Pirmųjų 2021 m. bolido bandymų metu pasiekti „išskirtiniai rezultatai“ (25)

Pirmųjų 2021 m. bolido bandymų metu pasiekti „išskirtiniai rezultatai“
logo 2019 Rugpjūčio 22 d. 19:13, F-1

Pirmųjų 2021 m. bolido bandymų metu, atliktų „Sauber“ vėjo tunelyje, pasiekti „išskirtiniai rezultatai“. Taip teigė F-1 technikos skyriaus vadovas Patas Symondsas.

Remiantis 2021 m. aerodinamikos taisyklėmis, F-1 ir FIA vėjo tunelyje išbandė 50 proc. mastelio modelį.

Dabartiniai F-1 bolidai, važiuojantys paskui kitą automobilį, praranda apie 50 proc. prispaudžiamosios jėgos. Tikimasi, kad įsigaliojus naujoms aerodinamikos taisyklėms, tas nuostolis bus vos 5-10 proc.

„Tiesą pasakius, kai mes pradėjome šį projektą, pasiekėme daugiau nei planavome. Atsižvelgiant į tai, kokią konfigūraciją naudojome, rezultatai - išskirtiniai“, - kalbėjo P. Symondsas.

Gautais rezultatais bus pasidalinta su visomis čempionate dalyvaujančiomis komandomis.

Bandymai buvo atlikti padedant „Sauber“ konsultacijos grupei, nei F-1 ekipai.


Komentarai (25)
YZF
| 08/23 07:57 Atsakyti
ddt
08/23 05:50

Bus kaip tik blogai. Jei dabar "vėjo maiše" jie gali kažkiek tai prisivyti priekyje važiuojantį bolidą, tai be to "maišo" posūkyje gal ir galės važiuoti arčiau, bet be DRS lenkimų praktiškai nebebus.

Jeigu is posukio isvaziuojant bolidas bus (beveik) 'prilipes' prie priekyje vaziuojancio, tai nereikes didelio oro maiso kad aplenkti, gales lenkima daryti jau tiesiosios pirmame trecdalyje. Dabar nors ir oro maisas santykinai didesnis, bet sugaista vos ne 70% tiesiosios kol kompensuoja ta skirtuma kuris susidare iki paskutinio posukio (del negalejimo vaziuoti vienas arti kito paciame posukyje)
YZF
| 08/23 14:00 Atsakyti
talianas
08/23 10:26

F1 bolidai generuoja tokią prispaudžiamąją jėga, kad bolidai maksimaliu greičiu vamzdyje galėtų važiuoti aukštyn ratais ir nenukristų. Tą yra kažkada padarę Mclaren aero vamzdyje. Veikia fizika ir neįmanoma, kad nebūtų maišo. Paskui automobilį važiuojant yra maišas. Kad formulėje būtų 10% maišas, reikia nuimti absoliučiai visus sparnus ir palikti pliką kokoną su ratais.

Todel ir sakau kad FIA teiginys apie 10% skamba biski utopiskai. P.S. Mclaren niekada nevaziavo su bolidu aukstyn ratais tunelyje, cia buvo Kaikario balandzios pirmosios bajeris.
YZF
| 08/23 19:36 Atsakyti
ddt
08/23 16:12

Tiek Jonaitis, tiek YZF, užmirštat vieną momentą - o kaip prisivyti, kad "pakibti" ant užpakalio, jei oro maišo efekto įtaka sumažėja iki mažai apčiuopiamų reikšmių? Jei dabar tiesiojoje (be DRS) tas efektas kažkiek jaučiamas, panaikink jį - ir pamirši, kas yra lenkimai tiesiosios ar pseudo tiesiosios pabaigoje dėl susidariusio greičio skirtumo, kada persekiojantysis važiuoja aerodinaminiame "šėšėlyje" ir gali įgyti gerą greičio skirtumą vien dėl to - o tokių lenkimų šiemet matėm ne vieną (jaunimas tokius mėgsta). Kaip važiavai "prikibęs", taip ir važiuosi, kol neprasidės DRS zona. Tai koks tikslas? Nauja aerodinamika turės tik tiek įtakos, kad posūkiuose dėl difuzoriaus ir žemės efekto važiuos visi greitai.

