P. Hembery: “Pirelli nori pasilikti “Formulėje-1” ir po 2017 metų

P. Hembery: “Pirelli nori pasilikti “Formulėje-1” ir po 2017 metų
logo 2015 Balandžio 27 d. 06:55, Pirelli
„Pirelli“ kompanijos direktorius Paulas Hembery apžvelgė Bahreino etapo rezultatus iš padangų gamintojo taško ir pabrėžė, kad italų komanija suinteresuota pasilikti F-1 pasaulio čempionate ir po 2017 metų.
- Kaip vertinate pasibaigusį Bahreino GP etapą?
- Lenktynės buvo įdomios daugeliu požiūrių. Mes matėme pačias įvairiausias taktines schemas, kai kas stojo du, o kai kas – tris kartus, bet galiausiai abiejų taktikų rezultatai buvo sulyginami, bet trijų sustojimų variantas, žinoma, priklausė nuo grūsties ir nuo bendros situacijos trasoje.

Bet pati įdomiausia taktika, aišku, buvo pas Kimį Raikkoneną. Kai pirmo sustojimo metu jam uždėjo vidutines padangas, tuo momentu daugelis buvo nustebę. Tačiau su kietesnėmis padangomis suomis rodė labai gerą ratų įveikimo laiką, o tai leido jam gauti greitesnes padangas lenktynių pabaigai.
Be to, verta pažymėti smarkų temperatūros sumažėjimą, dėl ko mes matėme nemažą padangų grūdėjimąsi ir dėl to net tarp „Pirelli“ specialistų kilo ginčai, kokios padangos labiau tinka varžybų pabaigai. Esmė tame, kad vidutinės padangos geriau dirba prie žemesnių temperatūrų lyginant su minkštosiomis, todėl ir grūdėjasi mažiau. Aš net susiginčijau su savo darbuotojais, dabar jie man skolingi alaus. Aš sakiau, kad Kimiui pabaigai uždės minkštąsias padangas Iš pernykštės patirties Kimis žinojo, kad jis sugebės greitai įšildyti šias padangas, labai švelniau dirbdamas su jomis pirmame rate po sustojimo ir stengsis išvengti bolido pasukamumo problemų, kurios paprastai provokuoja grūdėjimąsi. Būtent tai leido jam pavyti „Mercedes“ pilotą ir užimti antrąją vietą.
Suprantama, kad L. Hamiltonas nuvažiavo puikias lenktynes, jis labai gerai išnaudojo padangų resursus, saugojo jas bei bolidą ir iškovojo užtikrintą pergalę.
- Abu „Mercedes“ pilotai prieš finišą turėjo stabdžių problemą. Ar tai buvo susiję tik su jų perkaitimu, o gal su per dideliu padangų sukibimu su trasa, juk kuo šis sukibimas didesnis, tuo didesnė yra apkrova stabdžiams?
- Be abejo, buvo aiškiai matoma, kad ant „Mercedes“ mašinų yra pažeistas stabdžių balansas, nes šioje trasoje tikrai didelė apkrova jiems. Neabejoju, kad „Mercedes“ komanda viską išsiaiškins.
- Jau įvyko keturi etapai, beveik ketvirtis viso sezono. Ką apskritai galima pasakyti apie padangų efektyvumą?
- Kol kas mes esame patenkinti situacija. Aišku,. Mes dar nematėme, kaip dirba superminkštosios padangos, bet tai sužinosime Monake. Toks įspūdis, kad per visus praėjusius etapus padangų mišiniai buvo parenkami teisingai ir protingai. Teoriškai mes galėjome pasiūlyti superminkštąsias padangas Bahreine, bet tada tai būtų reiškę, kad visi boksuose turėtų stoti ne mažiau kaip tris kartus. Mat dabar buvęs balansas tarp 2 ir 3 sustojimų buvo teisingas, tai padarė lenktynes įdomiomis.
- Priminkite, kur šiemet vyks padangų bandymai ir kokių tikslų per juos sieksite?
- Šiemet bus mažiau bandymų sesijų, tik dvi. Pirmi bus Barselonoje, o antri Austrijoje. Gali būti, kad Austrijoje mums pavyks išbandyti ir lietaus padangas. Visų pirma, per bandymus mes ieškosime „tikslių nustatymų“. Greitai baigsis mūsų kontraktas su „Formule-1“, tačiau mes vis vien ieškome naujovių: tie pakeitimai, kurios mes padarėme galinių padangų sudėtyje, pasirodė labai efektyvūs ir leido pagerinti bolido balansą. Ir nors mes naudojame tuos pačius mišinius kaip pernai, grūdėjimasis smarkiai sumažėjo. Bet mes, tikriausiai, dar keisime ir padangų sudėties mišinius...
- „Pirelli“ kontraktas baigiasi po 18 mėnesių, kokią poziciją jūs užimate dabar?
- Kol kas mes laukiame. „Pirelli“ yra suinteresuota pasilikti F-1 čempionate ir mūsų pozicija lieka nepasikeitusi: mes neturime jokios informacijos, kada bus paskelbtas konkursas. Kai tai atsitiks, mes įvertinsime konkurso sąlygas ir situaciją, kokia kryptimi nori judėti „Formulė-1“, pažiūrėsime į mūsų investicijų atsiperkamumo rezultatus, kadangi mes esame ne tik padangų tiekėjas, bet ir vienas iš pagrindinių F-1 čempionato rėmėjas.
Jei mes įsitikinsime, kad mūsų investicijos neapsipirko, mes netęsime toliau šios programos. Kol kas bendrai paėmus mes esame patenkinti, bet norime matyti kokį nors pagerėjimą, apie tai mes ne kartą sakėme. Atrodo, kad už „Formulės-1“ užkulisių vyksta rimtos diskusijos ir mes tikimės, kad 2017 metais sulauksime kažkokių pakeitimų, kurie leis F-1 pasaulio čempionatui išeiti į kitą lygį.
Suprantama, kad viena iš pakeitimų kryptis, kurią mes labai sveikintumėme, perėjimas prie kur kas platesnių padangų. Manau, kad tai būtų teisinga kryptis. Koks bus padangų diametras – 13 ar 19 colių, regis, tai yra antraeilis klausimas. Mums atrodo, kad platesnės padangos bolidus darys dar įspūdingesniais, o mes gausime progą dirbti ties geresniu padangų sukibimu su asfalto danga.
Kartu su prognozuojamu aerodinamikos efektyvumo sumažėjimu variklio galios didinimas gali privesti prie to, kad bolidus bus sunkiau vairuoti – būtent to nori dauguma pilotų...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794