Naujas „Formulės-1“ kursas – duoklė ekologijai (8)

Naujas „Formulės-1“ kursas – duoklė ekologijai
logo Lapkričio 12 d. 13:49, F-1

„Formulė-1“ pranešė apie ilgalaikius planus tapti ekologiškai neutralia ir pasiekti to iki 2030 metų.

Programa buvo kurta kartu su FIA ir tam prireikė 12 mėnesio įtempto darbo, prie projekto prisijungė ekologijos ekspertai, komandų atstovai, etapų organizatoriai bei verslo partneriai ir bendrų pastangų dėka buvo sukurtas gana ambicingas, tačiau realistinis planas.

„Formulė-1“ yra naujausių automobilių technologijų bandymų poligonas ir tai leidžia kurti sprendimus, kurie leidžia iki minimumo sumažinti vidaus degimo variklių (VDV) išmetamų angliavandenilių kiekius.

Artimiausia automobilių industrijos ateitis – hibridiniai jėgos agregatai. Šiuolaikinių jėgainių, kurios yra naudojamos „Formulėje-1“, šiluminis efektyvumas yra kur kas didesnis nei bet kuriuose kituose VDV. Kartu su šiuolaikinėmis kuro rūšimis ir energijos rekuperacijos sistemomis tai atveria galimybes sukurti visiškai neutralų hibridinį variklį. Kadangi pasaulyje yra naudojama daugiau kaip milijardas automobilių su VDV, tai leis ateityje į aplinką išmesti kur kas mažiau kenksmingų angliavandenilių junginių globaliu masteliu.

Prie planų sumažinti angliavandenių kiekį, kurį palieka F-1 mašinos, iniciatyvoje taip pat pažymimos priemonės pereinant prie maksimaliai efektyvios logistikos ir energijos iš atsinaujinančių šaltinių panaudojimas biuruose, gamyboje ir kituose infrastruktūros elementuose.

„Formulės-1“ vykdomasis direktorius Chase Carey: „Per savo 70 metų istoriją „Formulė-1“ visada būdavo naujausių technologijų bei inovacijų pirmtakė, padėdama kovoti su angliavandenilių emisijomis.

Ne visi žino, kad šiuolaikinės hibridinės jėgainės, naudojamos F-1, yra pačios efektyviausios pasaulyje, jos tapo galingesnėmis, tačiau jų šiluminis efektyvumas yra didesnis nei bet kurio kito automobilio, atitinkamai – mažesnė angliavandenilių emisija.

Mes tikime, kad „Formulė-1“ ir toliau išliks automobilių pramonės lydere ir kartu su energetikais bei automobilių industrija gali sukurti pirmąjį pasaulyje hibridinį vidaus degimo variklį, neišmetantį kenksmingų medžiagų.

Pradėdami pirmąją „Formulės-1“ istorijoje ekologijos programą, mes pripažįstame, kad čia labai svarbų vaidmenį turėtų suvaidinti visa automobilių sporto visuomenė spręsdama šias globalias problemas. Nuo šiandienos mes pradedame veikti ir šios priemonės leis mums iki 2030 metų pasiekti, kad „Formulė-1“ taptų visiškai neutrali angliavandeniliams“.

FIA prezidentas Jeanas Todtas: „Mūsų siekis kovoti dėl aplinkos apsaugos turi labai svarbią reikšmę. FIA sveikina šią „Formulės-1“ iniciatyvą. Ji turės ne tik teigiamą reikšmę automobilių sporto ateičiai, bet ir gali duoti labai didelę naudą visuomenei apskritai.

2014 metais mes F-1 pradėjome naudoti hibridines jėgaines, tai buvo aukščiausios kategorijos automobilių sporto pasiekimas. Mes laikėmės tos pačios ideologijos ir kurdami naująjį F-1 reglamentą.

Kartu su čempionato komandomis, lenktynininkais, daugybe „Formulės-1“ akcininkų ir kas svarbu, su milijonais sirgalių visame pasaulyje, FIA ir „Formulė-1“ žada tęsti darbus, kad automobilių sportas taptų savotiška laboratorija kuriant į ekologiją orientuotas inovacijas“.

