Maranelle kur kas agresyviau tobulina mašiną

Maranelle kur kas agresyviau tobulina mašiną
logo 2018 Rugpjūčio 15 d. 11:48, Ferrari

Šiais metais „Mercedes“ bei „Ferrari“ kovoja dėl titulo daugmaž lygiomis, bet šiose komandose laikomasi skirtingų pozicijų modernizacijos strategijoje ir tai galima pastebėti pagal tas technines naujoves, kurios atsirado šiose mašinose pirmąjį šių metų pusmetį.

Paskutiniais metais „Ferrari“ komandoje buvo galima pastebėti ryškų vidinio klimato pasikeitimą: dar neseniai inžinieriai baiminosi siūlyti kokias nors naujas idėjas, jei būdavo rizika, kad jos neduos ryškaus greičio padidėjimo. Tai neigiamai atsiliepė kūrybinei paieškai ir vystymosi tempams. Bet po to, kai ekipos techniniam departamentui pradėjo vadovauti Mario Binotto, vaizdas pasikeitė ir šiame sezone Maranelle lenkia savo oponentus pagal važiuoklės ir jėgos agregato tobulinimų intensyvumą.

Nė vienoje čempionato mašinoje šiemet neatsirado tiek daug naujienų kaip SF71H. Versija, kurią mes matome trasoje dabar, tik protarpiais primena tą mašiną, kuri išvažiavo į bandymų trasą Barselonoje.

Per pirmuosius 11 šio sezono etapų „Ferrari“ inžinieriai patobulino beveik kiekvieną bolido elementą. Pavyzdžiui, jei „Mercedes“ iki šiol naudoja tą patį bazinį priekinio sparno variantą, koks buvo ir sezono pradžioje, tik kosmetiškai jį perdarę, tai „Ferrari“ mašinose stovi jau trečia priekinio sparno versija. Tą patį galima pasakyti ir apie bolido dugną: Maranelle reguliariai atnaujina difuzorių ir sritį aplink galinius ratus.

Norint įžiūrėti „Mercedes“ mašinoje atsiradusiais naujoves, prireiks padidinamojo stiklo, tuo tarpu kai „Ferrari“ atnaujinimo požymiai matyti net ir nepatyrusios akies. Kartu italų komandai pavyko pasiekti, kad daugeliu atveju skaičiavimai, padaryti tyrinėjimu metu bazėje, pasitvirtina ir trasoje: viskas dirba pakankamai efektyviai. Galiausiai „Ferrari“ pranašumą turėjo net ir Silverstoune, kur tradiciškai labai stipri būdavo „Mercedes“.

Tarp kitko. „Ferrari“ lenkia varžovus ne tik pagal modernizacijos tempus, bet ir pagal jų agresyvumo laipsnį, iš esmės balansuodami ties leistina riba. Dėl to „Ferrari“ mašinoms ypatingą dėmesį skiria FIA ekspertai, kurie laikas nuo laiko abejoja, ar italai korektiškai interpretuoja techninio reglamento reikalavimus: šiais metais jau buvo iškilę klausimų dėl veidrodėlių tvirtinimo ant „Halo“ sistemos, taip pat dėl priekinės bolido dugno dalies.

Tačiau „Ferrari“ inžinierių tai per daug nejaudina, jiems pavyksta labai tiksliai išnaudoti visas galimybes, kurios yra apibrėžtos reglamento. Suprantama, „Ferrari“ taip pat padeda glaudus bendradarbiavimas su „Haas“, dėl kurio laimi abi komandos. Nors jų vadovybė neigia, kad inžinieriai keičiasi aerodinaminių tyrinėjimų duomenimis, manoma, kad pas abi komandas yra identiška ratų bazė.

„Mercedes“ komanda pirmąją sezono pusę mažiau aktyviai tobulino W09 aerodinamiką ir tik prieš Austrijos GP etapą pakeitimai palietė šoniniu pontonus, deflektorius, veidrodėlius ir galinį sparną. Bet dabar paaiškėjo, kad „Ferrari“ yra priekyje ir pagal jėgos agregato efektyvumą. „Mercedes“ inžinieriai iki šiol negali suprasti, dėl ko Maranelle pavyko pasiekti tokio didelio jėgainės galios padidėjimo.

Tačiau gamyklinė Stutgarto koncerno komanda vis tiek lenkia „Ferrari“ pagal surinktus taškus. Lewisui Hamiltonui pavyksta kompensuoti mašinos trūkumus dėl labai gero pilotavimo, be to, „Ferrari“ padarė labai daug klaidų, kurių buvo galima išvengti, todėl prieš vasaros pertrauką Vettelio atsilikimas asmeninėje įskaitoje išaugo iki 24 taškų.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983