„Mercedes“ paaiškino priežastis, kodėl pralaimėjo Kinijos GP etape

„Mercedes“ paaiškino priežastis, kodėl pralaimėjo Kinijos GP etape
logo 2018 Balandžio 20 d. 06:00, Pixabay

Kinijoje „Mercedes“ pilotai Valtteri Bottas ir Lewisas Hamiltonas finišavo antroje ir ketvirtoje vietose. Pasaulio čempionų komandos vyriausiasis strategas Jamesas Vowlesas paaiškino su kokiomis problemomis susidūrė jų pilotai ir kodėl nepavyko pasiekti daugiau.

Jamesas  Vowlesas: „Per penktadienio treniruotes mašina buvo greita ir mes galvojome, kad šeštadienį galėsime kovoti dėl „pole“ pozicijos ir dėl pergalės sekmadienį. Šeštadienį trasa ataušo – jei penktadienį trasa buvo apie 20 laipsnių, tai šeštadienį – apie 15 laipsnių. Atrodytų, nedideli pakitimai, bet darbui su padangomis tai turi didelės reikšmės. O sekmadienį asfaltas įkaito net iki 40 laipsnių.

Panašūs temperatūros pokyčiai priveda prie didelių pokyčių dirbant su padangomis. Be to, penktadienį buvo vėjuota - vėjas pūtė į nugarą tolimoje tiesiojoje prieš 14 posūkį. Šeštadienį vėjas pakeitė kryptį ir buvo priešpriešinis, todėl mašina elgėsi visai kitaip stabdant. Jei sujungti šiuos du faktorius, tampa aišku, su kuo mums reikėjo turėti reikalų šeštadienį ir sekmadienį.
Padangos yra labai jautrios temperatūros pokyčiams ir jos efektyviam darbui svarbu yra tai, kad kiekviename posūkyje, kiekvienoje trasos atkarpoje priekinių ir galinių padangų temperatūra turi būti vienoda. Vingiuotuose posūkiuose padangos perkaista, tuo tarpu kai kituose ar tiesiojoje prieš 14 posūkį padangos atvėsta. Mašina turi stabiliai dirbti su padangomis, visos komandos tam įdeda maksimumą pastangų, bet ne visuomet pavysta pasiekti tikslo“.

Komentuodamas lenktynių įvykius, J. Vowlesas papasakojo, kaip Valtteri Bottui pavyko aplenkti Sebastianą Vettelį dėl „pakirtimo“: „Mes norėjome atlikti „pakirtimą“, kadangi prieš sustojimą 3,3 sek, atsilikinėjome nuo Sebastiano, bet kad viskas išeitų, turėjo sutapti keletas faktorių.

Visų pirma, mes idealiai atlikome  sustojimą – per 1,83 sek. pagal mūsų monitoringo duomenis. Nuo 2016 metų Ostino, kai dar buvo naudojamos mažesnės padangos, mes nebuvome pasiekę tokių skaičių. Sebastiano sustojimas buvo 0,9 sek. lėtesnis už mūsų, jei vertinsime visą laiką bendrą laiką,  išbūtą techninio aptarnavimo juostoje. Vien dėl to mes galėjome laimėti laiko, o ir Valtteri išvažiavimo iš boksų ratas buvo puikus.

Mes instruktavome Valtteri, kad jis žinotų, kaip veikti. Faktiškai jo ratas buvo panašus į kvalifikacinį. Jis puikiai susitvarkė ir nepadarė nė vienos klaidos. Dėl to buvo laimėtos dar kelios sekundės.

Mūsų sėkmės paskutiniu faktoriumi tapo tai, kad Sebastinas užvažiavimo į boksus rate jau kovojo su susidėvėjusiomis padangomis. Tuo momentu padangos dar ne iki galo prarado greitį, bet iš esmės degradavo, dėl to buvo prarasta keletas dešimtųjų. Visos šios aplinkybės susidėjo kartu ir leido Valtteri po sustojimo atsidurti 0,7 sek. prieš Vettelį.

Iki „Toro Rosso“ pilotų susidūrimo lenktynės klojosi pagal mūsų planą. Viskas ėjosi taip, kaip mes skaičiavome. „Pakirtimas“ pavyko, Valtteri laimėjo poziciją ir vijosi pirmavusį Kimį Raikkoneną. Jis atliko puikų manevrą antrame posūkyje ir išsiveržė į priekį.

Tuo momentu pasiliko rizika, kad planas nesuveiks, kadangi Sebastianas sugebėjo sumažinti atsilikimą. Bet mes buvome įsitikinę, kad vidutinės padangos leis nuvažiuoti iki finišo, Sebastianas buvo už nugaros, o „Red Bull“ pilotams ir dar kam nors teks stoti antrą kartą. O taip jie praras 20 sek. Tokiu būdu, viskas buvo kontroliuojama“.

Jamesas Vowlesas paaiškino, kodėl V. Bottas ir L. Hamiltonas neužvažiavo į boksus pasirodžius saugos automobiliui: „Valtteri jau buvo fiziškai pravažiavęs įvažiavimą į boksus. Jis paprasčiausiai neturėjo kito pasirinkimo, kaip tik likti trasoje iš važiuoti paskui saugos automobilį.

Mes turėjome galimybę pakviesti į boksus Lewisą. Klausimas tas, kodėl mes to nepadarėme. Tuo lenktynių momentu mes nematėme lenkimų, net jei varžovai naudojo skirtingų mišinių padangas. Pavyzdžiui, pirmą atkarpą kai kas važiavo su minkštosiomis, o kai kas su ultraminkštosiomis, bet niekas nieko neaplenkė.

Kai dėl mūsų situacijos, tai priekyje važiavo Kimis su minkštosiomis ir tarp jų nebuvo greičio skirtumo ir mes negalėjome sumažinti atsilikimo. Tokia pat situacija buvo tarp Valtteri ir Vettelio, bet šiuo atveju lenktynininkai buvo su vienodomis padangomis. Maxas Verstappenas važiavo su ultraminkštosiomis, bet nei Kimis, nei Lewisas negalėjo priartėti – nebuvo jokio skirtumo, kuris mišinys yra efektyvesnis.

Kai išvažiavo saugos automobilis, mes galvojome kiek pozicijų Lewisas gali atkovoti arba prarasti. Verstappenas buvo priekyje ir mes žinojome, kad jis gali pasukti į boksus saugos automobilio fazės metu, ir jei tai įvyks, tai Lewisas atsidurs trečioje vietoje ir gali su vidutinėmis padangomis nuvažiuoti iki pat finišo ir užlipti ant podiumo.

Vidutinės padangos ant mūsų mašinos dirbo gerai, mes žinojome, kad jos išlaikys 40 ratų. Mes taip pat žinojome, kad jei Lewisas sustos saugos automobilio metu, tai jis trasoje atsidurs paskui Verstappeną. Įvertinę visus faktus, mes paskaičiavome, kad greičio skirtumas tarp minkštųjų ir vidutinių padangų, kurios nuvažiavo tik 10 ratų, bus nepakankamas, kad mus būtų galima aplenkti trasoje.

Visi matėme, kad įvyko realiai. Abu „Red Bull“ pilotai buvo labai greiti su minkštosiomis padangomis ir sugebėjo atsikovoti pozicijas“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983