2024 metų sezonas netikėtai buvo sunkus „Red Bull“ komandai ir baigėsi blogiausiu rezultatu per pastaruosius metus, bet titulą asmeninėje įskaitoje vis tiek iškovojo Maxas Verstappenas.
Pilotas |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
M. Verstappenas |
24 |
1 |
437 |
1 |
1 |
S. Perezas |
24 |
8 |
152 |
2 |
2 |
Red Bull |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
2024 |
24 |
3 |
589 |
1 |
1 |
2023 |
22 |
1 |
860 |
1 |
1 |
2022 |
22 |
1 |
579 |
1 |
1 |
2021 |
22 |
2 |
585,5 |
1 |
1 |
2020 |
17 |
2 |
319 |
1 |
1 |
2023 metais laimėję 21 etapą iš 22, „Red Bull“ tikėjosi pakartoti šią sėkmę ir tam buvo rimtų priežasčių – komanda viena iš pirmųjų pradėjo kurti 2024 metų bolidą, reglamentas beveik nepasikeitė, inžinierių ir lenktynininkų sudėtis liko ta pati.
Vasario pradžioje, dar iki naujojo automobilio pristatymo, komandos vadovo Christiano Hornerio adresu nuskambėjo vienos iš darbuotojų kaltinimai apie „nederamą elgesį“ – jie buvo išsiuntinėti visoms komandoms, FIA ir FOM bei didžiausioms masinės informacinėms priemonėms. Komandoje užvirė kova dėl valdžios, atsirado priežasčių susilpninti Hornerio pozicijas ir tuo buvo pasinaudota.
Kalbama, kad tapti stambiu „Red Bull“ ekipos akcininku Horneriui sutrukdė Helmuto Marko turima veto teisė, nes Horneris neva norėjo tapti „Red Bull GmbH“ vadovu ir būti naująją „Dietricho Mateschitzo versija“, tačiau skandalas sutrukdė Hornerio planams.
Tuo tarpu sezonas startavo gana sėkmingai. Maxas laimėjo pirmuosius du etapus ir skandalas ėmė po truputį slopti, nors Christianas ir Verstappeno tėvas Josas, kuris pareiškė, kad Horneris ekipai turi „griaunamąją įtaką“, nustojo bendrauti tarpusavyje.
Adrianą Newey taip pat paveikė šis skandalas. Jis pavargo dėl Hornerio įvykių ir gegužės 1 d. pranešė, kad išeina iš komandos. Visi varžovai iš karto pradėjo medžioti Newey. Išėjo ir Jonathanas Whitley po 19 metų darbo „Red Bull“. Ilgą laiką monolitiniu atrodęs stipriausias F-1 kolektyvas pradėjo byrėti.
Iš pirmųjų dešimties etapų Verstappenas laimėjo septynis, pergalingą seriją birželį užbaigęs Barselonoje. Aštuntosios pergalės Maxui teko laukti iki lapkričio.
Komandoje tarsi kažkas sugriuvo. Konstruktoriai nesėkmingai atnaujino bolidą, o varžovai vis greitėjo ir pasaulio čempionai nustojo nugalėję. Atrodė, kad niekas nepasikeitė, bet namų lenktynėse Austrijoje, kur Maxas ankstesniais metais būdavo stabiliai greitas, nepavyko net užlipti ant podiumo. Pirmosios 10 lenktynių „Red Bull“ atnešė 12 podiumų, o likusios 14 – tik šešis.
Birželio pradžioje komanda netikėtai dar dvejiems metams pratęsė sutartį su Sergio Perezu. Kalbama, kad tai atsitiko dėl asmeninės Hornerio iniciatyvos ir turėjo išspręsti susikaupusias Sergio psichologines problemas. Nuo to laiko Perezas nė karto nebuvo užlipęs ant podiumo.
Netikėtos Sergio problemos buvo aptariamos visą antrąją sezono pusę, įskaitant ir su komandos vadovybe, o pats Perezas žurnalistams visą laiką atsakinėjo, kad jis turi galiojantį kontraktą šiam ir dar kitam sezonui, todėl dėl savo ateities jis visiškai nesijaudina.
Pagal taškų skaičių, uždirbtų po sutarties pratęsimo, Sergio tarp keturių pirmaujančių komandų lenktynininkų buvo paskutinis. Tai turėjo didelės įtakos komandos pozicijai Konstruktorių įskaitoje. Pradėję sezoną pirmoje vietoje, po lenktynių Baku „Red Bull“ nukrito į antrą vietą, o po Perezo namų etapo Meksikoje, kur Sergio savo sirgalių nusivylimui finišavo paskutinis, komanda nukrito į trečiąją vietą Konstruktorių įskaitoje. Vienas Verstappenas laimėti Konstruktorių taurės negalėjo.
Asmeninėje įskaitoje Maxas nors ir turėjo įtemptą periodą sezono viduryje, čempiono titulą vėl iškovojo pirma laiko. Čempionato savininkų iš „Liberty Media“ džiaugsmui, tai atsitiko jų organizuojamame etape Las Vegase.
Konstruktorių taurės likimas sprendėsi tik paskutiniame etape Abu Dabyje tarp „McLaren“ ir „Ferrari“ komandų, bet galiausiai su nedideliu pranašumu komandinę įskaitą laimėjo „McLaren“.
Kitas sezonas daugeliui ekipų bus pereinamasis prieš rimtai keičiantis reglamentui nuo 2026 metų. Jau nuo šių metų sausio 1 d. komandoms yra leidžiama dirbti kuriant 2026 m. bolidus, todėl šiais metais didelio atnaujinimų kiekio ir rimtos pažangos tikėtis neverta. Įprastai to nebūna paskutiniais senojo reglamento veikimo metais. O štai labai įtempta kova tarp keturių „top“ komandų šiemet beveik garantuota.
Praėjus keliomis dienoms po sezono pabaigos kontraktas su Sergio Perezu buvo nutrauktas, bet meksikietis pasiliko „Red Bull“ – jis dalyvaus reklaminiuose renginiuose ir vairuos senas „Red Bull“ mašinas.
Maxo Verstappeno komandos draugu šiame sezone taps jaunasis Liamas Lawsonas. Rimtų titulų jaunesnėse serijose zelandietis neturi, vienintelį čempionatą jis laimėjo 2019 metais – „Toyota Racing Series“. „Formulėje-1“ Lawsonas yra nuvažiavęs 11 etapų, bet jis buvo pakviestas į „top“ komandą, kur reikalavimai rezultatams ir disciplinai, presingas ir spaudos susidomėjimas bus be galo rimti. Tuo tarpu jo užduotis, pasak H. Marko, nesistengti aplenkti Verstappeną, bet ir nuo jo atsilikti kuo mažiau, kovoti panašiame lygyje, kitaip jis bus išsiųstas į jaunesnę „Racing Bulls“ komandą ir gal būt savo šanso sulauks Yuki Tsunoda.
Nėra abejonių, kad šiais metais mūsų visų laukia neįtikėtinai įdomus sezonas.