Sezono pradžioje niekas nežadėjo triumfo komandinėje įskaitoje, tačiau „McLaren“ įgyvendino beveik neįmanomą užduotį ir devintą kartą ekipos istorijoje iškovojo Konstruktorių taurę.
Pilotas |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
L. Norrisas |
24 |
2 |
374 |
1 |
1 |
O. Piastris |
24 |
4 |
292 |
2 |
1 |
McLaren |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
2024 |
24 |
1 |
666 |
1 |
1 |
2023 |
22 |
4 |
302 |
2 |
2 |
2022 |
22 |
5 |
159 |
3 |
3 |
2021 |
22 |
4 |
275 |
1 |
1 |
2020 |
17 |
3 |
202 |
3 |
2 |
„McLaren“ Konstruktorių taurę laimėjo neatsitiktinai. Pergalė komandinėje įskaitoje buvo iškovota ne dėl besąlyginio dominavimo, kaip „Mercedes“ bei „Red Bull“ atvejais, o dėl kelių faktorių sutapimo. Bet šie faktoriai nebuvo atsitiktiniai ir nebuvo susiję su sėkme, nors be sėkmės „Formulėje-1“ nugalėti yra beveik neįmanoma.
Vertindami 2023 m. sezono rezultatus, visi kalbėjo apie neįtikėtiną „McLaren“ komandos pažangą, nors komanda tais metais užėmė įprastą sau ketvirtą vietą. Metai buvo be „pole“ pozicijų ir su retais podiumais, todėl tikėtis daugiau „Formulėje-1“ yra neįmanoma.
Sezono pradžioje niekas nekalbėjo apie būsimąjį triumfą. Jėgų išsidėstymas buvo panašus kaip ir 2023 metais – „Red Bull“ pergales skindavo Maxas Verstappenas, Melburne laimėjo Carlosas Sainzas, vėliau – vėl Maxas. Po penkių etapų „McLaren“ užėmė trečią vietą Konstruktorių įskaitoje ir nuo „Red Bull“ atsiliko 99 taškais. Neatrodė, kad tokį skirtumą bus galima atsikovoti.
Į šeštą sezono etapą Majamyje beveik visi atsivežė atnaujinimus, kurie buvo ruošiami Imolai, bet visi norėjo juos išbandyti keliomis savaitėmis anksčiau, prieš prasidedant europietiškai čempionato serijai.
„McLaren“ atveju atnaujinimai suveikė iš karto. MCL38 bolide atsirado modernizuoti sparnai ir priekinė pakaba, pasikeitė korpuso detalių geometrija ir galinė dugno dalis. Komandos vadovas Andrea Stella tada sakė, kad atnaujinimai atrodė „kur kas geriau nei buvo tikėtasi“.
Varžovų komandose atnaujinimai suveikė kur kas prasčiau. Jie mašinas padarė efektyvesnėmis, bet dar smarkiau susiaurino galimų reguliavimų diapazoną, kuriame bolidas gerai dirba. Efektas ryškiai buvo matomas ilgoje lenktynių distancijoje, kai sąlygos trasoje neišvengiamai keitėsi.
Majamyje M. Vertstappenas pirmavo visose sesijose ir startavo iš „pole“, bet lenktynių distancijoje nusileido „McLaren“ – lenktynes laimėjo Lando Norrisas, iškovojęs pirmą pergalę karjeroje.
Susidūrę su problemomis po nepakankamai efektyvaus pirmojo atnaujinimo, varžovai pradėjo ruošis antrai modernizacijai, remdamiesi ankstesniais skaičiavimais, nes vėjo tunelyje ir simuliatoriuje atnaujinimai rodė prispaudžiamosios jėgos padidėjimą, o visi buvo pripratę prie to, kad didesnė prispaudžiamoji jėga yra sėkmės pamatas.
