Sezono rezultatai: „Red Bull Racing“

Sezono rezultatai: „Red Bull Racing“
logo 2023 Sausio 10 d. 12:58, Pexels

Pirmą kartą pasikeitus „Formulės-1“ reglamentui „Red Bull“ dominavo pasaulio čempionate, pradėdami naują sėkmingą seriją, kurią nutraukti varžovams bus gana sunku...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

M. Verstappenas

22

1

454

1

1

S. Perezas

22

3

305

1

1

Red Bull

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2022

22

1

759

1

1

2021

22

2

585,5

1

1

2020

17

2

319

1

1

2019

21

3

417

1

1

2018

21

3

419

1

1

Sėkmė „Formulėje-1“ visuomet būna sąlyginė – vieni nusirita žemyn, kiti užima jų vietą, bet „Red Bull“ sėkmė 2022 metais buvo besąlyginė. „Mercedes“ nusirito žemyn, „Ferrari“ darė daug klaidų, o pirmosios vietos Konstruktorių įskaitoje laimėtojai savo konkurentus aplenkė praktiškai visose srityse.

2021 metais „Red Bull“ iki paskutinės minutės kovojo dėl pirmosios vietos asmeninėje įskaitoje su „Mercedes“, iškovodami pergalę paskutinio GP etapo paskutiniame rate. Tada daugelis manė, kad ši pergalė susilpnins komandą, nes iki pat sezono galo tobulino net savo indekso neturintį RB16B bolidą. Tačiau darbas su naujuoju RB17 bolidu buvo pradėtas seniai ir virte virė - „Red Bull“ neaukojo ilgalaikės perspektyvos dėl pirmojo Maxo Verstappeno čempiono titulo, nors pastarojo ir labai laukė.

Darbas su 2022 m. automobiliu prasidėjo dar iki oficialaus naujojo reglamento paskelbimo, o jam išėjus tik pagreitėjo, laiko tam buvo pakankamai, turint galvoje tai, jog reglamento įsigaliojimas dėl pandemijos buvo atidėtas metams. Biudžetinių lubų dar nebuvo, pinigų komanda turėjo daugiau nei pakankamai. „Red Bull“ puikiai suprato, kad jei pavyktų pirmus metus po reglamento pakeitimo praleisti gerai, tai nuversti juos nuo pergalingo pjedestalo bus gana sunku. Tokia yra „Formulės-1“ esmė. Kai sezonas po sezono žengiama po didelį žingsnį į priekį, lyderiu pasilieka tie patys, kurie ir buvo priekyje.

Šauniai padirbėjo ir „Honda“ motoristai, pasiekę maksimumo iš jėgos agregato, kuris pernai buvo naudojamas kaip „Red Bull Powertrains“ produktas, nors jis ir buvo gaminamas ir aptarnaujamas japonų specialistų. O ateities motorų kūrybai „Red Bull Powertrains“ buvo perviliota dešimtys specialistų iš „Mercedes AMG High Performaance Powertrains“ - o tai davė dvigubą efektą – susilpnino „Mercedes“ ir sustiprino „Red Bull“.

Į „Red Bull Powertrains“ įsteigimą buvo pažiūrėta dvejopai. Dar nėra patvirtintas pats faktas, kad ši kompanija tikrai pati gamins jėgos agregatus, ypač matant, kas vyksta dabar. O štai iš finansinės kontrolės gniaužtų iš FIA pusės pavyko išnešti dideles sumas pinigų jau pirmaisiais metais ir tai leido pervilioti konkurentų specialistus dėl didesnių nei rinkos vidurkis atlyginimų. „Mercedes“ paprasčiausiai negalėjo HPP darbuotojams mokėti tokių atlyginimų, kadangi jų finansus kontraliavo FIA, o „Red Bull Powertrains“ - ne, kadangi tokia bendrovė tuo metu oficialiai dar neegzistavo. Tarp kitko, „Formulėje-1“ visuomet būdavo panašių dalykų.

Žiemos bandymuose mašina buvo greita ir patikima, Adrianui Newey pavyko išvengti problemų su bolido šokinėjimu, kuris daugeliui komandų pernai pagadino gyvenimą. A. Newey prisiminė seonus laikus, kai mašinos turėdavo vadinamąjį žemės efektą ir į tai atsižvelgė, o kiti to nepadarė.

Bet pirmosios lenktynės pasikeitus reglamentui retai kada praeina be problemų. Taip buvo ir su „Red Bull“. Bahreine abu sportininkai nesugebėjo finišuoti dėl nuosavos konstrukcijos degalų siurblių gedimo.

Po to Verstappenas dėl dėl benzino nutekėjimo pasitraukė iš lenktynių Melburne – mašina užsidegė, įsikišo gaisrininkai, o po lenktynių, nusileisdamas Charlesui Leclercui 46 taškus, Maxas komandai juokaudamas pasakė, kad jam prireiks 45 etapų atsilikimui likviduoti. Bet viskas buvo kur kas paprasčiau.

Išspręndę patikimumo problemas, „Red Bull“ ėmė stabiliai skinti pergales, daugiau nė karto neatiduodami iniciatyvos konkurentams. Penkis iš šešių kitų etapų laimėjo Verstappenas, vieną – Sergio Perezas ir po to akivaizdžiai kova pasibaigė.

Taip, formaliai priekyje buvo dar pusė sezono, bet šansų aplenkti „Red Bull“ varžovai neturėjo. Automobilis, jėgainė ir komanda dirbo tarsi laikrodis, lenktyninkai buvo labai greiti ir nedarė klaidų, o mechanikai dirbo greičiausiai iš visų sustojimų metu.

