diskvalifikaves, nes jie turi atbuline pavara. Stroll sugadino lenktynes ir gasly, tai tikrai nepateisinama. Manau, kad visiems tereikia is karto suklydus niekur neskubeti ir kuo saugiau grizti lenktynes jei tik tai yra imanoma.
Jonaitis
| Rugsėjo 09 d. 19:12
deivec
| Rugsėjo 09 d. 18:52

tas Massi...tai kazkok pingvinas be frako.
Albon cut chicane - baad boy
Lec cut chicane - w didnt see anything wrong
Vet 4 wheels out, we do not have enough cameras....

Per lenktynes gal greituske buvo isvezus, kad nesimate taves ? atpumpavo ? :)
deivec
| Rugsėjo 09 d. 18:54
YZF
| Rugsėjo 09 d. 18:43

Jis praktiskai pats jau prie pat automobilio ejo ir i ji atsisedo. Tai tas "luzis" matyt greitai sugis ir bicas gales toliau minti tapke.

ten principe dar marshalams laiminga pabaiga...ten gyvenime niekas turbut negalvoja kad ant tos tvoros gali masina pasikabinti...spejo pasitraukti
deivec
| Rugsėjo 09 d. 18:52
tas Massi...tai kazkok pingvinas be frako.
Albon cut chicane - baad boy
Lec cut chicane - w didnt see anything wrong
Vet 4 wheels out, we do not have enough cameras....
×