Nuo 2021-ųjų standartiniais taps vairai ir ne tik jie

Nuo 2021-ųjų standartiniais taps vairai ir ne tik jie
logo 2019 Kovo 31 d. 11:40, Sauber

„Formulė-1“ vis ryškiau žengia išlaidų mažinimo kryptimi, o FIA jau išsiuntinėjo komandoms mazgų bei detalių sąrašą, kurie taps standartiniais nuo 2021 metų. Į šį sąrašą įtrauktas ir bolido vairas.

Federacijos ir F-1 čempionato vadovybės tikslas yra visiškai aiškus: ateityje reikėtų iki minimumo sumažinti nebūtinas išlaidas. Jei padarysime vienodais mašinos elementus, kurie nėra matomi nei publikai iš tribūnų, nei TV žiūrovams, o taip pat standartizuosime viską, kas neturi įtakos bolido greičiui, tai toks žingsnis leistų pasiekti mažesnių išlaidų.

Į pakankamai platų sąrašą pateko tos detalės, kurios neiššaukia sirgalių emocinės reakcijos – pavyzdžiui, vairo kolonėlė, akseleratoriaus bei stabdžių pedalai, daug stabdžių sistemos detalių. Kam leisti papildomus pinigus jų kūrimui ir gamybai?

Pagal „Auto Motor und Sport“ informaciją, praėjusią savaitę FIA pateikė komandoms komponentų sąrašą, kurie po dviejų metų taps identiški visoms „Formulės-1“ mašinoms. Iš dalies šios detalės bus gaminamos vieno tiekėjo, kurį FIA atrinks konkurso būdu, iš dalies – bus išleidžiamos pačių komandų, tačiau vieningos standartinės specifikacijos pagrindu.

Pavyzdžiui, teks surasti pavarų dėžės „vidurių“ tiekėją, t.y. detalėms ir mechanizmams, kurie yra pavarų dėžės korpuse. Šiuolaikinėje „Formulėje-1“ visos pavarų dėžės – 8 laipsnių, visose seniai naudojamos belaipsnio perjungimo sistemos ir tik šios dėžės korpusą komandos gali kurti savarankiškai. Su pavarų dėže susiję ir daug kitų elementų, pavyzdžiui, prie jos tvirtinama galinė pakaba ir čia yra galimi individualūs konstrukciniai sprendimai.

Be vairo, į standartinių komponentų sąrašą įtraukti suportai, stabdžių diskai ir įdėklai, vairo kolonėlė, ratų diskai, „Halo“ sistema, šoninės ir galinės saugumo struktūros, pusašiai su įvadais, varžtai, akseleratoriaus bei stabdžių pedalai, DRS sistemos mechanizmas, kuro sistemos elementai, kurie yra degalų bake, pavyzdžiui, siurbliai. Be to, vienoda taps ir įranga, kuri naudojama sustojimų metu, pavyzdžiui, keltuvai ir veržliarakčiai.

Daugelio išvardytų komponentų unifikacija vargu ar sulauks sirgalių pasipriešinimo, o štai vairo atveju reakcija gali būti ir neigiama. Ateityje vairai visose mašinose turėtų tapti vienodi, t.y. bus vienodai išdėstyti mygtukai ir jungikliai, o centrinis ekranas jau dabar pas visus vienodas.

Beje, skaičiavimai rodo, kad unifikavus visus minėtus komponentus, sutaupyti pavyks ne tiek jau ir daug, mat už standartines detales taip pat teks mokėti. Kartu transmisijos kaina gali būti tokia didelė, jog FIA teks atsisakyti plano ieškoti vieno tiekėjo. Apskirtai, perėjimas prie standartizuotų detalių kiekvienai komandai per metus leistų sutaupyti iki 300 tūkst. eurų.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983