Oro maisas visiskai neisnyks, niekada, jis vistiek bus ir sioki toki efekta duos, taciau kaip taisykle tas kuris prisiveja posukiuose, yra greitesnis, todel ir stabdymo taske gales veliau stabdyti ir labai tiketina, tiesiojoje bus greitesnis del variklio galingumo ar kitokiu nustatymu. Na ir beabejo, visa sita reikala 'sutvarkys' DRS kuri duos reikiama greicio pranasuma kad pasistumeti 1-2 bolidais i prieki per visa tiesiaja.
YZF
| 08/24 09:54 Atsakyti
ddt
08/24 00:36

Galioja tik tam atvejui, jei pvz LH vejasi Gasly. Jei Verstappenas nores vytis Botta, tai gales pamirst visas ambicijas. As jau sakiau, kad siemetiniai aerodinaminiai pakeitimai neduos revoliucijos, vadinasi zinojau ka sakau, sakau ta pati ir del naujos aerodinamikos. Kuo maisas didesnis, tuo geriau "tiesiosiose", o posukiuose kolegos aerodinaminis prispaudimas ne tiek aktualus, tad tas gebejimas vaziuot is paskos neduos to stebuklo, kuri laukiam. Jau ir dabar posukiuose vaziuoja is paskos centimetrais, o pagrindinis prisivijimas lenkimui yra tiesiuose ruozuose. Jei ka - atkreipk demesi ;) Atimk sita galimybe - ir ziuresi traukinuka.

Dabar greituose posukiuose is paskos prilipe nevaziuoja. Paziurek Barselonos etapa, paskutinis posukis. Bus aisku. Turi visa tiesiaja ir dazniausiai negali aplenkti.
YZF
| 08/24 21:59 Atsakyti
ddt
08/24 21:50

Barselona buvo pries simta metu. Pasiziurek Silverstouna ir tuos garsiuosius tris posukius. Pasiziurek Austrija. Ir taip toliau.

Austrijoje greitu posukiu praktiskai nera, o Silverstone jokio prilipimo prie galo nebuvo, kaip tik tu poros bolido ilgiu daznai ir pritrukdavo
YZF
| 08/22 23:21 Atsakyti
Jeigu pasieks bent 20% tai jau bus labai gerai, ka jau kalbeti apie 10%. Taciau kaip visuomet, cia tik teorija ir yra keletas 'niuansu': 1) Komandos vejo tuneliuose irgi daug graziu skaiciu mato, o kai isvaziuoja i trasa, paaiskeja kad "biski" neveikia 2) Isleisdamos simtus milijonu doleriu, komandos neisvengiamai prides savu 'pribumbasu' aplink masina kas velgi gali sugriauti sita grazia ideja sumazinti oro maisa is paskos vaziuojantiems.

Bet kuriuo atveju, gerai kad bando kazka daryti o kaip gausis istikruju tik laikas parodys.
Jonaitis
| 08/23 06:37 Atsakyti
ddt
08/23 05:57

Aš dar net patikslinsiu savo mintį - kuo mažesnis bus "maišo efektas" (palikta turbulencija), tuo sunkiau bolidams bus apskritai prisivyti panašaus pajėgumo priešininką iki DRS atstumo. Su DRS lenkimais viskas bus aišku ir paprasta, bet kol iki DRS atstumo privažiuosi, o jei dar DRSnebus (lietus pvz)...

Biski suklydai vienoj vietoj. Jeigu is tikro bus labai mazas downforce praradimas, tai posukyje vaziuos prilipes prie uzpakalio, ko pasekoje sekancioje tiesiojoje nereikes nieko vytis su oro maisais, nes ir taip bus prie pat
fnatic
| 08/22 21:27 Atsakyti
Ne kažką atrodo su tais dideliais ratais, galinis sparnas kaip kokiam IndyCare 99 metais. Vienu žodžiu kiek dar F1 gali degraduot? Ir tai čia geriausiu atveju čiuju taip atrodys bolidai, nes komandos vistiek prisidės pimpaliuku, ančiasnapių ir kito ***.
Accadia
| 08/22 22:13 Atsakyti
fnatic
08/22 21:27

Ne kažką atrodo su tais dideliais ratais, galinis sparnas kaip kokiam IndyCare 99 metais. Vienu žodžiu kiek dar F1 gali degraduot? Ir tai čia geriausiu atveju čiuju taip atrodys bolidai, nes komandos vistiek prisidės pimpaliuku, ančiasnapių ir kito ***.

Laikas keisti sportą? :) niekas neverčia žiūrėti, kas nepatinka.
talianas
| 08/23 10:26 Atsakyti
YZF
08/23 07:57

Jeigu is posukio isvaziuojant bolidas bus (beveik) 'prilipes' prie priekyje vaziuojancio, tai nereikes didelio oro maiso kad aplenkti, gales lenkima daryti jau tiesiosios pirmame trecdalyje. Dabar nors ir oro maisas santykinai didesnis, bet sugaista vos ne 70% tiesiosios kol kompensuoja ta skirtuma kuris susidare iki paskutinio posukio (del negalejimo vaziuoti vienas arti kito paciame posukyje)

F1 bolidai generuoja tokią prispaudžiamąją jėga, kad bolidai maksimaliu greičiu vamzdyje galėtų važiuoti aukštyn ratais ir nenukristų. Tą yra kažkada padarę Mclaren aero vamzdyje. Veikia fizika ir neįmanoma, kad nebūtų maišo. Paskui automobilį važiuojant yra maišas. Kad formulėje būtų 10% maišas, reikia nuimti absoliučiai visus sparnus ir palikti pliką kokoną su ratais.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas