Sezono rezultatai: „Mercedes-AMG Petronas F1 Team“

Sezono rezultatai: „Mercedes-AMG Petronas F1 Team“
logo Sausio 08 d. 13:46, Mercedes-Benz Grand Prix Ltd nuotr.

„Mercedes“ sezoną baigė ketvirtoje Konstruktorių taurės įskaitos vietoje – tai blogiausias rezultatas per pastaruosius penkerius metus...

Pilotas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

G. Russellas

24

6

245

1

1

L. Hamiltonas

24

7

233

2

1

 

Mercedes

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2024

24

4

468

1

1

2023

22

2

409

1

2

2022

22

3

515

1

1

2021

22

1

613,5

1

1

2020

17

1

573

1

1

 

Permainos techniniame reglamente 2022 metais, leidusios naudoti žemės efekto bolidus, komandinėje įskaitoje pakeitė jėgų pasiskirstymą. Viską numatyti sugebėjo tik inžinerijos genijus Adrianas Newey, vėl sukūręs puikų automobilį „Red Bull“.

Iš pradžių „Mercedes“ kalbėjo, kad suderintas inžinierių kolektyvas sugebės priimti bet kokį iššūkį, tačiau iš pradžių nesuveikė vienas planas, po to – kitas, o 2024 metų rudenį komanda atvirai prisipažino, kad per trečius metus su žemės efekto mašinomis jie dar nesupranta, kaip reikia priversti bolidą dirbti be priekaištų.

Stebėtina, bet trečias sezonas pagal naują reglamentą buvo sunkiausias visoms „top“ komandoms, išskyrus gal tik „McLaren“. Rezultatai buvo tiek glausti ir viskas priklausė nuo menkiausių smulkmenų. Kartais jos padėdavo ir „Mercedes“, tačiau dažniausiai pranašumas būdavo varžovų pusėje.

Net prie aktyvaus operatyvinio darbo sugrįžęs technikos direktorius Jamesas Allisonas nesugebėjo perlaužti situacijos. Komandoje prasidėjo kalbos, kad pasiekti nuspėjamo bolido darbo su šios kartos važiuokle jau nepavyks – problemos slypi kur kas giliau ir gali būti išspręstos tik perėjus prie naujo reglamento, bet jis įsigalios tik nuo 2026 metų.

Kita vertus, „Mercedes“ darė viską norėdama reabilituotis sirgalių akyse, kurie iš ekipos laukė pergalių.

Dar iki sezono pradžios „Mercedes“ žinojo, kad jam pasibaigus, komanda praras savo lyderį Lewisą Hamiltoną. Lewisas sąžiningai nusprendė, kad rezultatų nebuvimas nėra geras rezultatas, pasinaudojo savo kontrakto sąlyga ir pirma laiko nutraukė sutartį, priimdamas „Ferrari“ pasiūlymą.

Tik kova dėl pasaulio čempionų titulo galėjo „Mercedes“ sugrąžinti užtikrintumą, tam komanda labai daug ką pakeitė, atliko daug kadrų rokiruočių, pasirinko visai kitokį požiūrį modernizuojant bolidą.

Dažnai kalbama, kad spręsti apie komandų pajėgumą galima tik tada, kai lenktynės sugrįžta į Europą, tačiau 2024 metais jau nuo pirmųjų etapų buvo aišku, kad „Mercedes“ yra tik ketvirta pagal greitį. Antras etapas Saudo Arabijoje šią žinią patvirtino, o Melburne, kur komanda visai negavo taškų, šį faktą dar kartą įtvirtino galutinai. „Mercedes“ atsidūrė ketvirtoje Konstruktorių taurės įskaitos vietoje ir sezono metu aukščiau nepalypėjo.

Sezono viduryje „Ferrari“ ir „Red Bull“ nesėkmingai atnaujino automobilius ir „Mercedes“ komandai staiga atsivėrė sėkmingas ruožas. Bet sėkmingų lenktynių laikotarpis, iš kurių „Mercedes“ tris laimėjo įskaitant ir pergalingą dublį sezono gale Las Vegase, jau negalėjo pakeisti situacijos.

Pačiu rezultatyviausiu etapu „sidabrinėms strėlėms“ tapo savaitgalis su sprintu Spielberge, kur Russellas ir Hamiltonas finišavo ketvirtas ir šeštas sprinte bei pirmas ir ketvirtas pagrindinėse lenktynėse. Austrijoje buvo uždirbti 45 taškai – tiek daug taškų per vieną savaitgalį negavo net komandinę įskaitą laimėjusi „McLaren“.

Įsiminė ir etapas Silverstoune, kur lietuje permirkusių sirgalių džiugesiui Lewisas Hamiltonas iškovojo devintą pergalę šioje legendinėje trasoje. Įsimintinas buvo ir Las Vegasas, kur Russellas finišavo pirmas, o iš dešimtos vietos startavęs Hamiltonas finiše buvo antras. Bet ir po šių lenktynių „Mercedes“ toliau kalbėjo, kad jie nesuprato, kodėl jų bolidas šioje trasoje buvo pakankamai konkurencingas.

Apskritai, pasibaigusiame sezone Lewisas nusileido George‘ui ir kartais atrodė pavargęs dėl nuolatinės kovos su savo mašina. Kovoje su varžovais visada būna viltis laimėti, o kovoje su automobiliu – ne.

Šiais metais Hamiltoną pakeis jaunas ir greitas Andrea Kimi Antonelli, kuris vargu ar palengvins gyvenimą Russellui – stebėti jų kovas bus įdomu dar ir todėl, kad ekipos vadovas Toto Wolffas Kimio asmenyje mato būsimą žvaigždę, kuri 2026 metais taps labai rimta figūra lenktynininkų peletone. Bet ne mažiau greitas ir stabilus  George‘as vargu ar be kovos atiduos komandos piloto „numeris vienas“ statusą.

Jamesas Allisonas: „Tai buvo ne tie metai, kuriuos aš norėčiau pakartoti. Emocionaliai jie buvo gana sunkūs – tikri amerikietiški kalneliai sezono pradžioje, vėliau mūsų rezultatai pagerėjo, vėliau mes vėl nusiritome ir vėl pakilome.

Komandoje vyravo prarastų galimybių nuotaikos. Mes nepasiekėme tų rodiklių, kurių tikėjomės. Stebėti, kaip kiti uždirbinėja taškus ir kovoja dėl titulų, buvo išties nemalonu. Visi 2024-tieji buvo sunkūs.

Bet viena iš geriausių „Formulės-1“ pusių yra ta, kad čia yra be galo sunku padaryti viską teisingai. Prieš tuos, kurie laimėjo, mes esame pasirengę nukelti kepures.

Kai pamačiau vaikinų iš „McLaren“ šypsenas po komandinės pergalės, aš pagalvojau, kad jie nusipelnė šios sėkmės ir aš žinau, koks yra pergalės jausmas.

2025 metų sezonas žada itin glaustas kovas, kurioje dėl pergalės kovos iš karto keturios „top“ komandos – bus labai įdomu.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos