Sezono rezultatai: „Scuderia Ferrari“

Sezono rezultatai: „Scuderia Ferrari“
logo Sausio 09 d. 16:00, Ferrari nuotr.

Ferrari“ gana gerai praleido sezoną. Kai kurie sutrikimai sezono viduryje sutrukdė pasiekti galutinės pergalės, bet visa kita su komanda buvo viskas tvarkoje – greitas bolidas, stabilūs lenktynininkai ir beveik visiškas strateginių klaidų nebuvimas, kurios anksčiau būdavo būdingos italų ekipai.

Pilotas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

C. Leclercas

24

3

356

1

1

C. Sainzas

23

5

290

1

1

O. Bearmanas

1

18

7

17

7

 

Ferrari

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2024

24

2

652

1

1

2023

22

3

406

1

1

2022

22

2

554

1

1

2021

22

3

323,5

1

2

2020

17

6

131

4

2

 

Iš „Ferrari“ visuomet daug laukiama, o 2024 metais Italijos komanda atsakė aukštais rezultatais. Taip, titulo iškovoti nepavyko, bet Fredericas Vasseuras dar kartą įrodė, kad jis yra savo vietoje – sustiprino komandą ir parengė ją kitam žingsniui.

70-tąjį bolidą, skirtą „Formulei-1“, „Ferrari“ parodė Maranello bazėje vasario 13 dieną, antradienį. Konstruktorių grupė, vadovaujama technikos direktoriaus Enrico Cardile, stengėsi pagaminti nuspėjamą ir gerai valdomą bolidą, remdamiesi 2323 m. patirtimi, bet SF-24 mašinos atnaujinimu sezono eigoje rūpinosi jau kiti žmonės – po kelių mėnesių Cardile išėjo iš darbo ir pasirašė sutartį su „Aston Martin“.

Komanda puikiai pradėjo sezoną, pirmose dvejose lenktynėse nusileidę tik du pergalingus dublius iškovojusiai „Red Bull“, o trečiame etape pati iškovojo pergalingą dublį – pirmą per pastaruosius dvejus metus. Greitai situacija stabilizavosi: „Red Bull“, „Ferrari“ ir „McLaren“ užtikrintai užėmė pirmas tris vietas Konstruktorių taurės įskaitoje ir nebuvo jokių abejonių dėl to, kad pasikartos praėjusių metų scenarijus.

Stebėtina, kaip vėliau pasikeitė jėgų išsidėstymas, kad stabilaus reglamento ir biudžetų apribojimo sąlygomis šios komandos čempionatą užbaigė atvirkštine tvarka.

Carlosas Sainzas dar iki sezono pradžios sužinojo, kad sezonui pasibaigus jam teks išeiti iš „Ferrari“ ir užleisti vietą Lewisui Hamiltonui, bet ispanas važiavo labai solidžiai. Jis uždirbinėjo taškus, lipo ant podiumų, laimėjo lenktynes, kai tai leisdavo mašina, taip pat padėjo Charlesui Leclercui. Visais savo veiksmais jis parodė komandai, kad jį be reikalo išvaro ir ateityje jis su malonumu sugrįžtų.

Pavasarį Sainzas pademonstravo sportinio didvyriškumo pavyzdį. Dėl aštraus apendicito jis praleido etapą Džidoje ir kokpitą užleido atsarginiam lenktynininkui Oliveriui Bearmanui, o jau po dviejų savaičių, nežiūrint į negalavimus, vėl sėdo prie vairo ir nugalėjo lenktynėse Melburne, tuo iškovodamas pirmąją pergalę „Ferrari“ sezone.

Charlesas Leclercas vėliau įrodė, kad jis komandoje yra „numeris vienas“. Jis būdavo greitesnis kvalifikacijose, iškovojo tris „pole“ prieš vieną Sainzo, iškovojo daugiau pergalių nei ispanas ir uždirbo daugiau taškų.

„Ferrari“ galėjo laimėti ilgą pernai metų maratoną, jei netikėta krizė sezono viduryje, kaip ir daugeliui kitų komandų, susijusi su prastu bolido atnaujinimu.

Fredericas Vasseuras: „Nenoriu minėti mūsų nesėkmių priežasčių, bet mes neuždirbome taškų Kanadoje, nors ši trasa ir tiko mūsų mašinai. Tai buvo didelis praradimas.

Keturis etapus paeiliui mes bandėme surasti teisingą požiūrį į atnaujinimus, bet praradome tempą ir tuo metu „McLaren“ pralaimėjome apie 80-90 taškų.

Pačios rezultatyviausios „Ferrari“ buvo lenktynės su sprintu Ostine – gauti 55 taškai per vieną savaitgalį. Dėl antros ir ketvirtos vietų sprinte ir pergalingo dublio lenktynėse Skuderija sumažino atsilikimą iki 8 taškų nuo „Red Bull“, o pirmoji ir trečia vietos Meksikoje išvedė komandą į antrąją vietą komandinėje įskaitoje, kurią „Ferrari“ išlaikė iki pat sezono galo.

Komanda kelis kartus sezonus pastaraisiais metais baigdavo antroje pozicijoje, F. Vasseuras mano, kad tik labai didelis žingsnis į priekį gali Skuderijai suteikti šansą nugalėti. Jis tiki, kad jiems tai padaryti padės Lewisas Hamiltonas, septyniskart pasaulio čempionas ir turimų pergalių rekordininkas su ilgamete patirtimi „Mercedes“ pasaulio čempionų komandoje.

Vasseuras seniai pažįsta Hamiltoną, dirbo su juo jaunimo serijose, vėliau stebėjo sero brito pergales „Formulėje-1“. Daugelis ekspertų skeptiškai vertino Lewiso sportinę formą praėjusiais metais, bet šiemet jis pats ir komanda turės visai kitokią motyvaciją.

Akivaizdus „Ferrari“ tikslas – sukurti patį geriausią bolidą ir įgauti ilgalaikį pranašumą nuo 2026 metų, kai pasikeis reglamentas, kad jau varžovams reikėtų vytis „Ferrari“, o ne atvirkščiai. Todėl pereinamasis 2025 metų sezonas žada būti labai įdomus.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos