Paskutinis šio sezono GP Abu Dabyje užbaigs šlovingą Lewiso Hamiltono karjerą „Mercedes“, per kurią jis šešiskart tapo čempionu. Nors britas yra sėkmingiausias visų laikų komandos vairuotojas, paskutiniu metu jis susilaukia kritikos dėl to, jog rezultatais nusileidžia komandos draugui George‘ui Russellui.
„Mercedes“ inžinierių komandos narys Andrew Shovlinas pateikė savo įžvalgas apie L. Hamiltono sunkumus 2024 metų sezone. Pasak A. Shovlino, L. Hamiltonui vis dar sunku prisitaikyti prie dabartinės „ground-effect“ technologijos, kuri buvo įdiegta 2022 metais.
„Jeigu pažvelgtume į bendrą vaizdą, mūsų automobilis turi problemų lėtose posūkiuose. Norint tinkamai valdyti šį modelį, vairuotojai priversti slysti galine ašimi tiek įvažiuodami į posūkį, tiek išvažiuodami iš jo. Tai kelia temperatūrą padangose, o Hamiltonui tai sukelia papildomų iššūkių“, – sakė A. Shovlinas.
Jis pridūrė, kad Hamiltonas buvo nepralenkiamas ankstesnės kartos automobiliuose, kur dinamiškas posūkių įveikimas buvo privalumas: „Lewisas sugebėdavo nustatyti automobilio balansą taip, kad stabdymo metu padidėjęs galinės dalies sukibimas padėdavo sukti. Tačiau dabartiniai automobiliai, kurie važiuoja žemiau ir standžiau, tokios dinamikos nebeturi.“
Pasak A. Shovlino, L. Hamiltonui tenka keisti vairavimo stilių, kad prisitaikytų prie šiuolaikinių bolidų savybių: „Šie automobiliai negali suteikti tokio lankstumo kaip anksčiau. Tai iš dalies paaiškina, kodėl Lewisas susiduria su sunkumais, o jo komandos draugas George’as Russellas dažnai pasirodo geriau.“
Tuo tarpu pats L. Hamiltonas pabrėžė, kad jo vairavimas nėra problema: „Automobilio kontrolė man nesukelia problemų, o tai nėra susiję su mano vairavimo įgūdžiais. Problema slypi kitur“, – sakė jis.
Toks A. Shovlino aiškinimas atskleidžia, kad Hamiltono ir „Mercedes“ santykiai šį sezoną patyrė iššūkių dėl technologinių ir konstrukcinių subtilybių, su kuriomis britų čempionui nepavyko pilnai susidoroti.
Sakiau kad skill issue. Neturi gabumu prisitaikyti prie ground efekto ... skaityti daugiau