Naujas reglamentas: kokiomis taps mašinos 2021 metais? (20)

Naujas reglamentas: kokiomis taps mašinos 2021 metais?
logo Liepos 18 d. 14:05, Pirelli

Bendradarbiaudamos su komandomis „Liberty Media“ bei FIA baigia naujų taisyklių nuo 2021 metų formuluotes, kuomet „Formulėje-1“ įvyks pačios rimčiausios permainos per šio sporto istoriją.

Biudžetų ribojimai leis sumažinti skirtumus tarp gamyklinių ir privačių komandų, o naujasis Techninis reglamentas sumažins skirtumus tarp mašinų ir leis pilotams kur kas aktyviau kovoti trasose.

Tikslai ir uždaviniai

Kuriant 2021 metų reglamentą, buvo iškelti šie uždaviniai:

  1. Mašina turi prarasti nei daugiau kaip 5-10 proc. prispaudžiamosios jėgos, būdama už 10 metrų paskui varžovo mašiną. Dabar praradimai pasiekia 50 proc.
  2. Skirtumas tarp pačios greičiausios ir pačios lėčiausio mašinų turi sumažėti dvigubai.
  3. Mašinos išoriškai turi atrodyti gražiai.
  4. Išlaidos bolidų kūrimui ir jų gamybai turi būti smarkiai sumažintos.

Anksčiau niekada „Formulės-1“ istorijoje naujos taisyklės nebuvo kuriamos su tokiu dėmesiu. Dešimties ekspertų grupė, vadovaujama Pato Symondso ir Nicholas‘o Tombazis‘o, kūrė idėjas, tikrino naujus modelius vėjo tunelyje ir naudojo CFD modeliavimo sistemas, norėdami išspręsti suformuotas užduotis.

FIA technikos direktorius Nicholas Tombazis: „Inžinieriams buvo atrištos rankos kontroliuojant sujaukto oro srautą, kylantį nuo bolido priekinių ratų – tai ir buvo problemų šaltinis, kurį reikėjo išspręsti.

Mums teko labai griežtai reglamentuoti kai kurias sritis, kad ateityje komandų inžinieriams nepavyktų surasti sprendimų, leidžiančių apeiti mūsų keliamus tikslus“.

Nauja aerodinamikos koncepcija

Priekinių ir galinio sparnų, o taip pat – šoninių pontonų konstrukcija 2021 metais taps kur kas paprastesnė. Didžiąją dalį prispaudžiamosios jėgos generuos sudėtinga mašinos dugno konstrukcija su vidiniu tuneliu.

Šiandien priekinis sparnas yra perkrautas daugybe aerodinaminių elementų, jis yra pernelyg didelis ir sunkus, bet tai yra būtina priemonė, leidžianti subalansuoti mašiną, bet iš galo atsiranda ilgas ir platus sujaukto oro srautas, kuriame varžovo mašina smarkiai praranda prispaudžiamąją jėgą.

Tunelis dugne ir pertvarų tarp priekinių ratų ir šoninių pontonų nebuvimas žada atlikti tą užduotį, automatiškai nustumdama aerodinaminį balansą atgal.

Galima pasakyti, kad į „Formulę-1“ sugrįš vadinamasis „ground“ efektas, bet neturintis nieko bendro su 70-tųjų metų pabaigos mašinomis. Bolidai galės važiuoti vienas paskui kitą beveik neprarasdami prispaudžiamosios jėgos, o tai paaštrins aktyvias kovas trasoje.

Padangos

2021 metų sezone bus naudojamos „Pirelli“ padangos ant 18 colių ratlankių ir labiau atsparios dėvėjimuisi nei dabar.

Nicholas Tombazis: „Anksčiau mes tiesiog neteisingai formulavome „Pirelli“ reikalavimus padangoms“.

Naujosios padangos turės kur kas platesnį darbinės temperatūros diapazoną ir ne taip smarkiai perkais bolidui slidinėjant trasoje.

Išlaidų mažinimas

Išlaidoms mažinti FIA apribos komandų biudžetus iki 175 mln. dolerių per sezoną ir standartizuos detales, kurios nežymiai atsiliepia rato įveikimo laikui arba visai neatsiliepia. Komandos galės jas užsisakinėti iš tiekėjų, kuriuos nurodys FIA.

„Liberty Media“ pakeis prizinių pinigų paskirstymo schemą mažiau aprūpintų komandų naudai.

Standartinių komponentų sąraše yra: benzino siurblys, stabdžiai, ratlankiai, slenksčiai ir ratų varžtai, vairas, įvado velenas, akseleratoriaus ir stabdžių pedalai, radiatoriai ir aušinimo sistemų ventiliatoriai, HALO, DRS mechanizmas ir kt.

Dar labiau bus ribojama galimybė naudoti itin brangias medžiagas, bus standartizuota sustojimų įranga, sutrumpintas darbo laikas vėjo tunelyje ir apribotas CFD kompiuterių našumas.

Pavarų dėžės konstrukciją teks „įšaldyti“ penkeriems metams.

Nicholas Tombazis: „Mes naudosime standartinius ratlankius. Komandų išlaidos šioje srityje yra labai didelės, mes matome labai sudėtingas formas, kurios padeda šilumos apykaitai tarp ratlankių ir padangų, todėl mes visa tai supaprastinsime ir padarysime standartiniais.

Ratų slenksčiai, varžtai, veržlės ir veržliarakčiai – tai taip pat bus unifikuota. Mes taip pat ruošiamės naudoti ir standartinius stabdžius, tai leis sumažinti vidurinės grupės komandų išlaidas šioje srityje iki 25 proc.

Mes perrašėme taisykles, susijusias su egzotiškų medžiagų naudojimu, leisdami inovacijos tik tam tikrose srityse. Mes norime pratęsti šiuolaikinės industrijos tendenciją inovatyviai gamybai, bet turime aptarti viską, kas nebuvo aptarta dabartiniame reglamente“.

Mašinos svoris

Daugelis lenktynininkų, tarp kurių ir Lewisas Hamiltonas, reikalauja sumažinti bolidų svorį, bet inžinieriai baiminasi, kad didėjant standartinių detalių skaičiui, bus sunku pasiekti 765 kg mašinos svorio. Mašinų svorio mažinimo procese FIA yra surištos rankos – hibridinės technologijos bolidui prideda 60-70 kg. svorio, o saugumo normos – dar 50 kg.

Vienas iš svorio mažinimo būdų galėtų būti ratų bazės trumpinimas, bet 2021 metais ji mažesnė bus tik 10 cm.

Degalų papildymo sugrąžinimas leistų sumažinti degalų bakus, bet tai neigiamai atsilieptų varžybų vaizdingumui, o važiuoklės sutrumpinimas keičiant radiatorių ir pagalbinės įrangos komponuotę išplatintų galinę mašinos dalį, dėl to būtų prarasta dalis prispaudžiamosios jėgos. Šis klausimas dar yra svarstomas.

Dar keletas idėjų

Naujas reglamentas turi būti suderintas iki rugsėjo 15 d. ir patvirtintas spalį, bet dar iki to turi būti aptarti keletas pasiūlymų.

Nicholas Tombazis: „Mes norime sumažinti pagalbinės elektronikos kiekį, kartu išvengdami nepageidaujamų pasekmių.

Mes svarstome galimybę apriboti telemetrijos duomenų perdavimą į boksus, norėdami pilotus palikti savarankiškesniais lenktynių metu. Radijo ryšys strategijos ir saugumo klausimais bus leidžiamas, bet mes norime panaikinti pranešimus, pavyzdžiui: „Mašina perkaito, padarykite tai ir tai“. Lenktynininkas turi pats sekti bolido parametrus ir sprendimus priimti savarankiškai.

Svarstome unifikuotų komponentų skaičiaus padidinimą, supaprastindami apatinę važiuoklės dalį. Norime įsitikinti, kad važiuoklės konstrukcija leistų ją apsaugoti nuo pažeidimų užvažiuojant ant aukštų kelkraščių.

Mes svarstome tolimesnę personalo mažinimo perspektyvą lenktynių savaitgalio metu ir pageidaujame keisti varžybų savaitgalio formatą, norėdami lenktynes padaryti vaizdingesnėmis. Norime sumažinti komandų darbo krūvius, kad ateityje būtų galima surengti daugiau etapų“.

Komentarai (20)


kart
| Liepos 19 d. 13:20
Telemetrijus
| Liepos 19 d. 06:41

Jei IF draudimo komanda bus analogiška Aston Martin RBR - aš už.

Įdomu, kodėl jos dabar neateina :)))
Telemetrijus
| Liepos 19 d. 06:41
kart
| Liepos 18 d. 22:54

Visa savo istorija F1 yra gamintoju sportas. Pradekim motorus unifikuoti, tai ateityje galesim sirgti uz visokias "If" draudimo ar Swedbanko komandas, nes gamintoju paprasciausia nebeliks.

