Surasta priežastis, dėl kurios buvo diskvalifikuotas S. Vettelis

Surasta priežastis, dėl kurios buvo diskvalifikuotas S. Vettelis
logo 2021 Rugpjūčio 28 d. 10:27, Aston Martin F1

Apie istoriją su Sebastiano Vettelio diskvalifikacija, kuris antras kirto finišo liniją per Vengrijos GP, parašyta ir pasakyta labai daug. Bet svarbiausia yra tai, kad šio etapo teisėjų sprendimas liko galioti, nors „Aston Martin“ komanda bandė užprotestuoti šį sprendimą, tačiau galiausiai nutarė nesikreipti į FIA Tarptautinį apeliacinį teismą.

„Formulės-1“ Techninis reglamentas reikalauja, kad automobilio bake po finišo turi likti ne mažiau kaip vienas litras degalų, tačiau iš Vettelio bolido teisėjai sugebėjo išsiurbti trigubai mažiau. Tai vienareikšmiškai reiškė, kad jo rezultatas turi būti anuliuotas, kad ir kuo būtų aiškinamas toks degalų trūkumas. Beje, tikimybė, kad diskvalifikacijos būtų galima išvengti, buvo tik viena.

Komandos vadybininkas Andy Stevensas teigė, kad „jei degalai būtų ištekėję iš bako FIA teisėjų akivaizdoje, tada mes turėtumėm šansą“.

Vokietijos „Auto Motor und Sport“ rašo, jog iš tiesų prieš lenktynes į Vettelio bolidą buvo pripilta per daug degalų. Tuo skaudžiau komandai prarasti 18 taškų, kuriuos būtų uždirbęs keturiskart pasaulio čempionas.

„Kadangi lenktynės prasidėjo lyjant lietui, greičiai buvo kur kas mažesni nei mes planavome, - aiškino A. Stevensonas. - Bet sprendimas apie tai, kiek kuro įpilti jau buvo priimtas ir mes nieko pakeisti negalėjome“.

Tačiau inžinieriai norėjo sumažinti mašinos svorį, todėl lenktynių metu Vettelis iš techninio personalo gavo instrukciją įjungti „Fuel Burn Mode“ režimą, kuris leidžia deginti kuro perteklių. Tuo momentu niekas negalėjo įsivaizduoti, kokių pasekmių tai turės. O kai komanda tai suprato, jau buvo per vėlu.

Įdomu ir tai, kad pačio Sebastiano žodžiais tariant, faktiškai iki pat finišo baimintis nebuvo ko: „Tik paskutiniame rate tapo aišku, kad kažkas yra ne taip, kaip reikia“. Bet apie tai, jog degalų visai neliko, komanda net nepagalvojo, nes pagal skaičiavimus jų turėjo būti užtektinai.

„Degalų turėjo likti apie litrą, kaip ir George'o Russello bolide“, - spėjo Stevensonas. Reikalas tas, kad pagal gandus, brito „Williams“ bolide buvo likę truputį mažiau nei litras degalų, bet trūkumas buvo minimalus ir nereikšmingas, todėl FIA į tai užmerkė akis.

O kam reikalingas litras degalų po lenktynių?

„Trečdalis šio kuro kiekis naudojamas degalų patikrinimui, antrasis trečdalis lieka kaip pavyzdys ir paskutinis trečdalis atiduodamas pačiai komandai savarankiškiems tyrimams atlikti, - komentavo A. Stevensonas. - Kažkada „Jordan“ laikais mes sunaudojome per daug degalų Heinzo Haraldo Frentzeno bolide. Tai buvo Brazilijoje. Bet Eddie Jordanas pasakė FIA, kad jis atiduoda FIA savo 0,3 litro degalų. Ir jiems pasisekė, Frentzenas nebuvo diskvalifikuotas“.

Po 11 etapų „Aston Martin“ atsidūrė 7 Konstruktorių taurės įskaitos vietoje, nusileisdama „AlphaTauri“ 20, o „Alpine“ - 29 taškais. Kadangi komanda siekia tikslo užimti 5 vietą, tai dabar prieš ją iškilęs sudėtingas uždavinys – atkovoti mažiausiai 30 taškų. Pasak „Aston Martin“ atstovų, komanda negali tikėtis, kad kurios nors lenktynės vėl bus chaotiškos ir jiems pavyks gauti daug taškų. Užduotis yra ta, kad reikia reguliariai uždirbti taškus pirmajame dešimtuke ir reguliariai lenkti „Alpine“ bei „AlphaTauri“. Kiek „Aston Martin“ seksis tvarkytis su tokiu uždaviniu, bus aišku jau šį savaitgalį Belgijoje.

Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team
Komanda: Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team 2024 sezono taškai: 0
Variklis: „Mercedes“ Važiuoklė: AMR22
Plačiau
Sebastianas Vettelis
Pilotas: Sebastianas Vettelis 2024 sezono taškai: 0
Komanda: Aston Martin Amžius: 36 m.
Plačiau
„Hungaroring", Budapeštas
Trasa: „Hungaroring", Budapeštas (Vengrijos GP)
Ilgis: 4,381 km Ratų skaičius: 70
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Kęstutis Šimkus 450
2. Giriby 441
3. mantioras 440
4. Gudas 435
5. f1a 433