Smulkiau apie techninius pakeitimus nuo 2019 metų

Smulkiau apie techninius pakeitimus nuo 2019 metų
logo 2018 Liepos 03 d. 23:19, Ferrari

Nuo 2021 metų įsigalios naujas F-1 techninis reglamentas, bet kai kurios aerodinamikos permainos įvyks jau kitame sezone. Šių permainų tikslas – padidinti lenkimų skaičių dėl to, kad persekioti varžovą bus paprasčiau. Pakeitimai aprėps šiuos mazgus bei elementus:

Priekinis sparnas

Pasikeis priekinio sparno forma ir dydis, jis taps mažiau įmantresnis, turės standartines torcines plokšteles ir neturės papildomų  viršutinių sparnelių. Aerodinamikos specialistams teks susimąstyti ties tuo, kaip nukreipti oro srautą link mašinos dugno, kur jis bus mažiau paveiktas turbulencijos nuo priekyje važiuojančios mašinos.

Nedidelių sparnelių atsisakymas torcinių plokštelių rajone neleis susidaryti oro sūkuriams, kurie dabar padidina aerodinaminių elementų efektyvumą, kurie yra išdėstyti toliau ant mašinos korpuso. Tai taps komandoms papildomu stimulu eksperimentuoti ties oro srautais mašinos apatinėje dalyje, tuo tarpu kai dabar daug pastangų dedama išoriniams aerodinamikos elementams, kurių efektyvumas smarkiai mažėja dėl sujauto oro, neleidžiančio lenktynininkams labai arti persekioti varžovą.

Pats priekinis sparnas bus 200 mm (2000 mm vietoje dabar esančių 1800 mm), 20 mm aukštesnis, jo priekinis kraštas bus pastūmėtas iki priekį 25 mm, o vertikalių plokštumų skaičius iš apačios bus apribotas – ne daugiau kaip po dvi iš kiekvienos bolido nosies pusės.

Stabdžių ortakiai ir ratų ašys

Dabartinėse F-1 mašinose nedideli sparneliai ant stabdžių ortakių nukreipia oro srautą link aerodinaminių elementų, esančių ant bolido korpuso. 2019 metais jų naudojimas bus uždraustas, kaip ir dabartinių ratų ašių panaudojimas: dabar jų pagalba komandos nukreipia oro srautą nuo ratų ir kartu sustiprina srautą, nukreipiamą link mašinos korpuso aerodinaminių elementų.

Šoniniai deflektoriai

Šoniniai deflektoriai vaidins mažesnį vaidmenį nukreipiant oro srautą, kadangi jų aukštis sumažės 150 mm. Patys deflektoriai bus pastūmėti į priekį 100 mm, kad jų efektyvumas būtų mažiau įtakojamas sujaukto oro.

Galinis sparnas ir DRS

Horizontalios įpjovos ant galinio sparno torcinių plokštelių bus uždraustos. Dabar jų pagalba komandos išlygina oro slėgį iš abiejų torcinių plokštelių pusių, tuo padidindami oro srauto greitį virš galinio sparno plokštumos, o kartu ir prispaudžiamąją jėgą. Tačiau šios įpjovos sukelia papildomą turbulenciją paskui mašiną, o tai negatyviai veikia iš paskos važiuojančios mašinos aerodinaminį efektyvumą.

Galinis sparnas bus 100 mm platesnis, jo aukštis padidės 200 mm, o aktyvuojant DRS sistemą tarpas tarp viršutinės ir apatinės galinio sparno plokštumų bus ne 65 mm kaip dabar, o 85 mm. Numatoma,  kad dėl šių priemonių DRS efektyvumas padidės 25-30 proc. ir sistemą bus galima sėkmingai naudoti trasose su trumpomis tiesiosiomis. FIA yra numačiusi peržiūrėti DRS zonas visuose autodromuose, kad pakeitimų efektas būtų pats didžiausias.

Galinio sparno aukščio padidinimas leis nukreipti sujauktą orą aukščiau nei tai vyksta dabar, jis susimaišys su aplinkos oru, dėl to sumažės turbulencija ir neigiamas efektas persekiojančiai mašinai bus mažesnis.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983