Po to, tiesa, iškilo problemų su finansiniu reglamentu, bet kaip „Ferrari“ krizės atveju 2019 metais, FIA viską užbaigė pakankamai švelniai.

Informacija apie tai, kad „Red Bull“ pažeidė finansinį reglamentą – tai buvo pirmasis pažeidimas įsigaliojus biudžetų luboms – pirmą kartą pasirodė vasarą Vokietijos spaudoje. Kažkas nutekino informaciją, vokiečiai išsuko labai populiarią temą, užduodami klausimus komandų vadovams dar iki FIA ataskaitos paskelbimo, o tai labai nepatiko „Red Bull“ vadovybei.

Visi suprato, kad vienu metu „sąžiningai ir puikiai“ retai kada būna. Ir jei turite pinigų, tai galite surasti pilkųjų schemų, kurios tenkina jūsų teisininkus – o vėliau tegul jie aiškinasi su FIA auditoriais. Bet „Formulės-1“ pasaulis yra ankštas. Visi apie visus žino viską, o supratę, kad juos pagavo, metodiškai neigia faktus. Taip buvo ir su „Red Bull“.

Amžiną atilsį Makas Mosley tokiais atvejais veikdavo be jokio gailesčio, bet dabartinis FIA prezidentas Mohammedas ben Sulayemas nepageidauja konfliktų, todėl viskas apsėjo su pinigine bauda, nors ir nemenka. Kita vertus, „Red Bull“ pergalė 2022 m. sezone buvo tiek akivaizdi, kad niekam nebuvo jokių abejonių – tai buvo pati geriausia komanda pernai. Todėl atimti pelnytą pergalę iš austrų ekipos būtų nesąžininga net ir sportine prasme.

Tiesa, metų pabaigoje neapseita be trinties.

Sergio Perezas „Formulėje-1“ praleido 12 metų, nuvažiavęs 235 etapus, laimėjęs iš jų – keturis. 2022 metais jis iškovojo pirmąją „pole“ karjeroje.

Verstappenas F-1 praleido aštuonis sezonus, iškovodamas 35 pergales 163 dalyvautuose GP ir iškovojo du čempiono titulus. Nebuvo jokių abejonių, už ką stato komanda.

Verstappenas yra neabejotinas „pirmasis numeris“ „Red Bull“ komandoje. Bet sezono pabaigoje, kai Maxas jau buvo garantavęs sau čempiono titulą ir tęsė pergalių seriją, meksikietis staiga sunerimo. Juk jis sezono eigoje savo partnerį ne kartą praleido į priekį.

Iš pradžių tai įvyko San Paule, kai Verstappenas nepraleido Sergio paskutiniame rate, nors komandinis įsakymas ir buvo duotas. Olandas kaip priežastį nurodė asmeniškumus, paprašydamas komandos daugiau į jį nesikreipti su panašiais prašymais. Greitai paaiškėjo, kad Monake Perezas neva prisipažino Horneriui ir Marko, kad specialiai apsuko bolidą kvalifikacijos metu, kad sutrukdytų Maxui. FIA net pasiūlė ištirti šį incidentą, jei butų pateiktas bent formalus protestas.

Po to finalinėse lenktynėse Abu Dabyje Verstappenas nepaklausė Perezo padidinti greitį, kad jis galėtų realizuoti greitesnių minkštųjų padangų pranašumą ir tai leistų jam išsaugoti antrąją vietą asmeninėje įskaitoje. Ir nors tai būtų buvęs pirmas atvejis, kai du „Red Bull“ sportininkai būtų pirmas ir antras pagal sezono rezultatus. Maxas neaukojo savo lenktynių, kurios jam nieko nelėmė.

Jau pasibaigus sezonui Maxas pasakė, kad kai kuriems reikia susitaikyti su „antro numerio“ statusu, kaip tai darė Valtteri Bottas „Mercedes“. Sergio tai buvo skaudu girdėti, bet „Red Bull“ viduje jis tikėtis daugiau negali – Verstappenas yra neabejotinas ekipos lyderis.

Metų tėkmėje atidirbtas pergalių ir titulų iškovojimo mechanizmas atneš šiai komandai dar daug pergalių – ir nieko keisti jie dėl antro piloto ambicijų nežada. Taip būdavo su Marku Webberiu, lygiai taip pat bus ir su Sergio Perezu. Jei kas nors klostysis ne taip, jie kiekvieną minutę gali pasikviesti Danielį Ricciardo arba Nycką de Vriesą ir tikrai nepralaimės pakeitę lentynininką.

2023 metais „Red Bull“ vėl bus ryškus favoritas. „Ferrari“ susilpnėjo dėl kadrų kaitos ir reorganizacijos, „Mercedes“ teks panaikinti gana didelį atsilikimą, o ir dabartiniai čempionai nestovės vietoje. Gali būti, kad rimtesnių permainų bus galima laukti tik kai pasikeis variklių reglmanetas, o iki to termino dar labai toli – net treji metai.

Bet tai gali atsitikti ir anksčiau. „Red Bull“ projekto „Formulėje-1“ įkvėpėjo ir įkūrėjo Dietricho Mateschitzo mirtis jau nuvedė prie pokyčių kompanijos vadovybėje, vadinasi, ne už kalnų ir rimtos permainos F-1 komandoje. Kokios jos bus – parodys laikas, bet naujieji korporacijos savininkai turi kitokius prioritetus, nei juos turėjo Mateschitzas ir geras jo draugas Helmutas Marko, kuriems projektą pavyko padaryti „mega“ sėkmingu, nors iš pradžių juo niekas netikėjo.

Red Bull Racing
Komanda: Red Bull Racing 2024 sezono taškai: 4
Variklis: Red Bull Powertrains Važiuoklė: RB18
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553