Komentarai (8)


Patiokas
| Lapkričio 13 d. 19:21
Kaip ir sakiau anoj temoj taip ir cia, ieskos budu nes vien elektroj ateities nera, niekas neplanuoja atsisakyti vdv kitaip tariant ICE varikliu, tik kazkas labai bando stumti elektra kaip ateiti visko gelbetoja, deje..... Kaip buvo naudojami taip ir liks ice varikliai, kad ju kuro rusis kazkada pasikeis praktiskai neabejoju, visa europa kariauja ne pries ice variklius o pries emisijas, jos susidaro del naudojamo iskastinio kuro - naftos produktu, nes net sociai anglies ir kitu junginiu, ateis ta diena kai atsiras alternatyvu siam kurui, gal tai bus vamdenilis, kuris dekdamas sukuria juokinga bet vandeni, siuo metu naudot sy kura trukdo sudetinka vandenilio isgavimo procedura, tiksliau brangi, ekonomiskai nenaudinga nes isgauti nafta ir is jos bendzina gerokai paprasxiau ir pigiau, bet viskas tobuleja.... Beveik esu tikras kad auto pramoneja nebus atsisakyta ice varikliu, tiesiog pasikeis kuro rusis kuria naudoja jie.....
Life
| Lapkričio 13 d. 16:59
dulis_b
| Lapkričio 13 d. 16:06

Nesuprantu apie kokius čia angliavandenius jus pezat rašytojai? CO2 yra anglies dvideginis. Angliavandeniai tai (CH2O)x - Cukrus, gliukozė ir t.t.

Benzinas taip pat yra angliavandenis, ir ne šiaip koks, o turintis labai daug energijos. :)
dulis_b
| Lapkričio 13 d. 16:06
Nesuprantu apie kokius čia angliavandenius jus pezat rašytojai? CO2 yra anglies dvideginis. Angliavandeniai tai (CH2O)x - Cukrus, gliukozė ir t.t.
ddt
| Lapkričio 12 d. 17:58
VDG - Vidaus Degimo Variklis :) Įdomi santrumpa, kai komentaruose visi naudoja VDV, negi neskaitėt :) Jei F1 nori tapti carbon neutral iki 2030, tai och, iškart sakau, čia yra netoli kliedesio. Nebent visos komandos logistiką po pasaulį planuos burlaiviais, o ant žemės važiuos elektromobiliais ar elektriniais traukiniais. Tam, kad offsetinti visą F1 serijos CO2 iki 2030, jiems nepakaks turbūt ir Amazonės miškų atsodinimo :))) Čia visų pirma eina CO2 mapping'as, priemonių offsetinimui sukūrimas, ir jų įgyvendinimas. Tarkim, jie per tuos metus tą padarė. Tam įgyvendinti reikalingi tokio dydžio kaštai, kad och, biudžetų lubas galima pamiršti :) Nebent kalba eitų apie VDG (:D) emisijų offset'inimą, bet... Leiskite būti skeptiku net ir šioje srityje. Bijau, kad net nepagalvota apie CO2 visų žiūrovų, kurie į lenktynes važiuos vis dar daugumoj su VDV, nebent tai Zandvoort'as. Į kuri iš vis neaišku dar kaip reikės atvažiuot, nes dviračių gali nepakakti net ir visiems norintiems juos nušvilpt :)
Life
| Lapkričio 12 d. 16:23
YZF
| Lapkričio 12 d. 16:15

Man rodos uzsidirbai du feilus: 1) kas sake? 2) straipsni skaitei? ypac zodi 'hibridinis' (o ne elektrinis) ?

Įdomu, kokį sukurs nenaudojantį agliavandenilių hibridinį VDV variklį, kažkaip šviečiasi, kad 2030 F-1 liks FE. :)
YZF
| Lapkričio 12 d. 16:15
Life
| Lapkričio 12 d. 14:58

Na va, o dar kažkas čia pezėjo, jog tai, kas vyksta pasaulyje, automobilių elektrifikacija ir pan. F-1 nepalies ir gamintojams nesvarbu. :)

Man rodos uzsidirbai du feilus: 1) kas sake? 2) straipsni skaitei? ypac zodi 'hibridinis' (o ne elektrinis) ?
tu_irgi
| Lapkričio 12 d. 15:55
Blemba, dėl to visai pradėjo patikti australų Supercars serija, nes jie dėję ant visų tų ekologijų, ir smagiai vynioja su tais V8 :)
Life
| Lapkričio 12 d. 14:58
Na va, o dar kažkas čia pezėjo, jog tai, kas vyksta pasaulyje, automobilių elektrifikacija ir pan. F-1 nepalies ir gamintojams nesvarbu. :)
×

F-1.lt pulsas