Jei IF draudimo komanda bus analogiška Aston Martin RBR - aš už.
kart
| Liepos 19 d. 01:45
SliMMaz
| Liepos 18 d. 23:05

Na del "Visa savo istorija F1 yra gamintoju sportas" tai galima uzgincyt, ypac kai iki 80's F-1 buvo vos 2-3 gamintojai o toliau rikiuoteje, vien privatininkai kaip Williams, Mclaren, Tolleman, Matra, Hackett, Penske, March ir t.t. :)

Matai, as kiek su gilesne mintim parasiau. Motoru unifikavimas reiskia viena tiekeja. Esant vienam tiekejui nera atskaitos tasko. Esant keliems tiekejams yra konkurencija ir atskaitos taskas. Jei Mersai turi 900ag, Ferrari 850ag reiskia, kad kazkur yra vietos tobuleti ir ieskoma rezervu.
Ta ir turejau omenyje rasydamas apie gamintoju komandas ir kiek jos dave visai F1 konkuruodamos technikoje.
fnatic
| Liepos 19 d. 00:07
Kalbant apie mašinų grožį tai bolidai normaliausiai paskutinį kartą atrodė apie 2006 metus - sportiški ir greiti: https://cdn-1.motorsport.com/static/img/amp/200000/200000/209000/209700/209727/s6_28179/f1-the-new-mclaren-mercedes-mp4-21-livery-2006-the-mclaren-mercedes-mp4-21-with-its-new-an.jpg Paskui per daug tų papildomų aerodinaminių elementų atsirado, sparnelių, lankų, ratų gaubtų ir pan (https://img.favcars.com/bmw/formula-1/wallpapers_bmw_formula-1_2008_2_b.jpg), o paskui 2009 padarė tragediją, kuri tęsiasi iki šiol - nuo ančiasnapių iki pimpaliukų priekiniame sparne: (https://adamcooperf1.files.wordpress.com/2014/01/adam-cooper-caterham-2.jpg)

Taigi lauksim gražių, siauresnių, lengvesnių, aerodinamiškai paprastų ir patrauklių bolidų, kurie primins kažkiek 2006-ųjų metų laikus. Kitu atveju tęsis šita nuo 2009-ųjų negražių bolidų krizė...
SliMMaz
| Liepos 18 d. 23:09
Is esmes vos ne "garaziniu" sportas buvo, kai burys draugu, mechaniku galedavo per vasara kazka sukonsruot ir poto startuot, kaip ir buvo su Hesketh is dalies :)
SliMMaz
| Liepos 18 d. 23:05
kart
| Liepos 18 d. 22:54

Visa savo istorija F1 yra gamintoju sportas. Pradekim motorus unifikuoti, tai ateityje galesim sirgti uz visokias "If" draudimo ar Swedbanko komandas, nes gamintoju paprasciausia nebeliks.

Na del "Visa savo istorija F1 yra gamintoju sportas" tai galima uzgincyt, ypac kai iki 80's F-1 buvo vos 2-3 gamintojai o toliau rikiuoteje, vien privatininkai kaip Williams, Mclaren, Tolleman, Matra, Hackett, Penske, March ir t.t. :)
kart
| Liepos 18 d. 22:54
Telemetrijus
| Liepos 18 d. 22:35

Kosmetiniai pakeitimai. Ypač 3-cias punktas.
Kol nebus variklių ir kitų komponentų unifikacijos - tol turėsime F1 ir F1.5...

Visa savo istorija F1 yra gamintoju sportas. Pradekim motorus unifikuoti, tai ateityje galesim sirgti uz visokias "If" draudimo ar Swedbanko komandas, nes gamintoju paprasciausia nebeliks.
Telemetrijus
| Liepos 18 d. 22:35
Kosmetiniai pakeitimai. Ypač 3-cias punktas.
Kol nebus variklių ir kitų komponentų unifikacijos - tol turėsime F1 ir F1.5...
A85
| Liepos 18 d. 22:20
maxpower
| Liepos 18 d. 22:03

Ir kas gi tos tikros lenktynės? :)

Su slyvom miesto gatvėm ;)
maxpower
| Liepos 18 d. 22:09
maxpower
| Liepos 18 d. 22:03

Ir kas gi tos tikros lenktynės? :)

Dar norėčiau pridėt. Nenori fake strategijų tai iš esmės reikia viską keist. Nėra vieno padangų gamintojo, nėra privalomų sustojimų
×