Bet šiose įprastose „ginklavimosi varžybose“ visi įsiremdavo į biudžetų apribojimus. Reikėjo sprendimų, kurie suveiktų iš karto - tai pavyko tik „McLaren“. Kitiems prireikė kur kas daugiau laiko ir resursų ir ne visada buvo pasirenkamas teisingas kelias. Atrodė keista, kad komandos nukrypdavo nuo kelio priešpaskutiniais stabilaus reglamento metais. Kai kurios ekipos rizikavo ir šie žingsniai ne visada pasiteisindavo.
Vasarą atėjo „Mercedes“ eilė pasinaudoti varžovų problemomis – dvi pergalės paeiliui, įskaitant Hamiltono pergalę Silverstoune. Tai sezonui suteikė dar didesnę intrigą, bet „Mercedes“ pastangos įtvirtinti sėkmę nepasiteisino, o sezono pabaigoje jie pripažino, kad iki šiol nesupranta, kodėl lenktynėse kai kuriose trasose skirtingomis sąlygomis jų bolidas būdavo labai greitas.
„McLaren“ su atnaujinimais vėliau neskubėjo. Supratę, kad inžinieriai viską padarė teisingai, jie į bolidą montuodavo tik tuos atnaujinimus, kurių efektyvumu buvo absoliučiai įsitikinę.
Kitos pergalės „McLaren“ teko laukti dar du su puse mėnesio, kai Oscaras Piastris laimėjo Vengrijoje, iškovodamas pirmąją karjeros pergalę. Lando Norrisas Budapešte finišavo antras – „McLaren“ iškovoto 49-tą pergalingą dublį istorijoje ir pirmąjį nuo 2021 metų Italijos GP. 43 taškai per savaitgalį – Hungaroringo lenktynės buvo pačios rezultatyviausios sezone.
Jėgų išsidėstymas pasikeitė radikaliai. Jei pirmoje sezono pusėje geriausiųjų ketvertas atrodė įprastai: „Red Bull“ – „Ferrari“ – „McLaren“ – „Mercedes“, tai antroje sezono dalyje dominavo komanda iš Wokingo: „McLaren“ – „Ferrari“ - „Mercedes“ – „Red Bull“: ankstesni lyderiai buvo silpniausi iš visų.
MCL38 bolidas tapo geriausiu antros sezono dalies automobiliu, Norrisas ir Piastris buvo greiti ir stabilūs ir nešvaistė jėgų tarpusavio ginčams. Kai Norrisui atsirado šansai į titulą, Piastris jam padėdavo.
„McLaren“ leido abiem sportininkams kovoti tarpusavyje – jie ir toliau laimėdavo ir lipdavo ant podiumo. Tik dvi komandos – „McLaren“ bei „Red Bull“ gavo taškus visose 2024 m. sezono lenktynėse.
Viskas atrodė taip, tarsi dirba gerai suderintas mechanizmas, tarsi komanda daug metų kovoja dėl pergalių ir titulų, nors Wokingo bazėje beveik neliko tų žmonių, kurie Konstruktorių taurę laimėjo praėjusį kartą 1998 metais. Kartais patirties stoka pakišdavo koją, ypač kovojant su „Red Bull“, tačiau gelbėjo didelis stabilumas.
Dar prieš šešerius metus „McLaren“ buvo atsidūrusi ant bankroto ribos. Teko parduoti komandos bazę Wokinge ir didelį akcijų paketą, tačiau padedant investuotojams iš Bahreino fondo „Mumtalakat“, kuriuos tada atkalbinėjo nuo investicijų į šią komandą, blogiausio išvengti pavyko ir užmokesčiu už tvirtybę tapo pergalė Konstruktorių taurėje pernai.
Dabar „McLaren“ yra vadinama šių metų sezono favorite, o ankstesnių metų favoritas pernai pralaimėjo – tuo „Formulė-1“ pademonstravo savo nenuspėjamumą. Taigi, jau po kelių mėnesių sulauksime tęsinio...
Ka reiškia kai tokio lygio specialistas, kaip Marshall atejo ir pasik... skaityti daugiau
kap čia yr 😒